Wiadomości

  • 6 komentarzy
  • 4240 wyświetleń

Rail Baltica w Ełku - kolej nowych możliwości

Dla podróżnych stacja kolejowa w Ełku będzie lepiej dostępna dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Postępuje przebudowa torów. Będą bezpieczne i szybsze podróże oraz sprawny przewóz towarów. Zaawansowana jest budowa bezpiecznych dwupoziomowych skrzyżowań dróg z torami. Inwestycja za 587 mln zł jest współfinansowana ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

 

W Ełku zmienia się stacja pasażerska oraz towarowa. Wykonawca ułożył kilkanaście kilometrów torów. Tysiące ton materiałów i stali wykorzystano do budowy nowych obiektów (70 tys. ton  tłucznia, 2,5 tys. ton stali szynowej i zbrojeniowej). Przebudowywane są perony, tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Roboty zaplanowano do końca 2023 r.

 

Na stacji Ełk wykonawca kończy budowę peronu nr 3. Jest już nowa nawierzchnia i zadaszenie. Montowane będą tablice informacyjne i ławki oraz energooszczędne oświetlenie LED. Obok miejsca prac, aby ułatwić komunikację przez teren stacji, w ograniczonym zakresie udostępniono przejście podziemne. Po wykończeniu tunel zapewni wygodny dostęp do nowych peronów oraz przejście między dwoma częściami miasta. Windy i specjalne oznaczenia ułatwią komunikację osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. 

Podróżni na przystanku Ełk Szyba Wschód wsiadają do pociągów z nowego peronu. Wykonawca przystąpił do robót po przeciwnej stronie torów. Na czas powadzenia prac budowlanych dostęp do nowego peronu zapewnia tymczasowy przejazd i przejście w poziomie szyn.

 

Wiadukty zwiększą bezpieczeństwo
Postępują prace na budowach dwupoziomowych skrzyżowań dróg z torami. Bezkolizyjne przeprawy zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i samochodowego. Wszystkie obiekty budowane są etapami, tak aby możliwe było kursowanie pociągów.

 

Na półmetku jest budowa wiaduktu kolejowego nad ul. Kolejową, który zastąpi przejazd w poziomie szyn. Ułożono już nowy tor, po którym kursują pociągi, a wykonawca rozpoczął prace przy budowie drugiej części konstrukcji.

 

Podobnie wygląda sytuacja przy budowie wiaduktu kolejowego nad ul. Towarową. Gotowa jest połowa obiektu i układany jest nowy tor. Kontunuowanie będą prace przy drogach dojazdowych. Zaplanowane rozwiązanie komunikacyjne przewiduje budowę równoległego wiaduktu drogowego. Nad ul. Suwalską wykonano podpory i zbrojoną płytę nowego wiaduktu, która na lata zapewni bezpieczny przejazd pociągów, w tym ciężkich składów towarowych. Postępują prace przy konstrukcji. Przy budowie mostu nad rzeką Ełk widać prace przy nowych przyczółkach.

 

Inwestycja o wartości 587 mln zł realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk”. Prace zaplanowano do końca 2023 r. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej z instrumentu Connecting Europe Facility (CEF) – „Łącząc Europę”.

 

Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.

 

Komentarze (6)

Akurat ta inwestycja nic nie wniesie pożytecznego,pociągi będą przejeżdżać przez Grajewo, może w Ełku będą się zatrzymywać.

Co z naszym Dworcem kolejowym, torami i drogami. Gdzie sa nasze Wladze Powiatu/ Mamy takich swietnych Urzednikow i Poslow, gdzie oni sa???. Widac ze Grajewo w tych inwestycjach jest pomijane bo to Wioska Koscielna i sa niepotrzebne.

brawo!!!...to świadczy jak działają władze Ełku, przez Grajewo tez leci Rail Baltica, i co ?

Ełk potrafi - już trwaja prace, a w Grajewie??? szkoda gadać

W ramach real Baltika były wielkie plany odnośnie skrzyżowań bezkolizyjnych w Grajewie najpierw wiadukt pózniej tunel, miało być w tej sprawie spotkanie mieszkańców z władzami miasta i PKP no i nic w tej sprawie nie słychać , wszystko ucichło/

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.