Budowa szprychy nr 3 CPK – Warszawa – Tłuszcz – Wyszków – Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko będzie oznaczać liczne korzyści dla pasażerów. Do sieci połączeń dalekobieżnych włączona zostanie nie tylko Łomża, ale też Kolno i Orzysz. Pierwsze i drugie z tych miast nie mają dziś dostępu do kolei w ogóle (Łomża czeka na pociągi od 1993 r.), a do Orzysza - trzeciego z nich - dojeżdżają tylko pociągi towarowe od strony Ełku.
Linia zapewni skrócenie przejazdu z Warszawy: do Ostrołęki do godziny, do Łomży do 1 godz. 15 min, do Kolna – półtorej godziny, do Pisza – 1 godz. 45 min, do Orzysza do 2 godz. i do Giżycka do 2 godz. 15 min. Ponadto na dotychczasowych liniach kolejowych zwiększy się przepustowość na potrzeby przewozów regionalnych i towarowych.
Według harmonogramu pierwsze roboty budowlane między Ostrołęką i Łomżą mają ruszyć w 2023 r. i potrwać do końca 2027 r. Dla odcinka z Łomży do Giżycka zakładany w harmonogramie okres robót budowlanych to lata 2028-2031.
https://www.wrotapodlasia.pl
tekst i fot.: Mariusz Rytel
środa, 5 lutego 2025
środa, 5 lutego 2025
Dlaczego nalozona zostala CENZURA na JEDNO pytanie... "GDZIE JEST GRAJEWO"
A gdzie połączenie Łomża trójmiasto?
gorszy szort: bo Grajewo jest pod taką cenzurą, że u ho, ho.. Proponuję po wysłaniu każedgo wpisu zrobienie kopii i zrzutu ekranu.
Na tym nowym wygladzie e-Grajewo w tych obrazkach to administratorzy sami nie moga sie polapac, bo nie czytaja tylko patrza na obrazki