sobota, 25 maja 2024

Wiadomości

  • 5 komentarzy
  • 10699 wyświetleń

Słynna obwodnica Augustowa


Kierownictwo Litewskiej Administracji Drogowej spędziło kilka dni temu na budowie obwodnicy Augustowa niemal cały dzień i przejechało całą jej długość: od węzła Suwałki Południe po węzeł Augustów. Goście przyjrzeli się powstającej konstrukcji mostu nad Rospudą oraz z zainteresowaniem wypytywali o szczegółowe rozwiązania techniczne poszczególnych obiektów inżynierskich.
Na czele delegacji Lithuanian Road Administration stał dyr. Skrimantes Skrinskas oraz jego zastępcy: Petras Tekorius i Dainius Miškinis. GDDKiA reprezentował dyr. Oddziału - Jerzy Doroszkiewicz. Goście – w siedzibie Rejonu w Suwałkach - zapoznali się z projektem obwodnicy Augustowa oraz planami budowy obwodnic Suwałk, a także odcinka Suwałki – Budzisko. Po prezentacji goście udali się na budowę. Tutaj najwięcej pytań dotyczyło konstrukcji nawierzchni drogowych i stosowanych zasad projektowania. Nad Rospudą goście wypytywali o wybór metody budowy "przeprawy”, czyli nasuwania konstrukcji 180 metrowego mostu. Wieczorem goście wrócili na Litwę - informuje GDDKiA


(27.09.2013 GDDKiA)
Na rok przed zakończeniem prac zasadniczych przy budowie obwodnicy Augustowa zaczęło się nasuwanie scalonej konstrukcji stalowej na podpory mostu nad Rospudą. Obecnie pod pierwszą z nitek dwujezdniowej przeprawy, w październiku ten sam proces obejmie drugą.

Konstrukcja ma 180 m długości i ok. 13 m szerokości. Na plac budowy przyjechała ze Słupcy k. Poznania w częściach, które zostały scalone na miejscu. Waży 420 ton. Po jej zamontowaniu będzie można przystąpić do betonowania płyty pomostu i te prace będą wykonane jeszcze w tym roku.

Napięte terminy sprawiają, że prace przy budowie obwodnicy Augustowa prowadzone są na całej długości. Poziom ich zaawansowania szacowany jest na 40 procent. Zakończyły się roboty przy wymianie gruntów, finiszują roboty ziemne, czyli wykonywanie wykopów i nasypów, a prace przy układaniu warstwy mrozoochronnej są zaawansowane na poziomie 80 proc. Trwa też układanie podbudowy z kruszywa łamanego oraz betonu asfaltowego.

Budowana w systemie "Zaprojektuj i zbuduj” obwodnica Augustowa będzie miała długość 34,3 km. Pierwszy, 21,5- kilometrowy odcinek będzie jednojezdniową drogą krajową nr 8, drugi, 12,8- kilometrowy - dwujezdniową drogą ekspresową S61. Odcinki połączy węzeł Raczki.

 



Komentarze (5)

Tak najlepiej u źródła sprawdzić polski fenomen gdzie drogę buduje się najdłużej i najdrożej w Europie, gdzie autostrada oddana do użytku od razu zakwalifikowana jest do remontu. Czy aby wizyta nie zakłóciła ekosystemu i nie wpłynęła negatywnie na środowisko? Nic tylko zapraszać wycieczki.

Może ktoś wyjaśnić w jakim celu jest budowana obwodnica Bargłowa i Barszczy?

Jakiś czas temu byłoby to uznane za szpiegostwo gospodarcze...A teraz - jest się czym pochwalić...

Dobrze że się coś robi jeśli chce ktoś żyć jak za murzynami to proszę bardzo jest jeszcze tyle zadupi że dla każdego starczy,jeśli zaczną to skończą gorzej jeśli wcale nie zaczną.

obserwator ----kapitalny post!!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.