Bardzo ważnym elementem organizacji ruchu drogowego jest zapewnienie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. W tym celu wykorzystywane są nowe technologie. Różne rozwiązania wprowadza także grajewski samorząd. Dwa przejścia (na ul. Ełckiej i ul. Wojska Polskiego) zostały doświetlone, teraz przyszedł czas na pierwsze w mieście aktywne przejście.
System poprawiający bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i kierowców zostanie zamontowany na ul. Dwornej (okolice marketu Biedronka). Przejście ma na celu ochronę pieszego w momencie, gdy znajduje się na przejściu lub w jego bezpośredniej okolicy. Składać będzie się m.in. z czujników ruchu, punktowych elementów odblaskowych, zebry, znaków drogowych z pulsacyjnymi lampami i nawierzchni antypoślizgowej. Dzięki zamontowanym elementom kierowca otrzyma sygnał, że w rejonie pasów „coś się dzieje” i odpowiednio wcześnie będzie mógł zwolnić.
Sądzimy, że aktywne przejście w naszym mieście będzie przejściem pilotażowym. Jeżeli się sprawdzi, zastosowanie znajdzie w innych lokalizacjach. Koszt wybudowania przejścia w pełnym wyposażeniu sięga nawet kilkudziesięciu tysięcy zł. To jednak mniej, niż wybudowanie sygnalizacji świetlnej.
/e/
sobota, 14 grudnia 2024
piątek, 13 grudnia 2024
I progi zwalniające do tego
te progi to zmora miasta.w innych miastach juz dawno z progow rezygnuja i zdejmuja zalozone.zenada nic wiecej te progi -tym bardzie te bez atestow,z polbruku
To jeszcze prosimy o takie bezpieczne przejscie na ul Wojska Polskiego / przejscie od Banku PKO na druga strone / oraz przejscie przy starej Poczcie na ul Pilsudskiego.
Przejście w niczym nie pomoże. Progi to podstawa po drugie więcej kontroli prędkości bo bicie rekordów na tym krótkim odcinku staje się normalnośćia
A ja proponuje do tego kolczatki samo wyskakujace przy przekroczeniu 0,5 na godzinę
A co z wyjazdem z ul Dwornej i Koszarowej na ul.Kopernika...wartoby było zaczac szanowac i zacząć powaznie traktować w końcu kierowców grajewskich i nie tylko
przy kazdej szkole takie powinno być , a szczególnie na ul.Ełckiej
prosze zrobcie progi wszedzie gdzie sie da jak najwiecej niech miasto grajewo bedzie ewenementem na skle swiatowa kto jest za???
Jestem za wyspą /progiem na całą szerokość pasów. Kosz będzie pewnie 10 razy mniejszy niż budowa nieskutecznego aktywnego przejścia.
Na taką wyspę na pasach można spokojnie wjechać 40 - 50 na godzinę bez niszczenia podwozia, jest skuteczna. Ktoś chyba ma za duży budżet i chce wydać an głupoty.
8ball - ( Na taką wyspę na pasach można spokojnie wjechać 40 - 50 na godzinę bez niszczenia podwozia) to po co taka wyspa skoro z taką prędkością można na nią wjechać bez konsekwencji dla auta - to bądz wtedy na przejściu , ciekawe co z Ciebie zostanie ?
Przy pko to zrobcie blizej czolgów bo tam ciemno jest a nie na dwornej gdzie wieczorem malo kto chodzi bez sensu kase pakowac w cos co akurat tam jest nie potrzebne...wogle kto podjol decyzje ze akurat tam -a moze bylo zgloszenie na jAkiejs mapie zagrozen przez nie wiadomo kogo
te przejścia trzeba porządnie doświetlić bo wieczorem nie widać pieszych
Do X:
Prędkość 50 km/h w terenie zabudowanym, jest wystarczająca by zauważyć warunki i zmianę otoczenia na drodze oraz na przejściu bezpośrednio za/przed nim. Po co jest próg: żeby kierowca który przekracza prędkość zwolnił do dozwolonej. Jeżeli szanujesz innych uczestników drogi i baczysz na to co się na niej dzieje to przed taką wyspą :
a. na przejściu i bezpośrednio przed nim nikogo nie ma - jedziesz dalej bez zwalniania i rysowania płytą podłogową po nawierzchni
b. Zatrzymujesz się by przepuścić pieszych.
c. masz mentalność pana szos,grzejesz min 80 km /h, trąbisz, żeby przechodzień uciekał przed tobą i rozwalasz sobie podwozie, lecz następnym razem pamiętasz, że jednak lepiej zwolnić ponieważ wizyta u mechanika kosztuje, tak jak i części uszkodzonego podwozia,
Szczerze mówiąc największy problem to podejście kierowców którzy mają gdzieś przepisy ruchu oraz zdrowy rozsądek, oraz święte krowy zamiast pieszych.
a.
tylko po co taki wydatek na ul. Dwornej? mieszkam tu 46 lat i nie pamietam wypadku, sa bardziej niebezpieczne miejsca w miescie.