Reklama jest dźwignią handlu, to stare powiedzenie jest cały czas prawdziwe. Aby jednak reklama mogła być efektywna trzeba trafić do największej grupy osób, pośród których może się również znaleźć potencjalny klient. Obecnie najwięcej osób spotyka się na Fecebooku. Wymieniają się poglądami, rozmawiają ze sobą, dają „lajki” czy też wyrażają swoje niezadowolenie. Jest to doskonałe, wręcz wymarzone miejsce na stworzenie strony firmowej, dzięki której będzie można znaleźć nowych klientów, powiadamiać zainteresowanych o nowościach w firmie. Jednak nie jest to proces tak prosty jak się wielu wydaje.
Na tym portalu społecznościowym jest wiele firmowych stron – zombie, które straszą, a nie przyciągają odwiedzających. Problemem jest to, że strona musi żyć i przyciągać interesującymi treściami. Nawet patrząc na osobiste strony na Facebooku, można zauważyć, że nic nie dzieje się samo. Osoby, które utworzyły swoje osobiste strony na tym portalu, musza być aktywne, by zwrócić na siebie uwagę innych.
Czas opracować strategię.
Jak pokazują badania co czwarty Polak korzysta z Facebooka. Jest to kilkanaście milionów sprofilowanych kont, do których można dotrzeć ze swoją ofertą. To jest pole wręcz wymarzone dla każdej firmy. Dostrzegają tą zaletę giganci rynku, dlaczego więc nie może mniejsza firma? Jednak jest małe ale. Co dziennie na Facebooku pojawia się miliony treści oraz zdjęć, które tworzą prawdziwą lawinę informacyjną. Problem jest by się przez tą lawinę przebić, zostać zauważonym.
Informacja na Facebooku rozchodzi się w specyficzny sposób. Kiedy się pojawia, jest zazwyczaj przekazywana dalej, za pomocą „lajków” czy też ponownych udostępnień. Przypomina to roznoszenie się choroby zakaźnej. Jednak, jak można zauważyć, nie każda informacja, nie każde zdjęcie jest upowszechniane na tym portalu, rozchodzi się w takim samym stopniu i tempie. Pozytywnym dla firm zjawiskiem jest to, że treści są przenoszone przez samych użytkowników portalu, co nie dewaluuje treści jako reklam. Powód jest bardzo prosty – treści pochodzących od znajomych nie można tak szybko zablokować, a reklamę i owszem.
Jak się reklamować.
Stworzenie strony na Facebooku, to nie wszystko. Nie można sądzić, że wystarczy stworzyć fanpage, a potem kupować „lajki”. Aby strona była zauważona na Facebooku, musi przekazywać interesujące treści. Treści te muszą zaangażować uwagę. Trzeba pamiętać, że użytkownik Facebooka jest zalewany informacjami, więc ta którą ma reklamować firmę musi być nietuzinkowa, musi odwrócić jego uwagę od czytania wiadomości od znajomych i zmusić go do przeczytania postu firmowego. Musi to być wiadomość, która nie tylko zachęci do uczestnictwa w wydarzeniu, ale co więcej przekona go do przekazaniu takiej informacji swoim znajomym. Tu jest pewna trudność. Opracowanie ciekawych informacji firmowych nie jest łatwe i warto je powierzyć agencji jak np http://pollyart.pl/ działającej na terenie Torunia i Bydgoszczy. Trudno jest zestawić treści mówiące o firmie z działającymi wesołymi filmikami czy też śmiesznymi zdjęciami typu mem. Tu trzeba nieco innej strategii. Można pomyśleć o konkursach lub kuponach rabatowych, które niewątpliwie przyciągną użytkowników tego największego portalu społecznościowego. W tym celu warto skorzystać z zewnętrznych aplikacji promocyjnych, które szybko pozwolą na rozwinięcie danej akcji, która ma upowszechnić nazwę i działalność firmy na Facebooku. Jak pokazują badania poprawnie przeprowadzony konkurs może skutkować zbudowaniem bazy kontaktowej klientów, z którymi można się w późniejszym czasie kontaktować, zapraszając do zapoznania się z nową ofertą.
Reklama Facebook Ads.
Dla poprawy współpracy firmami, Facebook opracował program reklamowy Ads. Polega on na płatnym promowaniu postów, co daje niesamowite możliwości dla lepszego profilowania grupy docelowej odbiorców. Jak bowiem mówią specjaliści, reklama, czy post skierowana do grupy nie będącej potencjalnym odbiorcą jest zmarnowana. Nie można bowiem skierować informacji o promocji w Gliwicach do osób przeglądających strony internetowe w Bydgoszczy. Firmy mogą więc wykorzystać to narzędzie do tego, żeby ze swoimi konkursami, promocjami trafiali do skonkretyzowanej grupy odbiorców. Narzędzi to umożliwia dokładne poznanie nie tylko płci i wieku osób które są potencjalnym celem marketingowym, ale również zawód, zainteresowania, miejsce zamieszkania i inne informacje. To czyni Facebook Ads potężnym narzędziem, dzięki któremu reklama nie zostanie wyświetlona przypadkowemu odbiorcy.
Nie warto pytać czy…
Facebook daje potężne możliwości dotarcia do określonej grupy osób. Nie można zastanawiać się, czy zakładać stronę na tym portalu społecznościowym. Trzeba sobie zadać pytanie jak to zrobić, by reklama firmy była jak najbardziej skuteczna. Narzędzie do tego już jest. Pytanie brzmi: jak wykorzystać go najskuteczniej.
poniedziałek, 25 listopada 2024
poniedziałek, 25 listopada 2024
Komentarze (0)