Wiadomości

  • 25 komentarzy
  • 4789 wyświetleń

UE. Auta będą mieć paszporty CO2

Kraje członkowskie w Radzie Unii zaakceptowały rozporządzenie zaostrzające normy środowiskowe pojazdów. Norma Euro 7 zaostrzy limity cząstek stałych dla samochodów osobowych i dostawczych oraz spalin dla autobusów i ciężarówek.

Normy emisji CO2 przewiduje 100 proc. redukcji do 2035 r.


Rozporządzenie wprowadzi też paszport środowiskowy dla każdego pojazdu. Będzie zawierać informacje na temat efektywności środowiskowej w momencie rejestracji samochodu takie jak limity emisji zanieczyszczeń, emisje CO2, zużycie paliwa i energii elektrycznej, zasięg elektryczny, trwałość akumulatora.


Tymczasem przyjęte w zeszłym roku rozporządzenie wprowadzające normy emisji CO2 przewiduje 100 proc. redukcji do 2035 r. zarówno dla samochodów osobowych, jak i dla samochodów dostawczych. To oznacza, że na rynek będą mogły trafiać jedynie pojazdy bezemisyjne w tych kategoriach (a więc także z silnikami spalinowymi, ale na wodór czy paliwa syntetyczne, natomiast zarejestrowane auta na benzynę i diesel będą mogły być odsprzedawane). źródło: https://www.money.pl/gospodarka/

 

Tabela norm emisji spalin Euro przedstawia się następująco:

  • Norma Euro 1 – wprowadzona w 1992 r., obowiązująca od 1993 do 1996. Określała dopuszczalne poziomy emisji zanieczyszczeń wyłącznie dla samochodów z silnikami benzynowymi. Wprowadziła ograniczenia emisji tlenków węgla (CO) oraz wspólnie węglowodorów (HC) i tlenków azotu (NOx)
  • Norma Euro 2 – wprowadzona w 1996 r., obowiązująca od 1997 do 2000 r. Była kontynuacją normy pierwszej, nieco zmniejszającą określane przez nią poziomy emisji.
  • Norma Euro 3 – wprowadzona w 2000 r., obowiązująca w latach 2000 – 2005. Była pierwszą normą obejmującą także silniki Diesla. W przypadku aut benzynowych wprowadziła osobny pomiar dla węglowodorów i tlenków azotu, których poziom dotychczas był mierzony wspólnie.
  • Norma Euro 4 – wprowadzona w 2005 r., obowiązująca w latach 2006 - 2010. Wprowadziła znacznie bardziej restrykcyjne wymagania w zakresie emisji tlenków węgla.
  • Norma Euro 5 – wprowadzona w 2009 r., obowiązująca w latach 2011 – 2014. Przyniosła prawdziwą rewolucję w zakresie dopuszczalnej emisji cząstek stałych przez silniki diesla. Zmniejszono limit aż pięciokrotnie, co spowodowało konieczność dokonania przez producentów znaczących zmian konstrukcyjnych. Wprowadzono do powszechnego stosowania filtry cząstek stałych (DPF).
  • Norma Euro 6 – wprowadzona w 2014 r., obowiązująca od 2014 r. do dziś, jednak podzielona na kilka segmentów czasowych. Po raz pierwszy wprowadziła limity emisji dla samochodów hybrydowych.
  • Norma Euro 7 –  najnowsza zaostrzy limity cząstek stałych dla samochodów osobowych i dostawczych oraz spalin dla autobusów i ciężarówek. Euro 7 ma ograniczyć emisję cząstek tlenków azotu o 35%, co w praktyce może oznaczać wycofanie z rynku silników Diesla, ale i też wielu znanych jednostek benzynowych.

 

 

Komentarze (25)

osoby, które wymyślają te przepisy powinny być wykluczone ze społeczeństwa i odizolowane w zakładzie psychiatrycznym

Ototo. Zielony ład. Zieloni ludzie = chore przepisy

Do cyrk . Zgadzam się z tobą ci ludzie powinni być izolowani od społeczeństwa . Ale głupota w tych czasach i cała ta pseudoekologi jest na czasie ale może wkoncu ludzie otworzą oczy .

Będziemy biedni, głodni, wyszczepieni i bezobjawowo leczeni ale jakże bezpieczni w 15 minutowych miastach ( gettach) - to wszystko i wiele więcej dla naszego dobra....

Jeszcze trochę to i na rower wprowadzą podatek bo w końcu się usapiesz upocisz - czyli dwutlenek węgla i gazy cieplarniane

Cyrk, Kamil, problem buntu przed zielonym ładem polega na tym, że świadomość buntujących się jest bardzo niska. Samochody na wodór nie będą niczym różniły się, jedynie tym, że zamiast spalin będzie wydzielana woda. Wodór dzisiaj kosztuje ok. 6 zł, czyli taniej od ON. Zmiany będą stopniowe i ci którzy mają spalinówkę będą nią mogli jeździć, aż do pełnego zużycia.
Niestety, dzisiaj żyjemy w czasach rewolucji i bardzo ciężko nadążyć za zmianami, zatem Wasze postrzeganie świata jest wytłumaczalne. Edukacja, edukacja, edukacja konieczna.

Chyba ich po........ło! Powinnismy wyjść z tej całej unii jak najszybciej!

Zielony ład jest jak arbuz - z wierzchu zielony, ale w środku czerwony!

Czy mój golf z 2001 roku łapie się na którąś normę?

Pisałem i piszę jedno Lewactwo to zguba ludzkości!

Ciekaw jestem czy krowom też zrobią paszporty CO2?

Kaska a co z samolotami ? Chinami usa czy całą Afryka jak oni w dupie mają ekologię jak i zresztą połowa Europy

Ostatnia nadzieja, wybory do europarlamentu, może przyjdą normalni ludzie i skończą tą chorą politykę klimatyczna zielone łady i bezrozumne przyjmowanie wszelkich imigrantów, póki co unia dąży do samozaglady

Zieliny Ład to duma PiSu! A teraz KO musi to odkręcać!!!

Droga Ewelino miej świadomość skutków. Aż tak tęsknisz za tym co w Ukrainie, Białorusi... O ile jesteś ... to co robi ABW?

bardzo dobrze glosujcie dalej na lewactwo !!!!!!!!!!!!!!

Zielony Ład = żółte papiery. Wszyscy, co mają takie pomysły, powinni się pozamykać w miękkich pokojach

...tia... krowom również... i ślad węglowy, dla każdej krowy, sztuczna trawa będzie w cenie.

Zaczęło się od badania krzywizny banana i już wtedy pukaliśmy się w czoło, a jest coraz gorzej. I nikt tego nie zmieni, urzędnicy, którzy się nudzą są w stanie wymyślić każdą głupotę.

Ty taka wyedukowana na wszystkie tematy jesteś, zdradzisz ile dostajesz za te swoje wypociny na forum? Płacą Ci od postu?? Niestety Twój kandydat na burmistrza uzyskał najmniejsze poparcie.. Zawsze możesz się wyprowadzić do Polski A.

A dla dzików i innego zwierza uniaki tez ustaliły normy emisji co i innych gazów. Chodzą takie zwierza po miecie, żre co znajdzie i wydziela wszelkie gazy.
Jakie normy komisarze unijne wprowadzą dla sprzętu wojskowego, ma to silniki o sporej pojemności, pali lutry na setkę. Takie coś to dopiero emituje ponad wszelką normę euro.

To teraz pozostało tylko unidobrodziejom wziąć się za ludzi, je to wszelki pokarm mięsny, roślinny i mieszany, kompresja rzadko kiedy działa poprawnie bo każdy niemal na coś choruje. Tak więc każdy mieszkaniec unii emituje do środowiska całkiem pokaźną ilość gazów tlenów, metanów i nie wiadomo czego jeszcze.

Kaśka, wręcz przeciwnie. Właśnie buntujący się mają świadomość, że w tym wszystkim nie chodzi o żadną ekologię, to tylko taki pretekst do wprowadzenia jeszcze większych ograniczeń i narzucenia kolejnych podatków.

Zdjęcie do komentarza użytkownika: Kłałn

Hahqhqh, samoloty też pewnie będą latały na wodór. 90 tys. Polaków rocznie umiera z powodu zatrucia środowiska. Ten argument powinien być najważniejszym przy decyzjach środowiskowych. Największą przyczyną raka jest zatruwanie organizmu złym powietrzem lub niezdrowym jedzeniem. Proszę popatrzeć na mapę zachorowalności na raka.

PO wprowadzeniu unijnych przepisów, więcej ludzi może umrzeć z głodu,bo większości nie będzie na nic stać, może o to chodzi, lewactwo to jednak stan umysłu

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.