GDDKiA złożyła aktualizację raportu o oddziaływaniu na środowisko dla wariantu C (północnego) odcinka S16 Mrągowo - Orzysz - Ełk. To kolejny etap działań związanych z uzyskiwaniem decyzji środowiskowej. Sprawą zajmuje się teraz Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Olsztynie.
Alternatywny zamiast preferowanego
Postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej na ten odcinek drogi ekspresowej S16 prowadzone jest od 22 grudnia 2022 r. W trakcie postępowania RDOŚ uznał, że realizacja inwestycji we wskazanym przez nas (preferowanym) wariancie B jest niemożliwa, ponieważ przy tym przebiegu drogi nie ma możliwości uniknięcia znaczącego negatywnego oddziaływania na środowisko. Chodziło w szczególności o żółwia błotnego w obszarze Natura 2000 Mazurska Ostoja Żółwia Baranowo.? RDOŚ zwrócił się do nas z pytaniem, czy wyrażamy zgodę na realizację inwestycji w wariancie C. W odpowiedzi wskazaliśmy, że jesteśmy zainteresowani realizacją tego odcinka S16 w racjonalnym wariancie alternatywnym. To północny przebieg trasy, powyżej miejscowości Użranek i poniżej miasta Ryn.
Co zostało uaktualnione
W związku z przedłużającym się postępowaniem o wydanie decyzji środowiskowej, RDOŚ wskazał na konieczność przeprowadzenia m.in. weryfikacji zagospodarowania terenu objętego przedsięwzięciem oraz ponownych obliczeń i analiz w zakresie emisji. Potrzebna była również weryfikacja inwentaryzacji przyrodniczej w celu określenia, jakie ewentualne zmiany zaszły w siedliskach.
Harmonogram na lata
Obecnie, po złożeniu zaktualizowanego raportu o oddziaływaniu na środowisko, zakładamy, że wydanie decyzji środowiskowej możliwe będzie jeszcze w tym roku. Kolejnym etapem prac będzie opracowanie szczegółowych rozwiązań technicznych. W tym celu ogłosimy przetarg na wykonanie Koncepcji programowej. Opracowanie zawierać będzie m.in. rozwiązania w zakresie obiektów inżynierskich, wykonane zostaną także badania geologiczne. Powyższe materiały są konieczne do ogłoszenia przetargu na realizację robót, co planujemy na 2030 r. Jeśli tak się stanie, realizacja inwestycji możliwa będzie w latach 2031-2033.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
wtorek, 4 listopada 2025
wtorek, 4 listopada 2025
Ta droga nigdy nie powstanie
Tak ta, jak i wiele innych dróg nie powstaną, bo sprawczość, pomimo KPO, drastycznie spadła...
Jak nie żółw, to łabędź lub pasikonik.. a drogi jak nie było, tak nie ma! Czy jest gdzieś w Polsce takie miejsce, gdzie przymiarki do budowy drogi trwają 20 lat?
Jaki kur... żółw jak u nas nie ma takich zwierząt, jest kur... bóbr, lis, ryjówka
Nie ma takich miejsc, zawsze znajdą się zioloni i blokują.
Szkoda że moje komentarze nie są publikowane, mam nadzieję, że ktoś kiedyś zrozumie, że robił źle.
Mieszkam tam tyle lat ale żółwia nie widziałam . Na drodze drzewo na drzewie nie ma jak się minąć . Ale żółw ważniejszy od ludzi
Straszne, że same procedury muszą aż tyle trwać!????
Na trasie z Ełku do Orzysza nie ma żółwi,słoni,krokodyli,żyraf i innej zwierzyny tropikalnej. Dlaczego nie budują "eski" z Ełku do Orzysza?.
Wariant C jest najgorszym i znacząco zdegraduje środowisko i podroży koszty budowy
Większość gamoni którzy protestują przeciwko S16 w ogóle nie ma samochodu a jak już mają to dalej niż 100km nigdy nie jeździli. Co oni mogę wiedzieć o komforcie i bezpieczeństwie jazdy? Ochrona środowiska, emisyjność? Emisyjność jest większa w poszczególnych miejscowościach gdzie samochody zatrzymują się na przejściach dla pieszych zwabiają przy rondach i na innych wymuszonych przystankach. Jak samochód jedzie "eską" to jedzie na najwyższym możliwym biegu czyli emisyjność jest znikoma no i najważniejsze nie ma przystanków w każdej miejscowości. Co do przyrody trzeba zadać sobie pytanie czy przyroda jest dla człowieka czy człowiek dla przyrody. Potraficie zabetonować całe miasta parki skwery a robicie afery i przestoje bo trzeba zbadać zołwia błotnego który nie będzie miał kontaktu z drogą! Ci za idiota wymyśla takie farmazony ? Ogarnij się się.
Masakra co ten RDOŚ odczynia. Spokojnie przepusty na zabezpieczonym obszarze mogłyby powstać, a tutaj totalna blokada wariantu. Podejrzanie to wygląda, jak by ktoś lobbował za najgorszym dla użytkowników wariantem C.
A co z kangurami!
Zawsze nasze tereny Mazurskie byly pomijane w inwestycjach.Spotkamy sie przy Urnach pisiory którzy najwięcej nas prześladowali za to że przegrywają u nas wybory.
Ludzi szkoda którzy giną na tych krętych i ciasnych drogach.