19 maja br. podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę odcinka Krynice (DK65) – Dobrzyniewo – Białystok Zachód (S8), fragmentu drogi ekspresowej S19 w województwie podlaskim. To sfinalizowany szósty z dziesięciu przetargów na podlaskie odcinki S19.
Odcinek, na który podpisano umowę ma ok. 10,2 km długości i na północy, w rejonie miejscowości Krynice, włącza się w istniejącą drogę krajową nr 65 Ełk - Białystok. Od zachodu omija stolicę województwa, aby na funkcjonującej drodze ekspresowej S8 (na planowanym węźle Białystok Zachód) połączyć się z odcinkami: Białystok Zachód - Księżyno, Księżyno - Białystok Południe, Białystok Południe – Ploski oraz Ploski - Haćki (niedaleko Bielska Podlaskiego).
W ramach tego zadania powstanie węzeł Białystok Zachód łączący dwie drogi ekspresowe – powstającą S19 z istniejącą S8. Zadanie obejmować będzie też budowę 13 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok - Ełk.
Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas) i będzie przystosowana do obciążeń 11,5 t/oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca, przy zachowaniu wymagań jakościowych GDDKiA.
Powyższa inwestycję zrealizuje konsorcjum firm PORR (lider) i UNIBEP (partner). Umowa na projekt i budowę tego odcinka opiewa na kwotę 405,6 mln zł. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.
Oto jedna z najbardziej wyczekiwanych tras we wschodniej części kraju
środa, 11 grudnia 2024
środa, 11 grudnia 2024
No ale tutaj to ktoś ostro pojechał: "a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok - Ełk".
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone