1. Zdalna praca w dobie pandemii
2. Efektywne narzędzia do pracy zdalnej
3. Skuteczna komunikacja w dobie zdalnej pracy
4. Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
5. Czy warto?
Pandemia koronawirusa, która zaskoczyła nas wszystkich, pokazała, że praca zdalna nie jest wcale taka zła. Może ona działać nawet w przypadku bardzo dużych firm. Wielu pracodawców przekonało się o tym na własnej skórze i obecnie oferują głownie taki model współpracy. Kilka miesięcy spędzonych na pracy zdalnej pozwoliło i pracodawcom, i pracownikom zdobyć niemałe doświadczenie w tym temacie i pokazać, że home office może generować wiele oszczędności. Przykładem jest chociażby ograniczenie zużycia paliwa na dojazdy do pracy czy też wynajem biura mogącego pomieścić znaczną liczbę pracowników, co nie ulegnie zmianie nawet po minięciu kryzysu.
Praca zdalna nie może odbywać się bez wykorzystania specjalnych narzędzi. Rynek obecnie oferuje dwa typy. Pierwszym z nich są narzędzia ułatwiające komunikację, w tym wymieniane wiedzy pomiędzy pracownikami lub większymi zespołami oraz przeprowadzanie większych telekonferencji. Drugim niezbędnym narzędziem wykorzystywanym podczas pracy zdalnej, są oprogramowania do współdzielenia wiedzy, nazywane inaczej CRM.
Co to jest CRM? Skrót można rozwinąć jako customer relationship management. Oznacza to zarządzanie relacjami z przyszłymi, ale i obecnymi klientami. Jest to zbiór procedur, zadań oraz narzędzi, które wykorzystuje się w budowaniu kontaktów. Jest to fantastyczne narzędzie, które używa najróżniejszych kanałów komunikacji, by zapewnić pełen zakres możliwości pracy zdalnej. Kluczowy w CRM jest w pełni webowy Interface, działający na każdym urządzeniu mobilnym i stacjonarnym. Dodatkowym atutem CRM jest integracja systemu z pocztą, kalendarzami mobilnymi, modułem SMS czy systemami telefonii VoIP. CRM jest wyjątkowym systemem, który posiada zapis relacji z każdym klientem, a ponadto dokładnie dokumentuje kalendarze służbowe pracowników oraz ich poszczególne działania.
Praca zdalna wiąże się z pewnym ryzykiem. Jednak system CRM oraz inne bazy współdzielenia wiedzy nie są obojętne na te obawy. Wszelkie ryzyko ujawienia jakichkolwiek danych niepowołanym podmiotom jest bliskie zeru dzięki rozbudowanym systemom zarządzania prawami dostępu do poszczególnym grup roboczych, pracowników czy zespołów. Minimalne jest również ryzyko ataku hakerskiego czy przejęcie danych, a to wszystko dzięki transmisji danych, które kodowane są na poziomie systemów bankowych.
Często może pojawiać się pytanie, czy warto w ogóle korzystać z tego rodzaju systemów i przerzucać się na pełną pracę zdalną. Oczywiście, że tak. System CRM to nie tylko sposób na doskonalsze planowanie, ale również prowadzenie codziennych działań firmy, czy znacznie lepszą obsługę klienta, co automatycznie przeradza się w jego większe zadowolenie. Dodatkowym atutem systemu CRM jest to, że kadra zarządzająca otrzymuje świetne narzędzie do prowadzenia analiz zespołów, grup czy pojedynczych pracowników. Ponadto CRM umożliwia raportowanie zyskowności działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo oraz planowanie w oparciu o realistyczne dane.
środa, 11 grudnia 2024
piątek, 6 grudnia 2024
Komentarze (0)