piątek, 22 listopada 2024

Wiadomości

  • 2 komentarzy
  • 5054 wyświetleń

Via Baltica przejezdna na całej długości

"Dziś udostępniliśmy kierowcom jedną jezdnię obwodnicy Łomży. W ten sposób cała droga ekspresowa S61 jest przejezdna, a z centrum miasta wyprowadzony został uciążliwy tranzyt. Obwodnica Łomży w standardzie dwujezdniowej „eski” będzie gotowa w III kwartale przyszłego roku" - GDDKiA w Białymstoku

 

Odcinek od węzła Łomża Zachód do istniejącego już węzła Kolno ma 12,9 km długości. Na oddanej do ruchu jezdni kierowcy jadą w obu kierunkach, dzięki czemu zarówno pojazdy jadące od strony Budziska (granica z Litwą) w kierunku Warszawy, jak i te podążające w przeciwną stronę, omijają Łomżę. Jak to jest ważne, świadczy fakt, że dane z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2020/2021 pokazały, że na DK61 między granicami miasta a Kisielnicą przejeżdża średnio ponad 14 400 pojazdów na dobę. 


Przejazd z ograniczeniami prędkości
W związku z tym, że ruch na jednej jezdni jest rozdzielony i odbywa się w obu kierunkach, obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h i zakaz wyprzedzania. Nie ma natomiast ograniczeń tonażowych, co sprawia, że z obwodnicy mogą korzystać pojazdy ciężkie. Wyłączone z ruchu są także węzły Nowogród i Łomża Północ, które będą oddane do użytku wraz z drugą jezdnią w 2025 r. 

Najdłuższy most w województwie
Niemal 1/10 długości obwodnicy to dwujezdniowy most o długości 1205 m. To najdłuższy obiekt tego typu w województwie podlaskim. Umożliwia bezkolizyjne przeprowadzenie drogi ekspresowej S61 nad doliną Narwi i samą rzeką. Przestrzeń pod obiektem pełni funkcję przejścia dla zwierząt. Znajdą się tam również cztery drogi wewnętrzne gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym. 

 

Cały odcinek S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno w standardzie drogi ekspresowej będzie gotowy w drugiej połowie 2025 roku. Oprócz dwóch jezdni „eski” (każda po dwa pasy ruchu plus pas awaryjny) oraz infrastruktury towarzyszącej, wybudowany zostanie też jednojezdniowy fragment drogi krajowej nr 64 o długości prawie 7 km od węzła Łomża Północ do Elżbiecina. Skrzyżowania w postaci rond zbudowane zostaną w rejonie miejscowości Marianowo (z istniejącą DK61) oraz w rejonie miejscowości Elżbiecin (z istniejącą DK64). 

 

 GDDKiA w Białymstoku

 

 

fot. I.M. Sroczyński

 

 

 

Komentarze (2)

Wreszcie jesteśmy bliżej Europy. Czas podróży skróci się znacznie.

@wreszcie, kiedy ty zrozumiesz, ze juz jestecie w Europie i nie potrzeba farmazonic tych dyrdymalow.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.