Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót dla dwóch odcinków trasy S19 w województwie podlaskim
Chodzi o fragmenty Czarna Białostocka-Białystok Północ oraz Białystok Północ-Dobrzyniewo.
Dwujezdniowa droga ekspresowa S19 pomiędzy Czarna Białostocką a węzłem Białystok Północ poprowadzona będzie w przybliżeniu śladem istniejącej DK19, ale już jako zupełnie nowa trasa. Długość odcinka to 12,34 km. Droga będzie przystosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 t/oś.
Na funkcjonującej obecnie obwodnicy Wasilkowa dobudowana zostanie druga jezdnia (po stronie południowej), a dotychczasowa zostanie przystosowana do parametrów drogi ekspresowej i dodatkowo będzie na niej wymieniona warstwa ścieralna. Konieczna będzie też przebudowa części węzła Białystok Północ na DK8.
Z kolei odcinek Białystok Północ-Dobrzyniewo liczyć będzie prawie 9 km długości. Inwestycja realizowana będzie w latach 2025-2028. Odcinek będzie stanowił także fragment północnej obwodnicy Białegostoku, umożliwiając wyprowadzenie ruchu ciężarowego tranzytowego z Białegostoku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szukała firmy, która będzie pełnić nadzór nad projektowaniem i realizacją robót dla tych dwóch fragmentów. Umowa ma obowiązywać przez co najmniej 5 lat, a maksymalnie przez 7 lat.
W przypadku odcinka Czarna Białostocka-Białystok Północ jako najkorzystniejsza została wybrana oferta firmy MGGP z Tarnowa, która zaproponowała prawie 11,2 mln zł. MGGP zwyciężyła również w przypadku odcinka węzeł Białystok Północ-węzeł Dobrzyniewo. Oferta opiewała na ok. 11,2 mln zł.
Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA brała pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %), ale też jakość oraz doświadczenie personelu wykonawcy.
GDDKiA
sobota, 14 grudnia 2024
piątek, 13 grudnia 2024
GDDiK niech zrobi porządek wkońcu z ulica Ełcką w grajewie, Bialystok mało co nas interesuje, z miastem by mogli zrobić kanalizację którą radni tak obiecują, pożadne ścieżki rowerowe.
To jakiś fenomen głupoty. Zamiast budowaćobwodnicę i na południe od Białegostoku to budujemy na Białoruś do zamkniętego przejścia.
do Jocs: dokształć się jak wygląda proces inwestycyjny budowy dróg szybkiego ruchu, a następnie się wypowiadaj
Do vujek: A ty się dokształć jak taki proces POWINIEN wyglądać.
Jocs ma absolutnie rację, rozpoczynanie budowy drogi od strony Białorusi jest absurdalne, powinniśmy zacząć od południowej strony, gdzie tiry omijałyby zabłudów