Już od 1 stycznia 2010 r. Ministerstwo Finansów umożliwiło przesyłanie kolejnych, obok PIT-37, formularzy podatkowych drogą elektroniczną bez podpisu kwalifikowanego (PIT-36, 36L, 38 i 39).
Interaktywny formularz, za pomocą którego będzie można wypełnić i wysłać zeznanie roczne, należy pobrać ze strony www.e-deklaracje.gov.pl Na stronie tej została umieszczona również szczegółowa instrukcja, jak to zrobić.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na temat składania deklaracji podakowych za 2009 rok drogą elektroniczną:
1. Nowa usługa skierowana jest do podatników składających zeznania roczne PIT-37, PIT-36, PIT-36L, PIT-38 i PIT-39, w tym dla osób rozliczających się wspólnie z małżonkiem. W tym przypadku małżonek składającego zeznanie musi upoważnić go do złożenia zaznania w jego imieniu. Pełnomocnictwo przesyła się w formie papierowej na druku UPL-1 do właściwego naczelnika urzędu skarbowego (urząd, gdzie podatnik ma obowiązek składać dokumenty rejestracyjne). Jeśli pełnomocnictwo jest bezterminowe, nie trzeba wysyłać go ponownie w kolejnych latach. Będzie ono skuteczne, aż do odwołania (druk odwołania OPL-1).
2. Ministerstwo Finansów chcąc zapewnić bezpieczeństwo świadczonej usługi, wprowadziło bezpłatny podpis elektroniczny oparty na unikatowych cechach podatnika: nazwisko, imię, data urodzenia, numer NIP i PESEL oraz kwota przychodu określona w zeznaniu rocznym lub rozliczeniu podatnika złożonym za 2008 rok.
3. Podatnicy mogą złożyć zeznanie droga elektroniczną do końca kwietnia, ale warto pamiętać, że złożenie zeznania przez Internet w ostatniej chwili wiąże się z ryzykiem niedotrzymania Urzędowego Poświadczenia Odbioru na czas. Może się tak zdarzyć w przypadku wystąpienia błędów, np. po wpisaniu błędnej kwoty przychodu z ubiegłorocznego zeznania lub rozliczenia. W takim wypadku zeznanie nie zostanie złożone w terminie. Dlatego namawiamy do jak najszybszego złożenia zeznania i nie korzystania z drogi elektronicznej komunikacji z urzędem w ostatniej chwili.
4. Dowodem i potwierdzeniem terminu złożenia zeznania podatkowego jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które każdy użytkownik systemu otrzyma po prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu formularza zeznania.
5. Korekty zeznania należy składać drogą papierową.
6. Pomoc Techniczna systemu e-deklaracje, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Telefon (22) 694-49-74; e-mail: info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl
Prosimy o uważne zapoznanie się z instrukcją i życzymy udanego wypełniania e-PITów.
Radosław Hancewicz
Rzecznik prasowy
Izby Skarbowej w Białymstoku
tel. (085) 869 60 25,
rha@pd.mofnet.gov.pl
www.is.bialystok.pl
Komentarze (0)