We wrześniu oraz październiku br. poseł Józef Klim wystosował trzy interwencje poselskie w sprawie utrudnień w ruchu na skrzyżowaniu ulic Konopska, Szkolna i Kolejowa w Grajewie. Pisma zostały skierowane do dyrektora białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dyrektora PKP Polskich Linii Kolejowych w Białymstoku oraz komendanta powiatowego Policji w Grajewie.
W związku z prośbą mieszkańców Grajewa, poseł Klim, w interwencji do dyrektora białostockiego oddziału GDDKiA skierował zapytanie w sprawie działań tej instytucji odnośnie przebudowy wspomnianego wyżej skrzyżowania. W odpowiedzi, jakiej udzielił Dyrektor GDDKiA Oddziału w Białymstoku Jerzy Doroszkiewicz czytamy, iż w 2008 roku został ogłoszony przetarg na wykonanie projektu rozbudowy ul . Piłsudskiego (obejmujący również rozwiązanie powyższego skrzyżowania). Termin zakończenia obecnej umowy (z firmą projektową) mija z dniem 15.01.2010 r. W 2010 r. GDDKiA Oddział Białystok winien uzyskać niezbędne zezwolenia na realizację w latach 2011-2012 powyższej inwestycji. Założenia opracowywanej dokumentacji obejmują rozwiązanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Szkolną i ul. Kolejową (ul. Konopska nie będzie się bezpośrednio krzyżować z drogą krajową). Sygnalizacja świetlna ma być powiązana z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu z ul. Wojska Polskiego i Ełcką. Sygnalizacja ma także zawierać program umożliwiający zachowania niektórych relacji na obydwu skrzyżowaniach w przypadku zamknięcia przejazdu kolejowego. Jerzy Doroszkiewicz zauważa również, że z posiadanych prognoz wynika, iż swoboda ruchu na drodze krajowej nr 61 wyczerpie się do roku 2015, co oznacza konieczność wykonania obwodnicy Grajewa, nad którą prace projektowe trwają. Oprócz jednak prowadzenia przez GDDKiA prac nad rozbudową drogi nr 61 oraz nad wykonaniem obwodnicy Grajewa, wskazane byłoby aby Urząd Miejski w Grajewie również przyłączył się i wspomógł starania zmierzające do poprawienia swobody i bezpieczeństwa ruchu na przejściu przez Grajewo. Wskazane byłoby więc, aby Miasto Grajewo rozpoczęło prace projektowe nad zapewnieniem mieszkańcom Grajewa alternatywnych przejazdów przez tory kolejowe, tak by droga krajowa nie była jedynym miejsce umożliwiającym przejazd na drugą stronę miasta.
W kolejnej interwencji poseł Klim przekazał uwagi mieszkańców, w opinii których utrudnieniem są m.in. prace manewrowe PLK, powodujące tamowanie ruchu drogowego na tym odcinku. Jest to nie tylko duże utrudnienie dla podróżujących, ale również niebezpieczeństwo w postaci wymuszania pierwszeństwa przejazdu przez kierowców z ulic podporządkowanych.
W odpowiedzi, Dyrektor PKP Polskich Linii Kolejowych w Białymstoku Jerzy Wojtkowiak oświadczył, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji dopuszczalny czas zamknięcia rogatek na przejeździe kolejowym w związku z prowadzoną pracą manewrową wynosi 10 minut. Ponadto wprowadzenie zmian do porozumień normujących rytm pracy obsługiwania bocznic (m.in. bocznicy kolejowej Pfleiderer Grajewo S.A.) wiązałoby się z generowaniem dodatkowych kosztów wynikających z przestoju wagonów, nieefektywnej pracy pojazdów trakcyjnych, czy związanych z tym opóźnień w dostawach przewożonych ładunków. Dyrektor PKP PLK w Białymstoku zapewnił jednak, że zakład podjął działania w zakresie swoich kompetencji, mające na celu zwrócenie uwagi pracownikom obsługi i nadzoru na taką organizację pracy w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego, która powodowałaby jak najmniejsze utrudnienia w ruchu drogowym.
Do komendanta powiatowego Policji w Grajewie poseł Klim skierował pytanie czy istnieje możliwość wprowadzenia kierowania ruchem drogowym przez funkcjonariuszy Policji na skrzyżowaniu w godzinach rannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego. Komendant Ireneusz Gliniecki w odpowiedzi stwierdził, iż niewątpliwie zastosowanie sygnalizacji świetlnej przyczyniłoby się do rozwiązania problemu, ale wiąże się to z przebudową skrzyżowania. Ponadto, zdaniem komendanta powiatowego, niejednokrotnie policjanci ruchu drogowego w godzinach rannych i popołudniowego szczytu komunikacyjnego sprawują bezpośredni nadzór nad ruchem drogowym w tym rejonie miasta. Bliższy codzienny nadzór jest istotnie utrudniony ze względu na realizację innych zadań również związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym na terenie powiatu.
wszystkie pisma dostępne na www.po-grajewo.pl
red. AJ
wtorek, 10 grudnia 2024
wtorek, 10 grudnia 2024
Panie komendancie! Wystarczy pól godziny od 15 do 15.30 kierowania ruchem na tym skrzyżowaniu. Po co stać z suszarką np koło baru na zakręcie pod Rajgrodem albo gdzie indziej. I tak kierowcy wiedzą gdzie stoicie bo CB radio i mruganie światłami. A tutaj korki i nerwy kierowców.
,Wskazane byłoby aby Urząd Miejski w Grajewie również przyłączył się i wspomógł starania zmierzające do poprawienia swobody i bezpieczeństwa ruchu na przejściu przez Grajewo.- czy Pan Burmistrz i urzędnicy to czytaja...
Harmonogram realizacji przebudowy skrzyżowania podany w powyższej informacji jest chyba żartem. Ponad trzy lata? Zatem przewiduję - obwodnicy należy spodziewać się w roku około 2050.
Pozdrawiam i apeluję. Budowniczy z GDDKiA obudźcie się"
Czy pan Przechodzień doczytał?
To wspomaganie to znalezienie dodatkowych przejazdów przez tory. Masz jakiś pomysł? Połączenie Strażackiej i Konopnickiej odpada po dworzec po drodze.
Patrząc po cenach paliw to to skrzyżowanie powinno być już dawno zrobione, a jeździć powinniśmy po równiutkich drogach.
Panie Komendancie Pan chyba źle nadzoruje swoich pracowników. Ja codziennie jadę ze szkoły jedynki do Konopk około godziny 16 i oczywiście zanim przejadę te skrzyżowanie to stracę trochę nerwów i potem jestem zdziwiony bo drogówka zamiast kierować ruchem stoi sobie na końcu konopskiej w zlewni mleka i tak jest praktycznie codziennie
jak zyje to tam nie widzialem, zeby policjant kierowal ruchem
no jak to nie kieruja ruchem... zawsze przecież... jak jest stłuczka :D:D
Co Wy! Jak policjant mówi to prawda i tylko prawda.
raz stali na piułsuckiego przy przejściu dla pieszych rano i pomagali dla tych co dzieci przeprowadzajo i to jest cały ich pomaganiem na tej drodze lepiej jest im stać w popowie i suszarko się bawią jak dzieci
zgadzam się z "kierowcą" ;))
najlepej to wybudowac obwodnice w obowdze grajewa
Miałem nieszczeście być w radzilowie i tam o dziwo problem jest jednokierunkowy ,he he moze i tak zrobi mer grajewa
nie chce im sie kierowac ruchem bo jest ziuziu i myslami sa juz w nowej komendzie tam beda mieli gdzie sie ganiac i bedzie ciepelko a po drugie to wola capnac jakiegos rowerzyste np na ul Przmyslowej Sad Grodzki ; mandacik i PREMIA