środa, 25 maja 2022

Warto przeczytać

Strona internetowa na szóstkę

Strona internetowa na szóstkę, czyli jak stworzyć witrynę przyjazną użytkownikom

Strona internetowa pomaga zaistnieć nowym markom, a także utrzymać się na rynku firmom, które są już znane. Aby witryna odniosła taki skutek, powinna być przyjazna dla użytkowników. W przeciwnym razie grupa docelowa marki może zniechęcić się do niej i wybrać ofertę konkurencji.


Z myślą o grupie docelowej

Najbardziej znane agencje projektującej strony internetowe w Warszawie podkreślają, że przed rozpoczęciem procesu tworzenia witryny powinno się określić, do kogo i w jakim celu ma być kierowana strona. Cel tworzenia strony www może być różny – witryna może pełnić funkcję sklepu online, wizytówki firmy czy poradnika dla klientów. Bez względu na cel tworzenia witryny, strona powinna być dostosowana do potrzeb odbiorców, czyli zawierać użyteczne dla nich informacje. Jeżeli na stronie docelowo mają pojawiać się porady dla klientów, powinny być one przedstawiane prosto, klarownie, a w razie potrzeby – dodatkowo opatrzone grafikami czy materiałami wideo.


Warto zadbać także o to, by strona wyróżniała się czymś ciekawym. Może to być niestandardowa typografia, interaktywna animacja na każdej podstronie, czy infografika prezentująca jakieś zagadnienie związane z branżą, w której działa firma. Jest to ważne, gdyż ponad połowa internautów rezygnuje z przeglądania treści, jeżeli trafia na nieciekawe, wypełnione jedynie tekstem strony internetowe. Warszawa – jako największe miasto w Polsce – wyróżnia się największą konkurencją w większości branży, przez co lokalne marki doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest posiadanie strony, która angażuje użytkownika. Witryna jest dla nich kluczem do efektywnej promocji i zwiększenia zysków z prowadzenia działalności.


Urządzenia mobilne ważne jak stacjonarne

Istotne jest stworzenie strony internetowej responsywnej. Choć nie wszyscy użytkownicy przeglądają witryny na urządzeniach mobilnych, nieresponsywne strony internetowe są blokowane przez algorytmy Google, co znacząco utrudnia ich wyszukanie w sieci. Większość internautów w Polsce korzysta z wyszukiwarki, dlatego warto dbać o wysoką pozycję w przedstawianych przez nią wynikach. Jeżeli potencjalny klient nie zna adresu strony lub jej nazwy, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że nie trafi na nieprzystosowaną do urządzeń mobilnych witrynę. W ten sposób nie dowie się o istnieniu marki i skorzysta z oferty konkurencji, co w konsekwencji może doprowadzić do upadku firmy z powodu braku popytu na jej produkty lub usługi.

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.