podstawowych i gimnazjów prowadzona w ramach realizacji programu POST (Polityka Oświatowa Samorządu Terytorialnego), dobiegła końca. Zakończyła ją prezentacja raportu w Szkole Podstawowej nr 4 im .Henryka Sienkiewicza, mająca miejsce 10 marca 2004r. Była ona poprzedzona – tak jak w innych placówkach – ankietowaniem i pisaniem raportu. W przypadku tej szkoły liczba ankiet poddanych analizie była imponująca- 491. Respondenci to nauczyciele, uczniowie klas piątych i szóstych oraz ich rodzice. Ankiety zebrała i opracowała p. Teresa Manturo, nauczycielka Zespołu Szkół w Wojewodzinie, diagnostka SP nr 4. Raport profesjonalnie zaprezentowała (z uwagi na niemożność bycia p. Manturo) dyr. mgr Halina Muryjas-Rząsa, porządkując wyniki badania jakości pracy szkoły według analizowanych obszarów, tj. efektów kształcenia i wychowania, procesu nauczania i uczenia się, obrazu szkoły jako środowiska społecznego oraz jej relacji ze środowiskiem zewnętrznym. Prezentacja raportu była zakończona wskazaniem na mocne strony szkoły i jej problemy, wyłonione przez diagnostkę na podstawie materiału badawczego. Grono pedagogiczne miało wiele powodów do zadowolenia, w tym ten, który dotyczył wysokiego wskaźnika obrazującego stopień zadowolenia ze szkoły uczniów oraz ich rodziców. Po prezentacji miała miejsce merytoryczna dyskusja. Wzięli w niej udział zarówno nauczyciele, jedna z uczennic reprezentująca grupę młodzieżowych sojuszników POST, rodzice- przedstawiciele KR, jak też zaproszeni goście. Byli wśród nich: przedstawiciele organu prowadzącego p. Waldemar Remfeld i Ryszard Wolwark, wizytator KO p. Wojciech Tucholski, ks. Tomasz Wilga, proboszcz parafii p.w. Ojca Pio, przewodniczący komisji stałych Rady Miasta – p. Halina Zalewska, Kazimierz Podlaski. W przerwie można było obejrzeć pięknie przygotowaną przez nauczycieli - we współpracy z wicedyrektorami – wystawę pod hasłem: „Wszystko co robimy, wpływa na jakość pracy szkoły” oraz oryginalną sesję plakatową uczniów.
- Każda taka diagnoza to szansa na rozwój szkoły – powiedziała dyrektor. To ukierunkowanie na podejmowanie nowych, trudniejszych zadań, mających bezpośrednie przełożenie na jakość kształcenia.
Komentarze (0)