Wiadomości

  • 18 komentarzy
  • 18044 wyświetleń

Stałe miejsce wypadków na 61

Dziś, 30.10.2009 roku w godzinach przedpołudniowych na początku Szczuczyna (od strony Grajewa) zdarzył się wypadek samochodowy. 


Miejscem kolejnego wypadku, jest ponownie wzniesienie pod tzw. „Barańską górą”, które pamiętamy z niedawnej, niepotrzebnej śmierci czterech młodych dziewcząt w dniu 11.04.2008 roku. Dzisiejsze ułożenie pojazdu osobowego wystąpiło dokładnie w tym miejscu, w którym osobowy BUS zepchnął na pobocze samochód ciężarowy SCANIA w dniu 01.10.2008 roku. To niebezpieczne miejsce, bez właściwych rozwiązań technicznych, w stosunku do wciąż wzmagającego się natężenia ruchu, oddano do użytku po ostatnim remoncie drogi w 2004 roku.
Zatem warto zwracać uwagę na ten niebezpieczny odcinek drogi! Leży on na drodze krajowej nr 61 jadąc od centrum Szczuczyna w stronę Grajewa. Przed miejscami wypadków, za mostem w prawo, kierujemy się na ul. Sportową, a około 60 m dalej, skręcamy w lewo do wsi Bęćkowo.
 

Użytkownicy tej drogi apelują do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o przyspieszenie rozwiązania problemu tego węzła drogowego tak, aby zdążyć przed kolejnym wypadkiem lub tragedią. 
 
Cena ludzkiego życia, którego nie możemy wskrzesić, nie ma znaku równania z kosztami ekonomicznymi drogi, którą można przebudować.

                                                                            Tekst i foto: Stanisław Orłowski

 

 

O godzinie 10:10 w Szczuczynie doszło do kolizji drogowej. Kierujący oplem mieszkaniec gm. Rajgród, nie zachował należytej odległości od pojazdu poprzedzającego, w wyniku czego uderzył w tył pojazdu BMW, którym kierował mieszkaniec Ełku. Uczestnicy zdarzenia trzeźwi. - KPP Grajewo

Sprawca kolizji ukarany mandatem karnym.

Droga krajowa nr 61 (DK61) - droga krajowa o długości ok. 257 km, leżąca na obszarze województw mazowieckiego i podlaskiego. Trasa ta łączy Warszawę z Augustowem.

Komentarze (18)

to nie jest droga krajowa - nie spełnia jakiegokolwiek z warunków krajówki. To oblany asfaltem odcnikem piasku. Odcinek Stawiski - Łomża, to jak durszlak; 5 lat po remoncie. A ludzie giną i będą ponieważ akceptują taki stan rzecz. Widział kto może blokadę społeczną mieszkańców Szczuczyna?

O godzinie 10:10 w Szczuczynie doszło do kolizji drogowej. Kierujący oplem mieszkaniec gm. Rajgród, nie zachował należytej odległości od pojazdu poprzedzającego, w wyniku czego uderzył w tył pojazdu BMW, którym kierował mieszkaniec Ełku. Uczestnicy zdarzenia trzeźwi.
Sprawca kolizji ukarany mandatem karnym.

Według KPP w Grajewie w temacie „Kronika 997” o wydarzeniach okresu 26.10.2009 - 30.10.2009 podanych w „Wiadomościach” e-Grajewo 31.10.2009 roku.

sądzę ze częściej dochodzi do wypadków w miejscu gdzie skręca się do wsi Toczyłowo (droga nad jezioro) nawet kilka w ciągu miesiąca tylko część z nich jest niewielkiej szkody i mało kto wie o nich

moja propozycja nie skrecajmy na sportowa a jedzmy na rondo i w lewo mamy dalsza droge ale bezpieczniejsza [chyba] gratulacje dla samorzadowcow moze w tym miejscu maja w planach nekropolie

Powinno powiesić się za jaja tego co projektował ten odcinek drogi, tam powinno być rondo, auta zwalniały by do 20km/h i było by po problemie albo zrobić zjazdy i też by było po problemie. Ludzie boją się skręcać z głównej drogi na ulicę sportową bo grozi to śmiercią wolą jechać przez Szczuczyn. Objechałem kawał świata ale takie skrzyżowanie widziałem tylko jedno

Tam powinna być podwójna ciągła 1,5km. wcześniej od skrzyżowania w dwie strony i ograniczenie do 60km./h,kamery z dwóch stron działające 24/h na wysokości skrzyżowania ORAZ OSOBY,KTÓRE BY SIĘ TYM PROJEKTEM ZAJEŁY

Dziewczyny, pamiętamy !
[*]
;(

nie tylko tam ,na zjeżdzie do kosówki też są często wypadki itu też trzeba zrobić porządek.a poza tym gdzie jest chodnik dla dzieci chodzących do szkoły do mieczy.dla tych co na jezioro się wybierają to zrobiono ,a o dzieciach to zapomniano.

droga jest krajowa fakt, ale gdzie są lokalni włodarze

a po jaki h......tam te szerokie rowy na poboczach,nie lepiej poszerzyć i zrobić oddzielny pas do skrętu w lewo, a drugi pas w prawo,tylko wielki pusty plac po prawej stoi nie wiadomo po co .

To jedna z tzw DRÓG ŚMIERCI w naszym kraju!!!!!!! Już tylu ludzi zgineło na tej drodze a nikt się tym wcale nie przejmuje (mam na mysli nasze władze). A przez głupote innych giną młodzi i niewinni!!!!!!!!!! Moze tak w końcu ktoś by się zastanowił co ż tym zrobić???????!!!!! Ludzie zwalniajcie na tej drodze i jezcie ostrożnie. Dziewczynom [*][*][*][*] pokój ich duszom....

Panowie : Wójt jeden i następni oraz Starostwo - nie tylko podatki , opłaty itd. ale BEZPIECZEŃSTWO- PROSIMY . Jeździmy tą drogą!

11.04.2008r. śmierć poniosły Cztery młode dziewczyny ... Anna, Ewa, Monika Sypytkowskie I Emilia Bielecka [*][*][*][*] Pokój ich duszom ...

Na tym wzniesieniu było o wiele więcej wypadków, rozumiem, że nie sposób wszystkie wymienić. Kolejnym miejscem, sprzecznym z mądrością projektantów, jest nieudaczne rondo jako obiekt inżynierii ruchu drogowego przy poczcie w Szczuczynie. Jest to mini rondo, bowiem- kit czy hit- to raczej nie. Mogło być dobre w średniowieczu dla zaprzęgów wołowych, a jest jeszcze dziś przydatne tyle, że dla motocyklistów. Główną rolą ronda jest wyhamowanie szybkości, a przez to podwyższenie stopnia bezpieczeństwa. To się sprawdziło, bo jakby do lamusa przeszła duża liczba wypadków. Za to jak na ironię losu, przeniosły się one nieco dalej, na wschód, aby bawić się w igraszki z diabłem u podnóża dwóch dróg-Sportowej i Bęćkowa. Ale za to na rondzie, już w pierwszym roku eksploatacji pojazdy, które mają dużą odległość osi przedniej od przedniego zderzaka, pościnały wszystkie słupy z latarniami, będące w zasięgu owego zderzaka. A tylko dlatego żeby mogły się przemieścić. Prawidłowo! Fizycznych praw nie da się ominąć, a ni oszukać. Oczywiście latarnie tu już raczej nie powrócą!
W trakcie tworzenia zarysów ronda, były uwagi sugerujące, których nikt nie chciał brać pod uwagę. No i jak zwykle - droga zrobiona, pieniądze z konta zabrane, a głupota na wizji pozostała.

W pełni popieram PogodnegoAnioła.
Ciągła linia powinna być od zakrętu aż do krzyżówki.
My pobliscy mieszkańcy znamy ten bardzo niebezpieczny odcinek drogi oraz łączymy się w bólu z rodzicami dziewczynek , ale co z resztą przejezdnych , którzy nie mają o tym zielonego pojęcia? NIECH W KOŃCU NASZE KOCHANE WŁADZE COŚ Z TYM ZROBIĄ

Na przeszkodzie do zrobienia dodatkowego pasa skrętu stoi prawdopodobnie szerokość mostu, który jak pamiętamy wczasie remontu był poszeszany- tylko o ile ? Przy wjeżdzie do Wąsosz wtym roku przebudowano most, został poszeszony o 4 metry, ..

Przygladając się niektórym projektom i rozwiązaniom komunikacyjnym naszych drogowców można odnieść wrażenie, że zagubili gdzies po drodze długoletniej edukacji zwykły rozum i pomyslunek. Może szkoły kończyli po znajomości, prace kopowali w internecie i teraz nic nie umieją. Całkiem nie wykluczone, że projekt modernizacyjny tej drogi projektant również kupił w internecie bo samemu ciężko szło myslenie. Dawni projektanci ołówkiem na papierze kreślili plany dróg, mostów, lini elektrycznych i budowle staja do dziś pomino niewielkich nie raz prac renowacyjnych.

Trzeba wreszcie, drogę krajową nr 61 nawozić nie ludzką krwią, a obornikiem! Zaorać, zasiać i zamiast naszych łez, niech dorodne łany złotych zbóż do nas się śmieją!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.