piątek, 19 kwietnia 2024

Warto przeczytać

Stoiska reklamowe - idealny sposób promocji na targach branżowych

Targi branżowe mają ogromny potencjał marketingowy. W trakcie takiej imprezy, większość wystawców nie nastawia się na dużą sprzedaż bezpośrednią, bo nie taki jest cel tego typu wydarzeń. Z marketingowego punktu widzenia, firmy uczestniczą w targach, by zbudować świadomość i rozpoznawalność marki, zaprezentować wybrane elementy swojej oferty i by móc przeprowadzić bezpośrednie rozmowy z potencjalnymi klientami. W skrócie, firmy wystawiają swoją ofertę na targach, by dać się lepiej poznać. Takie działania przynoszą nieoceniony rezultat w perspektywie długoterminowej. By przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, można skorzystać z wielu narzędzi reklamowych, ale podstawą zawsze są efektownie zaaranżowane stoiska targowe.


Stoiska targowe to nic innego, jak miejsce na prezentację oferty i prowadzenie rozmów z potencjalnymi klientami. Teoretycznie, by zrealizować te zamierzenia wystarczy wygrodzić oddany do dyspozycji firmy skrawek przestrzeni w hali targowej, ustawić swoje produkty, biurko, kilka krzeseł i gotowe. W praktyce, takie działanie z góry byłoby skazane na porażkę. Na targach, stoisko pełni funkcję siedziby firmy - reprezentuje ją i wizualizuje wartości, którym hołduje. W tym miejscu warto postawić pytanie: czy chciałbyś przyjmować swoich interesantów w zaaranżowanym byle jak lokalu, który stanowi przeciwwagę dla podstaw estetyki? Stawiamy dolary przeciwko orzechom, że każdy odpowiedział przecząco. Zmierzając do celu, estetyka stoiska targowego jest tak samo istotna, jak estetyka siedziby firmy.


Stoisko targowe to wizytówka firmy

Dane statystyczne jednoznacznie wskazują, że wzrokowcy stanowią większość populacji. Można więc przyjąć założenie, że większość osób odwiedzających targi dokonuje wstępnej oceny wystawców na podstawie wrażeń wizualnych, które powodują wzrost lub spadek ich zaangażowania. Stoiska targowe są zatem pierwszym elementem kontaktu na linii przedsiębiorca-klient. Im bardziej atrakcyjnie zaaranżowana przestrzeń, tym większe szanse na nawiązanie interakcji.

Przyciągająca uwagę kolorystyka i atrakcyjnie wyeksponowane logo firmowe to niezwykle ważna kwestia, ale tak samo istotne są elementy aranżacji wewnętrznej. Profesjonalne regały ekspozycyjne, przyjemnie urządzona przestrzeń do rozmów z klientami, podświetlane kasetony spełniające funkcję informacyjną - to wszystko ma niebagatelne znaczenie. 

Istotna jest też sama forma stoiska, która powinna dobrze współgrać z charakterem wydarzenia. Mając to na względzie, warto postawić na konstrukcje modułowe. Tego typu rozwiązania umożliwiają łatwe i szybkie dodanie kolejnych elementów lub, stosownie do potrzeb, usunięcie już istniejących. Pamiętaj, jakość jest tak samo ważna jak estetyka. Konstrukcja powinna umożliwiać łatwe składanie i rozkładanie oraz zapewniać stoisku stabilność. Wytrzymałość przełoży się też na wieloletnią eksploatację. W końcu taki system reklamowy nie jest jednorazową inwestycją. Żeby mógł przynieść wymierne korzyści, powinien służyć latami, zapewniając atrakcyjną prezentację firmy na różnych targach i eventach. 

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.