Wiadomości

  • 25 komentarzy
  • 5284 wyświetleń

Odpowiedź PKP na petycję dotyczącą budowy wiaduktu drogowego

Odpowiedź PKP na petycję dotyczącą budowy wiaduktu drogowego

Odpowiedź na petycję dotyczącą budowy wiaduktu drogowego w Grajewie.

 

Biuro Zarządu Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe przekazuje stosowne informacje:

 

 

W ramach realizacji projektu pn. „ Prace na linii E75 na odcinku Białystok- Suwałki – Trakiszki (granica państwa) etap I odcinek Białystok – Ełk” Spółka planowała pozostawianie istniejącego przejazdu oraz jego modernizację. M. in. na wniosek samorządu podjęto działania mające na celu rozpatrzenie możliwości budowy skrzyżowania bezkolizyjnego (wiaduktu drogowego) nad linią kolejową nr 38 w Grajewie w ciągu drogi krajowej nr 61, tj. ul. Piłsudskiego. Ze względu na negatywna opinię konserwatora zabytków aktualnie rozpatrywane są możliwości budowy wiaduktu kolejowego. Obecnie przygotowywane są koncepcje projektowe dla powyższego rozwiązania. Zakładana jest możliwie jak najmniejsza ingerencja w okoliczną zabudowę, jednak nie jest jeszcze możliwe dokładne wskazanie budynków, których wyburzenie będzie niezbędne przy budowie wiaduktu kolejowego.

 

Jednocześnie wskazujemy, że podczas realizowanych prac przygotowawczych Spółka zawsze bierze pod uwagę także interes mieszkańców. Spółka m.in. podczas spotkania dotyczącego koncepcji wiaduktu drogowego, które odbyło się w Urzędzie Miasta Grajewo w dniu 8 lipca 2020 r. informowała przedstawicieli samorządu o konieczności dokonania wyburzeń budynków oraz możliwych protestach społecznych z tym związanych.

 

 

Robert Lis -zastępca Dyrektora Biura Zarządu w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

 

NIE dla wiaduktu drogowego nad przejazdem kolejowym!

poniedziałek, 18 października 2021

Trwa wymiana antenowych nadajników telewizji naziemnej

poniedziałek, 18 października 2021

Sołectwo Pieńczykowo uhonorowane

Komentarze (25)

Mam pytanie, Kto ma Decydowac o Buzeniu Budynkow, To PKP rzadzi w Grajewie czy wladze miasta i mieszkancy. KOLEJ ma dzialac na rozwuj miasta Graewa a nie go szpecic i buzyc, niech kolej zrobi TUNEL i po problemie misto bedzie moglo normalnie funkcjonowac i nie bedzie oszpecone, chyba ta decyzja jest z Nowogrockiej. Bo Kaczynski jest zly ze jego ojciec urodzil sie w Grajewie to teraz trzeba zniszczyc.

Czyli tak zwana rewitalizacja centrum miasta lub inaczej budowa równoległej drogi do ul Piłsudskiego jest wynikiem budowy wiaduktu. Rewitalizacja Ściema dla ciemnego ludu. Teraz gdy samorząd wyraził zgodę na wiadukt niewiele mieszkańcy będą mogli zrobić. Puścili nas z kijem i torbą.

Nie chcieliście krótkiego wiaduktu drogowego, to będzie kilkukilometrowe monstrum kolejowe nad całym miastem.

Wiedzieli o tym już rok temu !!! Skandal

No to władze Grajewa się popisały !!!!! Od roku wiadomo że taka inwestycja będzie realizowana a wypływa to światło dzienne dopiero teraz ??? Po co udawanie i pisanie tzw petycji w imieniu mieszkańców że Miasto się nie zgadza !!!! Kpina w żywe oczy !!!!!!!!!

Wszyscy wiedzieli o tym rok temu przecież plany nad budową tego toru już są dawno zapowiedziane i to nie taka decyzja z partyzanta , nawet na e grajewo było w tamtym roku

Wyburzy się stare postawi się nowe które się wkomponują w nowe oblicze miasta , w wiadukt , trzeba się rozwijać a nie pisać petycje , zbudują tor a Grajewo pozostanie z zamkniętymi szlabanami przez cały dzień

Zbyszku tu sami starzy głosowali nad tą petycją jak na pewną partię *** a jak będą wybory to pacynka Grajewska z sejmu się zainteresuje i będą cuda

Najważniejsze stwierdzenie: "Spółka planowała pozostawienie istniejącego przejazdu oraz jego modernizację" i niech tak będzie. Miasto nie straci na wizerunku i nie dojdzie do wyburzeń.

Dobrze, że konserwator zabytków zareagował. Samorządowi to odpowiadało. I przez rok zero reakcji. Ktoś tu solidnie kłamie.

Zasada nr 1: Nigdy nie wierzcie politykom. Zasada nr 2: Myślcie, myślcie i wyciągajcie wnioski.

Jakie są zabytki w tym rejonie oprócz kościoła .?

BETONIZACJA całego centrum miasta.! Grube miliony na rewitalizację centrum. Nie pozwolimy na to TVN UWAGA już zainteresowana tematem. POLSAT, też jest tym zainteresowany. Będzie się działo.

Co się martwicie ..dadzą wam nowe mieszkania .

Ej. To właściwie jaki będzie ostateczny werdykt? Wiadukt nad torami czy odwrotnie? Bo ciężko zrozumieć. Napisane:wiadukt drogowy, wiadukt kolejowy. Proszę o konkretne wyjaśnienie.
Trochę niejasne chyba.

Dwa warianty są wykluczone : zostawienie przejazdu dla tej klasy projektowanej linii kolejowej jest wykluczone oraz budowa tunelu kolejowego przez miasto z uwagi na miliardowy koszt takiego wariantu....

O co tu chodzi?
Radni - okłamują mieszkańców ?

A Grajewo to miasto ? Typowa podlaska większa wioska. Żyjcie w swoim ciemnograjdzie . Dla was to utrudnienie. Widzę to w Ełku jak wjeżdżacie na 2 pasmową arterię. BGR i wszystko jasne ????

Ja chyba też nie bardzo rozumiem. Koncepcja budowy wiaduktu kolejowego, to inaczej tory kolejowe na estakadzie od Prostek, do co najmniej Koszarówka, albo i Rudy. Przecież szybka kolej, to nie rollercoaster, żeby wznieść się nad ulica i opaść przed cmentarzem. Do tej pory rozumiem. Co jednak z pozostałymi torami, bocznicą kolejową? Będą jeździć jak teraz, pod estakadą? Może wreszcie, ktoś byłby na tyle odważny, żeby upublicznić projekty i koncepcje brane pod uwagę. Skoro pytania zrodziły się już rok temu, to dlaczego nikt publicznie tego nie ujawnia i nie konsultuje społecznie?

Do Ziutek ,budowa wiaduktu drogowego ,po którym jeżdżą samochody -ten wariant odrzuciło miasto . Teraz tworzą projekt wiaduktu kolejowego , po którym będzie jechał pociag. W obu przypadkach będą wyburzać domy i budowac coś wielkiego ,albo góra będą jechały pociagi albo samochody.Tak przynajmniej ja to zrozumialam

Historyczny ład chyba bezlad. Jedyne co w tym miescie jest historyczne to dworzec, ktory przez ostatnie lata to straszył swoim wygładem

Przy zakładanej prędkości 200km/h nie ma prawa być przejazdów kolejowo drogowych w jednym poziomie, t.j. albo pociag górą albo ruch drogowy.Jakos nie spotkałem się z wiszącymi peronami .Będzie albo tunel dla samochodów albo wiadukt.Zapomnijcie o przejeżdzie z rogatkami!Zimą przy 100km/h i/.. z cysterny wykoleił dwie lokomotyw y.Przy 200 byłaby rzeź.

OK. Niech będzie wybór pomiędzy drogowym wiaduktem drogowym i tunelem drogowym. Jak do diaska połapać ze sobą wjazdy i zjazdy ze wszystkich dróg podporządkowanych? Co, Szkolna, Kolejowa, Konopska, Pocztowa i Popiełuszki będą ślepymi ulicami? Traugutta może być częścią deptaka, ale pozostałe?? Przecież np. z Kolejowej trzeba wjechać na Łomżę i do centrum, ale i z tych kierunków zjechać w Kolejową. Jaki będzie zasięg oddziaływania tego, bądź co bądź, węzła komunikacyjnego. W tym rejonie, to budynek Sądu co najmniej do zburzenia i narożna kamienica na Szkolnej też. Cztery pasy ruchu, dwa pełnowymiarowe ronda po obu stronach. A gdzie jeszcze chodniki, no i słynna ścieżka rowerowa?? Przecież na drugą stronę muszą jeszcze przejść piesi??
To tylko JEDNO miejsce w Grajewie. A co Burmistrz i Radni widzieli na planach kolejarzy w związku z ulicą Cmentarną? Będzie zamknięta na głucho? Będzie rondo do wjeżdżania na wiadukt na terenie cmentarza (taki żarcik)?? Jedynie Elewatorska z Topolową nie ma problemów terenowych. Wystarczy grunty wykupić i można rondo +wiadukt robić gdzie się chce.

Wszystkie komentarze są ciekawe szczególnie osoby z Ełku jak widać człowieka wielkomiastowego ????. Oczywiście wiadukt drogowy odpada z wielu względów. Ale czemu kolejowy? Na alejkach będzie i tak mało widoczny. Tylko odcinek nad ulicą Piłsudskiego do dworca będzie tak naprawdę widoczny ale czy to aż tak źle? A może najlepiej zlikwidować kolej w Grajewie ? Trochę to wszystko śmieszne. To się nazywa rozwój oczywiście nie może się on odbywać kosztem mieszkańców. A dla mieszkańców bo przecież chcemy żeby nasze miasto się rozwijało prawda? Osoby najbardziej zainteresowane tą całą sytuacją powinny się spotkać i omówić wspólny plan i strategię która będzie najlepsza dla naszego miasta jako całości a nie dla poszczególnych jednostek. Pozdrawiam mieszkańców Grajewa.

Szanowni Państwo. Na czas obecny a w szczególności przyszły, w Moim mieście rodzinnym potrzebna jest obwodnica miejska. Żadne tunele, wiadukty przez centrum. Od strony rzeki-Augustowa w kierunku na jeziorko Brajmura, były ZRM, Mierucie, Konopki, Flesze, szosa warszawska, Koszarówka, Danówek i rzeka. Będą koszty ale to jest inwestycja na stulecia. W centrum trzeba jeszcze jedną kładkę ponad torami dla pieszych.

Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.