środa, 8 lutego 2023

Wiadomości

  • 9 komentarzy
  • 11440 wyświetleń

Via Baltica jak najszybciej

Międzynarodowa trasa Via Baltica ma istotny charakter tranzytowy i bardzo duże znaczenie dla systemu transportowego Polski i Europy. Polski rząd podjął decyzję o jak najszybszej budowie całego ciągu.

Kierujemy do realizacji ostatni odcinek drogi ekspresowej S61 z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna, wraz z obwodnicą Łomży – oświadczył minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Podczas konferencji w Łomży, poświęconej budowie trasy Via Baltica, premier Beata Szydło podkreśliła, że budowa drogi S61 będzie realizacją marzeń mieszkańców regionu oraz namacalnym i konkretnym dowodem realizacji programu rządu.

91 -kilometrowy fragment Via Baltica powstanie w technologii betonowej w latach 2018 - 2021. Łączna, szacunkowa wartość inwestycji to ok. 3,5 mld zł. Budowa drogi ekspresowej S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna zostanie podzielona na 6 odcinków, które zostaną zrealizowane w systemie Projektuj i Buduj:

  •  węzeł Podborze (z węzłem) - węzeł Śniadowo (bez węzła) - długość 19,5 km;
  •  węzeł Śniadowo (z węzłem) - węzeł Łomża Południe (bez węzła) - długość 17 km;
  •  węzeł Łomża Południe (z węzłem) – węzeł Łomża Zachód (bez węzła) - długość 7,2 km;
  •  węzeł Łomża Zachód (z węzłem) – węzeł Kolno (bez węzła) - długość 13,35 km;
  •  węzeł Kolno (z węzłem) - węzeł Stawiski (bez węzła) - długość 16 km;
  •  węzeł Stawiski (bez węzła) - obwodnica Szczuczyna - długość 18 km.


W ramach realizacji trasy S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn wybudowana zostanie również II jezdnia obwodnicy Stawisk. Ogłoszenie postępowań przetargowych przewidywane jest na IV kwartał 2016 r. i I kwartał 2017 r. S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna zostanie wybudowana jako dwujezdniowa droga ekspresowa, praktycznie w całości po nowym śladzie. Będzie dostosowana do nośności 115 kN/oś i prędkości projektowej 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie również infrastruktura towarzysząca – obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

_____________
Via Baltica – to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi. Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, została zakwalifikowana do sieci bazowej TEN-T. Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku. Dotychczas w ramach polskiej części trasy powstały odcinki S8: Radzymin – Wyszków i obwodnica Ostrowi Mazowieckiej oraz S61: obwodnica Stawisk, obwodnica Szczuczyna, obwodnica Augustowa.

Obecnie w budowie jest odcinek drogi S8 Marki – Radzymin (15,4 km), którego ukończenie jest planowane w listopadzie 2017 r. oraz S8 Wyszków – obwodnica Ostrowi Mazowieckiej (29,1 km), oddanie do ruchu tego odcinka planowane w lipcu 2018 r. W realizacji jest obwodnica Suwałk o długości 13,9 km. Planowany termin oddania do ruchu to II kw. 2019 r. Ogłoszone zostało także postępowanie przetargowe dla odcinków S61 Szczuczyn – Augustów oraz od Suwałk do granicy państwa w Budzisku. Zadania te uzyskały dofinansowanie z unijnego funduszu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility - CEF) – donosi Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

 

Komentarze (9)

nie rozumiem tych węzłów, lepiej by było popatrzeć na mapkę, ale tu takiej nie zamieścili

A którędy przebiegać będzie Vija Karpatia

W sytuacji, gdy nie ma odcinka Szczuczyn-Suwałki budować odcinek Ostrów-Szczuczyn?
I cały ruch przez środek Grajewa, Rajgród? To bez sensu.

wija baltika nie będzie przebiegac przez grajewo i rajgród w szczuczynie pujdzie na nowo wieś ełk

Co oznacza "prędkość projektowa 110km/h"? To jak ten beton krzywo wyleją to będzie można jechać tylko 80km/h? Dziś samochody rozwijają zawrotne prędkości. Po co budować coś co na początku projektuje się poniżej standardów. W Niemczech na ten przykład na autostradach nie ma ograniczeń prędkości i to jest wyznacznikiem wolności oraz zaprzeczeniem, że prędkość jest przyczyną wypadów.

Szofer: sęk w tym, że na razie buduja odcinek do Szczuczyna, a nie ze Szczuczyna na Nową Wieś. Czyli póki co którędy będą jechać? Przez środek Grajewa.

Budowali obwodnice Szczuczyna i stawisk i teraz znowu kopać będą bo drugo nitkę budowac nie można od razu tego zrobić i kasa znowu psu w _____?

do infantylny - https://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-budowy-drog_podlaskie

A moze by tak pomysleli o światlach na skrzyzowaniu Kopernika Dworna Koszarowa...bo tam coraz ciekawiej sie robi

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.