Kraj

Promocja Wschodu

Pod koniec lipca rusza kampania promocyjna, która ma przełamać stereotypy w myśleniu o Polsce Wschodniej. Projekt POT ma zachęcić turystów do odwiedzenia regionów: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) wynika, że Polacy często wykazują się bardzo niskim poziomem wiedzy o tych regionach Polski – nie wiedzą, co tam się znajduje i co można robić w czasie wyjazdu, a nawet mają problem z umiejscowieniem tych regionów na mapie Polski.

Kampania promocyjna pięciu województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego, określanych na potrzeby projektowe Polską Wschodnią, ma pokazać walory turystyczne tych regionów.

- Celem projektu jest większe zainteresowanie ofertą turystyczną tych terenów a w efekcie wzrost wpływów z gospodarki turystycznej i aktywizacja tego regionu - mówi Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

POT jest beneficjentem indywidualnego projektu „Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki" w ramach Działania V.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2012, którego celem jest wzrost zainteresowania ofertą turystyczną tych pięciu województw Polski.

Zdaniem POT, na realizacji projektu skorzystają nie tylko przedsiębiorcy z branży turystycznej, samorządy czy organizacje pozarządowe, ale i każdy mieszkaniec tego terenu.

Zaplanowano działania skierowane nie tylko do Polaków, ale również turystów zagranicznych z Niemiec i Ukrainy.

Projekt będzie realizowany do 2012 roku, a jego wartość wynosi ponad 23 mln zł.

 

Więcej o projekcie na stronie internetowej POT.

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.