Dzieci ze wsi mają nadal gorsze wyniki w nauce niż uczniowie z miast – wynika z podsumowań CKE egzaminów szóstoklasistów i gimnazjalistów. - To zły sygnał. Pomimo wielu programów nie udało się jeszcze wyrównać szans edukacyjnych. Jednak na wyniki uczniów większy wpływ od miejsca zamieszkania ma poziom życia i postawa rodziców – ocenia.
Średni wynik z części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego w tym roku to 31,48 punktów na 50 możliwych. W części matematyczno- przyrodniczej średni wynik uzyskany przez uczniów to 25,31 pkt na 50 możliwych.
Lepiej poszło dzieciom z dużych miast niż ze wsi. Podobnie było z tegorocznym egzaminem szóstoklasistów. Centralna Komisja Egzaminacyjna podkreśla, że poziom wiedzy i umiejętności uczniów na wsiach i w mieście znacząco się różni. Im większa miejscowość, tym większy odsetek wyników wysokich, bardzo wysokich i najwyższych, a mniejszy – wyników niskich, bardzo niskich i najniższych.
Anna Mikołajczyk-Kłębek
niedziela, 15 grudnia 2024
niedziela, 15 grudnia 2024
Wyniki na wsi zawsze będą niższe niż w mieście. Wystarczy popatrzeć na wykształcenie ich rodziców. Większość ma tylko podstawowe, a to rzutuje na motywację ich dzieci. Poza tym dzieci ze wsi mają znacznie węcej obowiązków w domu, a zatem mniej czasu na naukę. Warto też pamiętać o tym , że muszą one dojeżdżać do szkoły, co zajmuje dodatkowy czas - niektóre wstają do autobusu jużo 6. 00, a wracają o np 16.
Inne przyczyny to mniejszy kontakt z kulturą, tzn muzea, galerie, zabytki itp. Niewielu stać na wycieczki, które jednak kształcą.. Testy z części humanistycznej często odwołują się włąśnie do ogólnej wiedzy z kultury, więc dzieci ze wsi są od razu na gorszej pozycji od ich rówieśników z miasta..
CAŁKOWICIE POPIERAM
nie zgadzam sie z tym do końca. moje koleżanki ze wsi uzyskały bardzo dobre wyniki z egzaminu. co prawda nie wszystkie, ale uważam że jeśli dzieci ze wsi, które chcą mieć dobre wyniki w nauce to powinny się uczą a nie się obijajać.
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone