czwartek, 2 maja 2024

Wiadomości

  • 26 komentarzy
  • 6889 wyświetleń

Ranking szkół średnich

Po raz dwudziesty szósty czasopismo Perspektywy opublikowały Ranking Liceów i Techników Perspektywy 2024, przedstawiając tym samym najlepsze szkoły średnie. Perspektywy analizowały wyniki 1431 liceów ogólnokształcących (spośród 2246) i 1231 techników (spośród 1755), które spełniły kryterium wejścia do Rankingu, czyli: szkoły, w których maturę w maju 2023 r. zdawało minimum 12 maturzystów, oraz w których wyniki średnie z języka polskiego i matematyki, zdawanych obowiązkowo były nie niższe niż 0,75 średniej krajowej. W pełnej wersji publikacji dostępnej na stronie Perspektywy.pl znajduje się lista 1000 najlepszych liceów i 500 najlepszych techników: https://perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=9095:znamy-najlepsze-licea-i-technika-w-polsce&catid=24&Itemid=119

   

I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Grajewie zajęło pozycję 545, zdobywając tym samym brązową tarczę w klasyfikacji ogólnokrajowej (w zeszłym roku zajęło pozycję 456, zdobywając srebrną tarczę), i pozycję 15 – brązowa tarcza w klasyfikacji wojewódzkiej (w zeszłym roku 13 miejsce – tarcza srebrna).

 

W klasyfikacji wojewódzkiej znalazły się:

- Technikum - Zespół Szkół im. Bolesława Podedwornego w Niećkowie zajmując pozycję 33, 

- Technikum – Zespół Szkół Nr 2 im. 9 Pułku Strzelców Konnych w Grajewie zajmując pozycję 35. 

 

 

Warto dodać, że tytuł najlepszego liceum w kraju zajęło XIV LO im. Stanisława Staszica w Warszawie, najlepszego technikum natomiast Technikum Nowoczesnych Technologii im. Jana Pawła II w Kleszczowie. 

W województwie podlaskim numer jeden wśród liceów zajęło II LO im. Księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej w Białymstoku, wśród techników Technikum Elektryczne w Zespole Szkół Elektrycznych im. prof. Janusza Groszkowskiego w Białymstoku. 

 

 

Gratulujemy wyników!

Starostwo powiatowe w Grajewie 

Komentarze (26)

Ciekawe gdzie raport z egzaminów zawodowych w szkołach powiatowych.?

Liceum w Grajewie nie dopuszcza do matury uczniów ze słabymi ocenami tylko dlatego żeby mieć super wyniki i duża zdawalność .Uczeń który chciałby przystąpić do matury i spróbować swoich sił nie ma po prostu szans bo nie dopuszczą jego z obawy że może nie zdać i zaniży przez to zdawalność . Ot cała filozofia tego rankingu . Moim zdaniem każdy uczeń powinien mieć szansę jeżeli tylko chce aby przystąpic do matury a nie tylko uczniowie bardziej uzdolnieni .

A Wojewodzin i Szczuczyn???

O ile sytuacja opisana przez Małgorzatę miała miejsce, to proszę to zgłosić organowi nadzoru pedagogicznego - Kuratorium Oświaty w Białymstoku. Z informacji które posiadam nic takiego nie ma miejsca.

Rankingi żeby komuś skoczyło ego chyba. Jak by zaczęli uczyć rzeczy pożytecznych w szkołach to może nie byłoby tyle debili na mieście

Wojewodzin ma najlepszą zdawalnosc egzaminów zawodowych co było w raporcie o oświacie w powiecie. Ale strona jest zablokowana z tym raportem.

Do Malgorzata: z którego przedmiotu nie zostalas dopuszczona? Jeśli skończyłaś szkołę to do matury też zostałaś dopuszczona. Jakieś dziwne rzeczy piszesz. Deklaracje maturalne składa się już we wrześniu więc to co piszesz to nieprawda

Proszę zrobić rozeznanie ile uczniów chodzi na korki i pracuje na Wasz ranking, obecna kadra , to w 30 procentach obsada sprzed 15 lat.

Do szkoły się chodzi dla frekwencji a po naukę prywatnie na korepetycje. CO za absurd... Płacimy na szkoły w podatkach a potem płacimy drugi raz prywatnie.

A zs wojewodzin zamykają, coś ktoś wie?

Przy takich kryteriach oceny promuje się szkoły najsłabsze, a nie najlepsze. Za tzw. komuny szkoła była dobra, jak na studia dostawało się sporo kandydatów, ale dziś, gdy uczelnie walczą o studenta, a nie odwrotnie, takie rankingi nie miałyby sensu. Skończyłem grajewski ogólniak, to były czasy prof.Dudycz, Żabickiego, Kalinowskiego, Ciołkiewicza itd. i to były dobre czasy, z mojej klasy na studia dostali się chyba wszyscy.

jeśli był bym nauczycielem np. angielskiego czy geografii i uczeń który nic nie robi cały rok albo jest nieklasyfikowany przez brak obecności lub nie uczy się i nie ma żadnej wiedzy bo nie chciał się uczyć, to sorry czemu masz szargać swoje imie jako pedagog

Szkoła przestała uczyć, lekarze leczyć. Wszystko się odbywa za pieniądze na prywatnych korepetycjach, wizytach. Śmiem twierdzić, że to celowe działanie. Im więcej klientów tym ceny wyższe. Godzina korepetycji z matematyki 80 do 100 zł. Zgroza. Na dodatek komplet i trzeba się zapisywać z góry na kolejny rok. Podatki, a skąd, przecież to dobrowolna opłata. Nauczycielu, masz słabe wyniki w nauczaniu ? Może spójrz też na siebie? Najłatwiej powiedzieć, że to wina uczniów. Prawda leży zawsze po środku.

Oczywiście Małgorzata ma rację ale tak wiele szkół robi. Może niech organ nadzoru ruszy 4 litery i sam to sprawdzi skoro się nazywa organ nadzoru.

niestety taka sama sytuacja jest Zespole Szkół nr 1,również podsuwała kartki, żeby zrezygnować z podejścia do matury, a ci co nie podpisali niestety mają teraz na klasówkach taki materiał, że osoby będące na politechnice łapią się za głowę na stopień trudności. Od innych nauczycieli wiem, że jest to również po to aby nie obniżyć rankingu zdawalności szkoły. Tylko niech osoby, które prowadzą statystyki zainteresują się ile osób nie przystąpiło do matury i jaki jest tego powód. Maturę podstawową z dobrym podejściem nauczyciela mylę, że zdałaby prawie każdy. No ale po co zachęcać jak lepiej iść na łatwiznę. Kto kartkę podpisze to może praktycznie już nic nie robić i ma z góry wystawioną ocenę dopuszczającą.

Kasia N ma racje , tak jest w wielu szkołach średnich .Przykre ale prawdziwe .

Małgorzata ma racje ale to nie jest jedyna szkola także nie patrzcie na ranking bo to śmieszne w Niećkowie uczniom, którzy mają słabe oceny też mocno sugeruje się nie podchodzenie do egzaminu wielu uczni nie zdaje matury a później rankingi szkół rosną- śmieszne.

dzieci co raz głupsze rodzice co raz bardziej roszczeniowi a nauczyciele mają w poważaniu za takie pieniądze męczyć się z cudzymi dziećmi, które nie mają za grosz szacunku i do nauczycieli i do rodziców

LO to dobra szkoła, moje dzieci skończyły i dostały się na elitarne uczenie. Prawda, że korzystały z korepetycji ale po to by się rozwijać. To zależy czego oczekujemy od dziecka i szkoły. Jeśli komuś wystarczy minimum to korepetycje niepotrzebne. Jeśli ktoś nie radzi nawet na 2 to może powinien rozważyć szkołę branżową a nie LO czy technikum.

Jako były uczeń mogę potwierdzić że sytuację z niedopuszczaniem do matury są prawdziwe. Działa to na takiej zasadzie że uczeń mający bardzo słabe oceny dostaje propozycje, i albo rezygnuje z matury i dostaje zapewnienie że ukończy szkole, albo do matury podchodzi i będzie dostawał tyle pał aż się nauczy ale jako że taki uczeń to raczej słaby to małe szanse że podoła i ukończy klasę.

Takie sytuacje były, ale ci uczniowie byli wyjątkowo słabi, a każdy przeciętny lub nawet słabszy uczeń nie miał takich problemów z niezależnie jakim przedmiotem.

Porównując rok do roku LO nr 1 zjechało w dół o blisko 100 pozycji. Jest się nad czym zastanowić...

Małgorzato, Twoje informacje na temat LO i niedopuszczaniu uczniów do matury nie są zgodne z prawdą, przyjdź i sprawdź. Od początku tzw. nowej matury - rok 2022 - każdy Absolwent LO, a stawali się nimi wszyscy uczniowie ostatnich klas LO - podchodzili do matury i zaskoczę Ciebie - tę maturę zdawali. Gdybyśmy sprawdzili od 2002 roku, ilu Absolwentów tej matury nie zdało - wg mnie ta liczba nie przekroczy 10 osób.
Jako społeczność szkolna życzymy Tobie powodzenia.

W porannym kurierze są najlepsze szkoły i nauczycieli i tam nie znalazłem nikogo z Grajewa ???

Jakbyś był nauczycielem, wiedziałbyś ,że w Porannym Kurierze płaci się za zgłoszenia,a Grajewianie niezbyt bogaci

Kiedyś do LO szła elita młodzieży, reszta do tego samego budynku do zawodówki, zawodówka zlikwidowana,a uczniowie idą

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.