Przeanalizowanie różnych możliwości poprowadzenia I Europejskiego Korytarza Transportowego, bo tak formalnie nazywa się trasa, która ma połączyć Finlandię i kraje nadbałtyckie z Europą Zachodnią, firmie SWK zleciła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Stało się tak na skutek protestów środowisk ekologicznych, które sprzeciwiają się mocno forsowanenemu przez drogowców i podlaskie władze samorządowe i rządowe wariantowi przez Białystok.
Żaden z propononowanych wariantów nie przechodzi w pobliżu Białegostoku.
Oficjalnie eksperci nie chcą jeszcze mówić o swoich wyborach. Nieoficjalnie wiadomo już, że do pogłębionych analiz (także kosztów inwestycji) zakwalifikowali trzy.
Od strony przejścia granicznego na Litwę w Budzisku wszystkie wyglądają podobnie: Suwałki - Raczki - Kalinowo - Ełk - Szczuczyn (z boku zostają Augustów i Grajewo). Dalej Via Baltica biegnie obecną drogą nr 61 przez Łomżę. Dalszy odcinek to trzy możliwości: przez Ostrów Mazowiecką, Ostrołękę, lub oba te miasta. (wspołczesna.pl)
foto: sprawynauki.waw.pl
czwartek, 12 grudnia 2024
czwartek, 12 grudnia 2024
a jak z elku mozna dojechac do szczuczyna omijajac grajewo moze ktos napisac jaka trasa?
tylko czemu nikt nie napisal skad pochodzi ten artykul?
do "Cz " - ślepy czy zasdrosny kretyn ?
bylo by super zeby via baltoca biegla przez szczuczyn.moze to male miasto zachecilo swoim polozeniem inwestorow krajowych lub zagranicznych.a wladze szczuczyna i powiatu grajewo powinny sie ku takiej opcji przychylnie nastawic i juz dzis lobbowac na zecz tyego malego miasta .a nie skupiac sie tylko na tych wiekszych wieksze nie oznacza lepsze pozdrawiam
No i pogodzili śLEDZI Z BIAłEGOSTOKU I MOHEROWCóW Z AUGUSTOWA.
W GRAJEWIE NIE POTRZEBNA JEST TRASA BO I TAK NIKT TU SIE NIE ZATRZYMA BO I POCO. cZTERNAśCIE KILOMETRóW I BęDZIEMY NA VIABALTICE. BARDZO DOBRZE.
do zdezorientowanego: właśnie po to budują tą trase a nie przerabiają stare , żebyś mogł przejechać z miasta A do miasta B bez konieczności jechania przez C . Szkoda tylko że ciągle o nia walczą , a nie budują . Pozostaje nam tylko mieć nadzieje , że w końcu się rozpocznie ta wielka inwestycja.
Już pisałem na ten temat. Powinniśmy odstawić Emocje, a myśleć
Ekonomicznie z uwzglednieniem Ekologii. z obu tych wzgledów trasa winna przebiegać przez Łomżę. Sprawy ekologiczne są jasne.
Natomiast żaden TIR nie pojedzie przez Białystok, a będzie jechał przez Grajewo i Łomżę ( bez obwodnic) bo ma Tahograf z ograniczeniem czasu przcy, bo liczy zużycie paliwa. A skoro i tak tedy bedą jeździć to umożliwmy im i wtedy bedziemy mieli obwodnice i nie bedzie uciążliwe ani dla nas, ani dla kierowców i Unia nie bedzie miala zastrzeżen. Białostoccy radni swoje aspiracje niech przeniosą na uinne dziedziny