niedziela, 14 sierpnia 2022

Wiadomości

  • 25 komentarzy
  • 12077 wyświetleń

Sinice w jeziorze Dręstwo

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Grajewie informuje, iż w dniu 17.06.2006r. stwierdzono obecność bakterii sinic w jeziorze Dręstwo gm. Rajgród.
Istnienie bakterii sinic zostało potwierdzone na podstawie badań laboratoryjnych przez WIOŚ Białystok delegatura Suwałki.
 W związku z powyższym prosi się o  nie korzystanie z kąpieli wodnych w wyżej wymienionym akwenie.

  PSK Grajewo
asp. Chojnowski J.

Komentarze (25)

Myślałem ,że sinice to organizmy i wystepuje tylko nad morzem.
Dla człowieka poza niekorzystnym działaniem (zakwity,toksyny sinicowe) sinice mają również dobry wpływ. Wykorzystuje się je do wzbogacania gleby w związki azotowe np.: wprowadzone do upraw ryżu zwiększają plon o około 20%.

ot i do czego doprowadzili turyści wczasujący nad tym jeziorem! Mydełka, szamponiki, szamba... A jeszcze kilka lat temu były tam raki! Do czego to doprowadza taki niekontrolowany wypoczynek - kolonia domków wczasowych a niektóre nad samym jeziorem... Przecież ileś metrów od brzegu nie powinno być żadnych zabudowań... A tu domki wczasowe wyrastają jak grzyby po deszczu... I mamy sinice w jeziorze

ponadto chcę nawiązać do rzeki Jegrzni która z jeziora Dręstwo wypływa. Odkąd wybudowano tamę poziom wód rzeki jest bardzo niski; w płytkiej, nasłonecznionej wodzie pojawiają sie pijawki, rzeka zarasta wodorostami. Tutaj też kiedys były raki... Wkrótce będą sinice :/

"Nie" z rzeczownikami pisze się łącznie, a więc "niekorzystanie" panie aspirancie...

a ja wczoraj kapalem sie w Dręstwie i woda cieplutka.

co to sa sinice i jak zagrazaja czlowiekowi??

to tylko dlatego ze woda kwitnie ..:) jus potem bedzie ok:D

moze sinica dotrzec do jeziora rajgrod

tylko czemu nikt nic nie powiedział a w sobotę dużo ludzi tam się kąpało

za pozno informujecie o tych sinicach,j uz duzo osob sie w nich kąpało :)))))))))

czy ktoś wie z którego miejsca była pobrana próbka wody?

a niech to slzag a ja sie w sobote tam kapalam a od dwuch dni mnie biegunka gania-czyzbym zarazila sie bakteria sinicy?bleee

toksyny sinic jesli zastana spozyte atakuja watrobe i uklad nerwowy, kompiel w takiej wodzie powoduje wysypke, goraczke i wymioty ( i nie tylko)...osobiscie odradzam kompieli;]

sinice - rodzaj żeński, sińce-rodzaj męski, siniaczki - rodzaj nijaki.
siniaczki = dzieciaczki :p

wiedzialem ze kolo rajgrodu jest syf

A żesz wy tumany jesteśta!!! Sinice to te glonyyy!!! I od nich ta woda taka cieplutka./.. Zawwsze tam byli i zawsze tam będą, kwitną nja zielono co roku!! Jedyna wada to że z troszka waniia tam... Dziękluje

Eeee PanI Dr W ® ;] ja sproboje tej wody i zobaczymy :D czy mnie cos zaatakuje :P , ja sie glonów nie boje , one są takie tycie :] ...

Mieszkanka woznewsi :] jeden problem :P nie byli :] tylko były jak cos :D i jesteście nie jesteśta ... waniia ??? :] pani biolog :D

nie denerwuj mnie Daniel bo w łache jeszcze przyjdziesz zebym ci znowu cos wytlumaczyla..;P;D;]

najpierw trzeba nauczyc sie ortografii pani dr wielkaaa :D kopmac sie :D o lol :] kąpać sie :D Dr hab :P

wiem, że żle napisałam:P i sorki za błąd:P przypał mały..:/:D już to się więcej nie powtórzy:PP

mam Nadzieje , a te sinice to naprawde są tycie bo byłem tam i żadnych nie widzialem , woda tez normalna , nie wiem po co tyle krzyku :) słuchajcie Pani Dr. W ® hab ;D !!!

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.