środa, 12 czerwca 2024

Wiadomości

  • 63 komentarzy
  • 11082 wyświetleń

Petycja do władz Miasta Grajewo

Petycja dotyczy planowanej budowy wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi linii i Białystok - Ełk (Rail Baltica) przy ul. Piłsudskiego w Grajewie w ciągu drogi krajowej nr 61.


Projekt wiaduktu zakłada rozbiórkę 18 budynków usytuowanych wzdłuż ul. Piłsudskiego w tym m.in. budynku poczty i Cechu Rzemiosł Różnych.
W petycji mieszkańcy żądają od Burmistrza Miasta przeprowadzenia konsultacji społecznych w tej sprawie. Mieszkańcy chcą poznać stanowisko włodarza miasta Grajewa i będą wspierać rozwiązania, które ułatwią życie utrudzonym zamykanymi szlabanami kolejowymi kierowcom i mieszkańcom miasta i okolic. Petycję wysłano do Posła K. Gwiazdowskiego, Rady Miasta Grajewo, Ministerstwa Infrastruktury, Konserwatora Zabytków, Wojewody Podlaskiego, Marszałka Województwa Podlaskiego, GDDKiA, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Postarajmy się jako mieszkańcy miasta, aby w ramach planowanej  budowy międzynarodowej kolei szybkich prędkości Rail Balica nasze miasto, które zaczęło pięknieć w ostatnich latach (za chwilę ma być wykonywany kolejny etap rewitalizacji centrum miasta, powstały piękne parki, siłownie, chodniki, drogi) nie zostało podzielone na dwie nieprzejezdne części z zamkniętymi szlabanami. 
Planowany w centrum miasta wiadukt, zarówno w opinii części mieszkańców jak i konserwatora zabytków,  oszpeci miasto i zakłóci jego koncepcję architektoniczną. Zabetonuje on centrum miasta, zaciemni budynki z sąsiedztwa  i przysłoni widoczność najbardziej charakterystycznego zabytkowego kościoła.


Mońki wywalczyły 3 bezkolizyjne przejazdy, więc dlaczego Grajewo znowu miałoby być pominięte w bezpiecznych rozwiązaniach przejazdów bezkolizyjnych lub zeszpecone betonowymi murami wiaduktu w samym centrum.


To jest ogromna szansa! 

Od zaangażowania  nas wszystkich będzie zależało czy zaplanowane rozwiązania będziemy chwalić, czy przeklinać.


Liczymy, że Pan Burmistrz Miasta Grajewa znajdzie czas i spotka się z mieszkańcami ulicy Piłsudskiego, zgodnie z wcześniejszą tradycją spotkań z mieszkańcami przy ulicy, i przedstawi mieszkańcom popierane przez siebie rozwiązanie powyższego bardzo trudnego i uciążliwego problemu oraz wysłucha opinii jego mieszkańców.


Barbara Sulewska, Alicja Arasimowicz

 

 

- Forum "Wiadukt drogowy"

- W oczekiwaniu na rewitalizację centrum

- Spotkanie z ministrem infrastruktury

 

środa, 12 czerwca 2024

Grajewo. Amerykanie z wizytą w LO

Komentarze (63)

a po co ten wiadukt jak za moment nie będzie takiego ruchu w Grajewie bo cały tranzyt będzie jechał via bal na Suwałki bezsens

Panie autorki pytycji niech się zdecydują bo w jednym miejscu piszą o pomijaniu Grajewa w bezkolizyjnych rozwiązaniach przywołując przykład Moniek, żeby w innym miejscu stwierdzić że zamykanie przejazdu na kilka minut przy przejeździe pociągu nie jest problemem. Bezkolizyjne przejście przez przejazd kolejowy musi powstać. Jeśli nie powstanie to już teraz najlepiej zaorać tą naszą wieś. Oddanie do użytku S61 nie rozwiąże problemu przejazdu.

Po to że jak będzie kolej szybkich prędkości to nie może być szlabanów albo wiadukt albo wcale w tym miejscu nie będzie przejazdu i tak będzie najlepiej ruchu można przekierować na inny wiadukt poza miastem /

Robić wiadukt jak obwodnica niedługo będzie nie no kto tam zarządza to jest mistrz tyle lat nie było wiaduktu i nikomu nie przeszkadzało a teraz jak budowane rozwiązanie to oni wiadukt

ale pociągi cały czas będą jeździć

Ludzie opanujcie się, jesteśmy jedynym już zielonym regionem w Polsce, czy chcemy wyglądać jak większość miast pokrytych betonem. tym bardziej że przy u. Piłsudskiego znajduje się wiele zabytków naszego miasta to nie tylko kamienice ale przede wszystkim Kościół i Klasztor sióstr Benedyktynek.

Rozwiązanie jest proste.Nowa stacja kolejowa w okolicach Grajewa poza centrum.Stara i tak niszczeje.

Najlepiej by było puścić kolej tunelem takim trochę podwyższonym :) żeby bez wysokiego wiaduktu dało radę przejechać na przejeździe kolejowym :)

Proszę wdziać pod uwagę że porównanie Moniek o wywalczenie bezkolizyjnego skrzyżowania to słaby argument. Na własnej skórze sprawdziłem, słabe rozwiązanie. Z ulicy dworcowej w Mońkach przy zamkniętych torach brak możliwości wyjazdu i czekanie długo wręcz bardzo długo. Mieszkańcy Moniek chcieli wiadukt. Aczkolwiek nikt tam nie słucha mieszkańców więc... Proszę podeprzeć swoje argenty innym przykładem bo akurat ten jest dość mało przekonujący

Gdzie można zobaczyć wizualizację tego wiaduktu?

Czy nie można budować linii kolejowej wielkich prędkości poza miastem wykorzystując wolna przestrzeń, co pozwala szybko i bezkolizyjnie wznosić nowoczesną konstrukcje w bezpiecznym miejscu, czyli krótko na wolnej przestrzeni, a nie
remontując stare , ciasne tory i linie trakcyjna ( przecież wszystko musi być wymienione na nowe) blokując ciężkim sprzętem na minimum dwa lata , w ciasnocie i znoju centrum miasta i życie mieszkańców i , przedsiębiorców i ruchu tranzytowego.Przecież to jest całkowita dezorganizacja życia Grajewa na co najmniej dwa lata a potem życie z betonowa górą wysokości kilkunastu metrów i długości około dwustu metrów i szerokości kilkunastu metrów.

Dlaczego Rada Miasta milczy na temat tak ważnej dla życia miasta inwestycji a może Rada, tak jak mieszkańcy, nic o tym nie wie, czy to ma być prezent na Mikołaja . a może Haloween ?

To prawda tunel byłby najlepszy i można go poprowadzić przez 4 kolejne przejazdy od koszarowki po przejazd przy drodze na Mierucie

Skoro powstanie kolej dużych szybkości to również musi być bezkolizyjny przejazd. Czy można poprowadzić inaczej kolej, chyba nie. A co proponują autorzy petycji, jakie rozwiązanie?

Z tego co słyszałem to Pan Burmistrz nie jest za budowa tego wiaduktu a nawet gdyby to napewno nasze miasto zyska coś dużego w zamian za taka budowę choćby wyremontują nam w końcu zabytkowy i piękny dworzec!

czy TO prawda ze te szybkie pociągu nie będą się nawet zatrzymywały w Grajewie ? To po co one namm ???!!?

dlaczego nie można nigdzie znaleść projektu tego mostu?

dlaczego nie ma żadnych informacji o tym ? wie ktoś kiedy zaczną to budowa ?

JAKIE JEST STANOWISKO WŁADZ MIASTA WTEJ SPRAWIE? JEŻELI SĄ PRZECIW (A BEZ WATPIENIA TAK JEST) TO CHYBA BEZ ICH ZGODY COŚ TAKIEGO NIE MOŻE POWSTAĆ.WIEC NIE MA SENSU PANIKOWAC CHYBA ZWŁASZCZA ZE ZAPOWIADAJĄ REMONT PLAXU NIEPODLEGŁOŚCI TO CHYBA BEZ SENSU BYŁOBY TU REMONTOWAĆ A TU OBOK BUDOWAĆ COŚ TAKIEGO

Według mnie Darek nie zgodziłby się na to nigdy wiec nie ma sensu ta dyskusja. Zobaczcie ile już mądrych decyzji podjął i ile zrobił dla miasta. /

mieszkam w UK od kilku lat tutaj budują drogi. takie wiadukty, ale poza miastami :((

Nie można zmienić tej koncepcji??

Chcialbym zapytac co sie stalo z grupa ktora demonstrowala na rzecz obwodnicy, jakos to dziwnie ucichlo. Ale do rzeczy, komu to przyszlo do glowy budowac jakis most przez cale miasto malo jest betonu nie dosc ze skwer przed kosciolem zabetonowany to jeszcze przez cale miasto betonowy most. Prosty sposob kolej puscic tunelem i schodami zejscie do pociagu na peron, a ulica Pilsudzkiego na obecnym przejezdzie moze byc podniesiona lekko do gory i po problemie do tego musi byc obwodnica i zakaz wjazdu dla TIRow przez miasto, moga tylko samochody osobowe i dostawcze o malych gabarytach, a nie nad domami budowac jakies mosty, jaki idiot to wymyslil to ocencie sami, takie tunele buduje sie na Zakopiance, Warszawie i gdzies jeszcze pod morzem, to dlaczego nie mozna w Grajewie, Tylko niszczyc zabytki co na to Konserwator zabytkow ??? gdzie on jest spi w stanie wyjatkowym. Tylko tunel dla pociagow i obwodnica nie niszczyc GRAJEWA. /

CZY my przypadkiem nie mamy ministra z Grajewa w rządzie ? on nie mógłby pomoc ? Chyba obchodzi go los miasta?

Najwiecej do powiedzenia mają ludzie którzy nie mieszkają na tej ulicy. Dlaczego do tej pory nikt nie interesował się tym, ze spaliny z tirów osiadają na naszych budynkach, hałas taki, iż problemem jest tv oglądać. Nie wspomnę o braku wody i kanalizacji. A teraz zaczęto interesować się ulicą Piłsudskiego? Bo każdy widzi swój interes?

Kolej w tunel albo w.n w miasta

Dyskutujemy, gdzie ma stanąć ławeczka, a nic nie wiemy na temat tak ważnej inwestycji, czyżby włodarze miasta uznali, że są wyrocznią, a gdzie radni ?

Jestem za wiaduktem. Wiele lat wszyscy narzekali ze korki w Grajewie aż do granic miasta, bo przejazd zamknięty. A jak chcą w końcu zrobić wiadukt to znowu nie pasuje. Racją jest, że ruch zmniejszy się kiedy zostanie wybudowana obwodnica, ale racją jest też, że trasa Rail Baltica zrodzi większy niż obecnie ruch pociągów. Ktoś napisał że miasto pięknieje, to prawda i niech dalej się rozwija. Nie blokujmy tej budowy, bo zostaniemy w średniowieczu. Czasami, żeby zbudować coś nowego, trzeba pożegnać się z czymś starym.

Do TAK DLA WIADUKTU. 3 x TAK dla rozwoju, żeby właśnie nie zostać w średniowieczu, ale lepszy byłby jednak tunel.

A kto i jak dojedzie na dworzec PKP na którym te szybkie pociągi nie będą się zatrzymywać

Jeden filar wiaduktu wesprzeć na budynki Poczty a drugi zrobić z wieży kościelnej. Taniocha!!!

Do Kazika - gdzie Ty widzisz naokoło Grajewa wolne przestrzenie ? Te wszystkie łąki, pola ,do kogoś należą. Do tego dochodzą drogi mniejsze lub wieksze ,które są wszędzie , a każda taka droga już jest przeszkodą w takiej inwestycji.

awg... Procz ministra Andruszkiewicza ktory jest poslem ziemi grajewskiej, mamy posla Gwiazdowskiego, oraz turystke Anders, a na dokladke polgrajewiaka Jaroslawa Kaczynskiego ktorego ojciec urodzil sie w Grajewie, a na ironie losu jego dziadek pracowal na tym zabytkowym dworcu, widac jak gwiazdy Grajewa dbaja o nasze miasto. Przyklad Andruszkiewicz przekazal karetke pogotowia dla Grajewa, a znalazla sie w Lomzy, tak samo jest z przejazdem kolejowym i dworcem, drogami i obwodnica. Nie ma czym sie chwalic, i do kogo sie modlic. Zostalo tylko plakac nad losem Grajewa, bo nie widac zadnego rozwoju tylko beton.

Trasa Rail Baltica ma być trasa szybką, czyli nie zatrzymuje się w małych miasteczkach. Ma też przewozić towary ,więc przejazd będzie zamknięty bardzo często. Kolej chętnie zrezygnuje z tego wiaduktu ,dostawią nam tylko drugi tor i po sprawie,dla nich to mniejsze koszty i mniej roboty . Ale to my potem będziemy mieli zamknięty szlaban przez cały dzień, dlatego potrzebny jest wiadukt.

Andruszkiewicz "przekazał" karetkę...i dalej w to wierzycie...a może bardziej stanął do zdjęcia w ramach promocji!

Do Mieszkanka: pociąg pędzący przez Grajewo 200-220 km/h (niezależnie czy będzie wiadukt czy nie) i betonowy mur przez całe Grajewo po obi stronach torów to dobre rozwiązanie??

Oczywiście, że można zrobić tunel. Wszyscy będą zadowoleni.

Miasta to taka trochę większa rodzina, jeżeli się planuje inwestycje to najpierw się uzgadnia projekt, a dopiero później występuje o pozwolenie, a jak już jest pozwolenie to czym dyskutować , chyba o kolorze barierek

a po co pisac glupoty-tiry nie moga jezdzi przez grajewo-jest taki znak-maja inna droge i po polaczu

Znacznie taniej i prościej byłoby wykonać estakadę kolejową. Proste jak drut. Trzeba zacząć od blokowania przejazdów pociągów to może kolej się zreflektuje. A tak to blokadzie podlega setki samochodów na zamkniętych przejazdach.

Co do Moniek, wiadukty trzy mają być dopiero wybudowane, plany są już zatwierdzone.

do Mieszkaniec: Zgadzam sie z Toba , to wcale nie jest dobre rozwiazanie ,ale obawiam sie ,ze musimy wybrac tzw. mniejsze zlo i to bedzie wiadukt. Trasa powstanie czy nam sie podoba czy nie , nie da sie zatrzymac takich zmian. Ełk podpisal juz umowy , Mońki tez juz sie dogadaly ,jestesmy w srodku ....

Dlaczego wiecznie mamy wybierać mniejsze zło, chyba czas najwyższy zmienić sposób myślenia i wybierać między dobrym i lepszym

Mam pytanie do Pana Burmistrza. Czy zostały zrobione badania jak mocno szybka kolej zwiększy intensywność drgań terenu w pobliżu torów? Drgania takie już teraz są wzmożone, podczas przejazdu niektórych pociągów. Obawiam się, że budynki przy ulicy Wojska Polskiego (położone blisko torów), a także ulicy Kolejowej i Szkolnej, w tym Szkoła Podstawowa Nr 1, wyburzą się same. Czy chcemy aż takiej zmiany naszego miasta?

Walczymy o ten wiadukt od wielu lat bo jest niezbędny dla miasta. Nie chodzi o tranzyt bo ten oczywiście zniknie. Bez wiaduktu mieszkańcy którzy mieszkają za torami zostaną praktycznie odizolowani od reszty miasta. Szybka kolej, dwa tory, prawie 50 zamknięć na dobę, składy towarowe będą miały ponad kilometr długości. Przejazd będzie praktycznie cały czas zamknięty i otwierany na chwilę aby kilka samochodów przejechało. Co będzie jeśli będzie pożar czy ktoś będzie potrzebował karetki? Po jakim czasie dojedzie? Czy ludzie którzy protestują wzięli to pod uwagę? Chcecie zablokować miasto na dziesiątki lat? Myślę że takie protest dla ministerstwa transportu jest na rękę bo mają podkładkę że mieszkańcy nie potrzebują tej inwestycji a my jako samorząd jesteśmy za "mali" na tak potężną inwestycję za 130 milionów złotych i tutaj decyzję muszą zapaść na poziomie ministerialnym i zgodą premiera. Mam nadzieję że autorzy protestu zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.

Do wszystkich inwestycji muszą być przeprowadzone badania środowiskowe, pan burmistrz na pewno zna wyniki takich badań

Pan Burmistrz wszelkie budowy ogłasza wszem i wobec. Nawet jak za pol roku ma powstać 50 metrów chodnika to jest pełno informacji. Dlaczego teraz taka cisza?/

Tutaj w grę wchodzi jedynie wiadukt, a nie żaden tunel. Tymi torami będą jeździły również (lub przede wszystkim) pociągi towarowe, rónież z towarami ponad gabarytowymi.

Ludzie wiadukt ma być dla samochodów w ciągu ulicy Piłsudskiego zaczynając praktycznie od stadionu Warmii a nie w "ciągu" obecnych torów dla pociągów!

Czy Pan radny Niewiarowski mógłby wskazać przykład jakiegokolwiek miasta w Polsce (podobnej wielkości) gdzie powstał/ powstanie podobny wiadukt w ścisłym centrum miasta??

Panie Radny Niewiarowski! Wydawać by się mogło, że jest Pan zorientowany w temacie budowy wiaduktu. Pisze Pan, że wiadukt to inwestycja rzędu ok. 130 MLN ZŁ (!) - czy ma Pan świadomość, że (zgodnie z oficjalną stroną UM Grajewo i oficjalną MAPĄ INWESTYCJI) w Grajewie od roku 2015 WSZYSTKIE inwestycje kosztowały niewiele więcej niż ma kosztować ten wiadukt - bo 147 MLN ZŁ - podkreślam - WSZYSTKIE (!). Można je oczywiście różnie oceniać (remonty, budowy chodników, ulic, wymiana oświetlenia itd - które powinny być szybciej, lepiej itd. ) - ale wszystkie te inwestycje (mniej lub bardziej potrzebne) kosztowały niewiele mniej niż miałby kosztować WIADUKT. Czy naprawdę uważa Pan, że jedyną opcją (na którą my, mieszkańcy) musimy się zgodzić to budowa kilkuset metrowego, ciężkiego, betonowego wiaduktu w centrum NASZEGO miasta?! Poza tym - pisze Pan, że gdyby nie został on wybudowany - to część mieszkańców, mieszkająca bliżej Popowa zostanie odcięta od pozostałej części miasta (SORu, Pogotowia, Straży itd) - otóż nawet jeżeli powstanie ten wiadukt to zgodnie z założeniami PKP PLK S.A. oraz władz naszego miasta - skasowany zostanie przejazd przy cmentarzu - tam to Panu nie przeszkadza? i jedynym (jednym z DWÓCH) połączeniem jednej części miasta z drugą (w promieniu kilku km) będzie ów wiadukt? Nie przeszkadza też Panu fakt, że jest Pan radnym Rady Miasta Grajewo - został Pan wybrany, by działać na rzecz naszej, lokalnej społeczności, naszej Małej Ojczyzny. Proszę więc powiedzieć jakie korzyści będzie miało Nasze Miasto z okazji budowy kolei Rail Baltica przez Grajewo? Te super szybkie pociągi nawet nie będą się u Nas zatrzymywały!! Jakie korzyści odniesiemy My, Mieszkańcy i Miasto? Jeżeli Pana sąsiad chciałby mieć przejście i przejazd przez Pana podwórko (i to super szybki przejazd) to w ciemno zgodziłby się Pan na podział swojej działki na pół i zrobienie korytarza przez środek - żeby on mógł jeździć sobie bardzo szybko autem przez środek Pana działki, nawet gdyby obiecał Panu że wybuduje po obu stronach tego korytarza MURY, ale Panu obieca że zrobi Panu kładkę nad tym korytarzem i murami i będzie Pan mógł sobie przejść bądź przejechać górą z jednej części działki na drugą - NIE OTRZYMUJĄC ABSOLUTNIE NIC w zamian?! Jeżeli uważa Pan opisany wyżej stan za normalny, to pamiętajmy, że najbliższa weryfikacja takich poglądów i działań nastąpi. Najpóźniej za 2 lata. Do wyborów samorządowych już nie tak daleko. Pozdrawiam, licząc na refleksję.

Pan Smoliński ,jak to moj syn mawia pozamiatał

Wypowiadać powinni się ci którzy mieszkają po drugiej stronie miasta a nie przejezdna którym przeszkadzają korki./

Zgadzam się w 200 % z p. Smoliński, Vita Baltica przez Ełk, reil baltica przez Grajewo- tyle ze nie będzie się tu nawet zatrzymywać a nasze dzieci do szkoły do Ełku dalej autobusem spóźnione.,

Brawo P. Smoliński. Opisał Pan całą prawdę. Radny Niewiarowski nie ma racji. Utrapieniem Grajewa jest i będzie kolej !!! Nam tak szybka kolej nic dla Grajewa nie da (poza blokadą i paraliżem centrum miasta). Bardzo ważną sprawą jest też propozycja zamknięcia przejazdu na cmentarnej. A pisząc, że "Mam nadzieję że autorzy protestu zdają sobie sprawę z powagi sytuacji." tu Radny Niewiarowski przegiął pałę... To mieszkańcy, prawdziwi Grajewiacy chcą dobrze dla miasta. Nikt nie chce betonu w centrum naszego miasta. Tak zgadam się z Radnym Niewiarowskim "jako samorząd jesteśmy za "mali" na tak potężną inwestycję za 130 milionów złotych i tutaj decyzję muszą zapaść na poziomie ministerialnym i zgodą premiera." Popieram petycję, NIE dla takiego traktowania Grajewa.

o p niewiarowski się uaktywnił, chyba wybory idą
pierwszy raz słyszę jakiś jego postulat

Gdzie byliście do tej pory , w 2017 ogłoszono, że Rail Baltica będzie szła przez nasze miasto , od początku też burmistrz mówił, że będzie zabiegał o wiadukt , żeby nie było korków w mieście. I teraz nagle obudziliście się i Wam się nie podoba pomysł. Jak to sobie wyobrażacie, że teraz ominą Grajewo ,gdy Ełk podpisał już wszystkie umowy.

Kochani może ktoś wie co to jest półtunel, czy to coś takiego jak w Grajewie półrondko?

Do Anny Ełk podpisał umowy dotyczące inwestycji w jego mieście , a nie na przebudowę kolei z Białegostoku do Ełku. Czyżby to Ełk decydował o trasie przebiegu linii kolejowej w naszym mieście. Mogą być inne warianty przebiegu kolei , niekomicznie przez centrum miasta. Burmistrz informował, że odbyły się spotkania , gdzie zgłosił swoje zastrzeżenia do projektów - jaki projekt i jakie zastrzeżenia ?

Pan radny Niewiarowski to w kosmos odleciał z tym komentarzem. /

Kolej wyprowadzić poza miasto my mieszkańcy jesteśmy ważniejsi tu żyjemy odprowadzamy podatki i mamy swoje prawa a gdyby projekt tego wiaduktu ujawniony byłby wcześniej wszyscy mielibyśmy możliwość wypowiedzenia się ja jestem przeciwna .

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.