Na podlaskim odcinku Rail Baltica przebudowywane są stacje i przystanki. Bezkolizyjne skrzyżowania zastępują przejazdy kolejowo-drogowe.
Rail Baltica przez Grajewo
Prace budowlane dla tego odcinka zaplanowano na lata 2024 – 2027 - informuje nas Tomasz Łotowski PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.
e-Grajewo.pl
poniedziałek, 10 lutego 2025
poniedziałek, 10 lutego 2025
Idą wybory aby za 10 lat zrobili
Bardzo dobre plany.. pozdrawiam
po co to komu. jest dobrze
A co z budynkiem "starej poczty"? Do wyburzenia? Wg mnie nie ma tam miejsca na wiadukt.
Bez złudzenia. Wszystko zostanie jak do tej pory.
tak jolka jest dobrze ,pol miasta codziennie stoi w korkach ale dla Ciebie jest dobrze......
do Obserwator - Rail Baltica nie ma nic zwiaznego z wyborami ,wiec to akurat nie jest obietnica wyborcza ...
Rail Baltica przez Grajewo ??? plany przebudowy , wiadukty, przejazdy ok, a co z dworcem PKP ?/
Porażka ,wiadukt na Piłsudskiego?!
Przy cmentarzu zostanie tak jak jest.
Miasto zakorkowane ,a w centrum betonoza wszechobecna.
Wcale to nam niepotrzebne, wszystko omija Grajewo , więc ...
Budowa tunelu pod torami na ul/ Piłsudskiego - jest chyba nie potrzebna.
Pociągi i tak bedą musiały już zwalniać przed stacją / dworcem. Nie będzie wiaduktu na ul. Cmentarnej - to jaki ma sens zmieniać obecny stan na ul. Piłsudskiego? Za dwa lata ruch samochodowy - tranzytowy zmniejszy się po oddaniu całej via balitca. Jak powstanie tunel pod torami na Piłsudskiego - zaczną się problemy z odprowadzeniem wody po obwitych deszczach , utrudni ruch pieszym. Przez dwa lata w czasie budowy miasto będzie sparaliżowane... ( chyba że PKP planuje aby "szybkie" pociągi dalekobieżne nie zatrzymywały się w Grajewie ... )
Opowiadanie bajek wyborcom.
Jak przytłaczająca większość opiniodawców na tym forum wyrażam swój sprzeciw wobec planów PKP. Jednocześnie wnoszę o całkowitą likwidację torowiska w Grajewie. No bo po jaką cholerę nam ta kolej? Tak dobrze kiedyś jeździło się koniem. Proszę jedynie o to by powstał w Grajewie nowy sklep ze słomą do butów.
Z dworcem to myślę ,że nic bo tu nic nie będzie się zatrzymywało.
W końcu dobrze że powstanie wiadukt na Piłsudskiego.
A ja tam jestem ciekawy jak będzie wyglądał ten tunel, z jednej strony jedziesz z dość stromej górki, wjeżdżasz do tunelu i wyjeżdżasz na rondo biszkoptowe które też było zapowiedziane w planach ???? w zasadzie gdzie dokładnie wyjeżdżasz z tego tunelu przed obecnymi światłami czy na rubieżach naszej metropolii, plan ambitny ale czy PKP i GDDKiA wiedza o swoich wzajemnych planach ???? nie neguje ale jestem ciekawy projektów które będą okazane dla nas wszystkich jak to będzie wyglądać.
A bilety kupimy przez internet, bo temat dworca to jakiś matrix, jak te wiadukty i tunele.
"powstanie wiadukt kolejowy (przejazd pod torami) ".... Bardzo ciekawe jak to zaprojektują bo od razu widać że będzie to wyzwaniem no bo chyba nie będzie to tunel drogowy pod całym centrum Grajewa...
Tak szumne plany budowy wiaduktów, a przyjezdni pytają gdzie jest toaleta. U nas w tym względzie czasy ministra Sławoja.
Obserwator Wiadukt kolejowy !!!
idą wybory trzeba naobiecywać coś aby wygrać ha ha a dworzec PKP piękny zabytek okna wymienione i dale stoi ruina niszczeje nawet nie ma gdzie biletu kupić ehhhhhh
Na ulicy Piłsudskiego :
Budowa wiaduktu drogowego - źle
Budowa wiaduktu kolejowego - źle
Zostawienie obecnego przejazdu tak jak jest - źle
Ludzie zdecydujcie się nigdy nie będzie dobrze skoro społeczeństwo jest tak podzielone.
"Nie budujmy bezkolizyjnego skrzyżowania bo pół kilometra wcześniej pozostanie przejazd kolizyjny" No to w takim razie ten przejazd należy zamknąć skoro to taki problem, bo przecież kierowcy nie potrafią zaplanować wcześniej trasy i racjonalnie korzystać z przejazdów bezkolizyjnych tylko muszą się pchać na te jedno kolizyjne.
Skrzyżowanie bezkolizyjnie ma przede wszystkim poprawić ruch samochodowy i ułatwić zycie mieszkańcom centrum. I logiczne jest to że przez Grajewo będą przejeżdżać pociągi krótko dystansowe (ktroe będą się zatrzymywać) oraz długo dystansowe które będą przejeżdżać przez centrum z wyższa prędkością, a skrzyżowanie bezkolizyjne (i przejścia bezkolizyjne) zwiększają bezpieczeństwo na drodze.
na stronie urzędu jest wizualizacja i całkiem nieźle to wygląda , na pewno dużo dużo lepiej niż to wielkie monstrum które było we wcześniejszych planach.
Na wizualizacji wygląda bardzo przyzwoicie.
Prędkość pociągów na linii Rail Baltica ma wynosić 200km/h dpa ruchu pasażerskiego i 120 dla towarowego.Przy takich prędkościach nie ma prawa być przejazdów kolejowo drogowych z uwagi na niebezpieczeństwo katastrofy dużych rozmiarów i wielu ofiar . Wystarczy przypomnieć niedawny wypadek pociągu z cysterną mleka ,przy 200 na godzinę cały pociag leżałby na boku poskładany .Nie jest argumentem to ,że pociągi będą zwalniać przed stacją ....bo nie wszystkie będą się zatrzymywać:)) Linia ta ma łączyć Tallin w Estoni z Warszawą i całą Europą więc "argumenty " sennego miasteczka Grajewa są nijakie .
Brak przejazdów jest wymogiem dla prędkości powyżej 160 km/h.
W miejscach gdzie będzie przejazd jak przy cmentarzu, maszynista będzie miał ograniczenie do 160 km/h
Choć najlepiej byłoby puścić ruch samochodowy na sąsiednie wiadukty, a dla pieszych zrobić tunel.
A może by tak pociąg puścić w tunelu, było by bezpiecznie i można byłoby zagospodarować teren nad torami
Wizualizacja jest OK. Brakuje "spojrzenia" od strony ronda biszkoptowego w kierunku tunelu. Jeśli koncepcja ma być spójna, to powinno się połączyć jedną wspólną wizualizacją. Dałoby to pogląd jak wyglądałoby centrum. Jeśli byłoby w rzeczywistej skali.
Do pełni szczęścia w tej wizji, brakuje mi powrotu do pierwotnego założenia, że na wysokości "Uchwytów" byłoby połączenie górą Szkolnej z Pocztową.
Rondo biszkoptowe napewno poprawi ruch..moze półbiszkoptowe będzie lepsze... bo to nasza specjalizacja haha...
Przy rondzie biszkoptowym w centrum bez świateł samochody będą staly...haha
W centrum bez świateł największy ruch pieszych i dlatego zablokuje to ruch samochodów...proste