Wiadomości

Podlaska Marka Roku

122 kandydatów do tytułu Podlaska Marka Roku zaprezentowało się kapitule konkursu. Prezentacja odbyła się  w ramach siódmej edycji  konkursu organizowanego przez Marszałka Województwa Podlaskiego.

 

Podlaska Marka stała się marką samą w sobie. Uznawana za prestiżową nagroda jest się przepustką  wygranych do promocji  poza granicami Województwa. Pamiętajmy, że promując produkt promujemy równocześnie region z którego on pochodzi  - powiedział marszałek Jarosław Dworzański  podczas inauguracji prezentacji 

Coroczna prezentacja jest stałym elementem w harmonogramie kolejnych odsłon Podlaskiej Marki Roku. Konkurs zgromadził łącznie 122 zgłoszenia, w tym w kategorii Smak zgłoszono 41 produktów, Miejsce – 15 zgłoszeń, Przedsięwzięcie – 35 i Produkt – 31. Cel  konkursu od lat pozostaje niemieniony – jest nim promocja najlepszych lokalnych produktów i inicjatyw, co z kolei służy promocji całego województwa podlaskiego.


W dniu dzisiejszym 16 osobowy zespół ekspertów, którym przewodniczył marszałek Jarosław Dworzański oceniało pretendentów do tytułu.  W tym roku wśród człoków kapituły znalazł się ekspert kulinarny, kucharz i członek Klubu Szefów Kuchni, Robert Sowa. Wszedł on w skład zespołu jurorów dokonującego oceny w kategorii Smak.

Walki rycerskie, pokaz taneczny, akcja ratownicza, elementy tuningu samochodowego, implanty medyczne a nawet część muru pochodzącego z budowy nowego ratusza w Michałowie to można było zobaczyć w czterech specjalnie przygotowanych na tę okazję salach Dworku Czarneckiego. W jednym miejscu mogliśmy spróbować podlaskich przysmaków, przenieś się do wnętrza ekskluzywnego hotelu, przez specjalną instalacje wysłuchać przedstawienia teatralnego, a także poczuć ducha rywalizacji przy stoisku Półamraotunu Hajnowskiego. Wszyscy wystawcy starali zaprezentować się w jak najciekawszy sposób. Do stoisk przyciągał zapach potraw, projekcje audiowizualne, bogate w  ulotki i foldery  stoły.

Prezentację rozpoczęła konferencja prasowa, podczas której  marszałek  wylosował pięć kuponów spośród tych, które zostały nadesłane w Plebiscycie o Nagrodę Podlaskich Konsumentów. Rywalizację o głosy konsumentów w ramach Plebiscytu,  wiele firm i instytucji traktuje bardzo poważnie, aktywnie promując swoje kandydatury. Tegoroczne głosowanie odbywało się w dniach   28 lutego – 11 marca i, podobnie jak w latach ubiegłych, cieszyło się dużym zainteresowaniem mieszkańców regionu – na adres Urzędu Marszałkowskiego przesłano przeszło 14 tys. kuponów.

Nagrody –   wylosowali:

- Emilia Składanek Grajewo– (kino domowe)

Po zapoznaniu się z charakterystyką poszczególnych produktów, po obejrzeniu i spróbowaniu, członkowie Kapituły zebrali się na niejawnym posiedzeniu, w trakcie którego wskazali zdobywców najwyższych laurów oraz przyznali wyróżnienia. Oficjalne wyniki siódmej edycji Podlaskiej Marki Roku zostaną podane do publicznej wiadomości nieco później – będzie to miało miejsce 16 kwietnia, podczas uroczystej gali organizowanej w gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej.

Miasto Grajewo w kategorii Przedsięwzięcie było reprezentowane w tym roku przez Jarmark Średniowieczny, organizowany corocznie przez Publiczne Gimnazjum nr 2 w Grajewie.
Pokaz wzbudził ogromne zainteresowanie wśród widzów. Wiele osób wyraziło chęć przyjazdu na to przedsięwzięcie. Odbędzie się ono 22 maja 2011 r.


fot.Wrota Podlasia

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.