16 października br. rozpoczęła się budowa tzw. drugiej jezdni do już istniejącej obwodnicy Szczuczyna, elementu trasy S61 Via Baltica. Na placu budowy wbito symboliczne łopaty rozpoczynając inwestycję.
W uroczystości w Szczuczynie wziął m.in. doradca ministra infrastruktury Paweł Czemiel, dyrektor GDDKiA w Białymstoku Wojciech Borzuchowski, przedstawiciele wykonawcy.
Odpowiedzialna za inwestycję Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku przypomniała, że w ostatni piątek wojewoda podlaski wydał zezwolenie na realizację tej inwestycji i że jest to pierwsze z ośmiu takich zaplanowanych zezwoleń, które będą potrzebne do budowy odcinków S61 od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą. W ramach tej trasy trwa budowa obwodnicy Suwałk.
GDDKiA w Białymstoku wyłoniła już wykonawców wszystkich odcinków S61 Via Baltica, trwają prace projektowe. Wszystkie odcinki są realizowane w systemie projektuj i buduj.
Obwodnica Szczuczyna będzie dwujezdniowa
Obwodnica Szczuczyna powstała przed kilkoma laty jako droga tzw. jednojezdniowa. Teraz zyska drugą jezdnię. GDDKiA podało, że będzie ona miała ok. 6,6 km długości i będzie dobudowana od północnego-zachodu, będzie się łączyć z już istniejącym dwujezdniowym węzłem Szczuczyn.
W przeciwieństwie do pierwszej nitki, asfaltowej, wykonana będzie z betonu cementowego. Całość ma być gotowa w marcu 2020 roku i wówczas obwodnica Szczuczyna będzie miała standard dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 - podkreślają drogowcy.
Drugą jezdnię obwodnicy Szczuczyna będzie budować firma Polaqua. Wartość inwestycji to 75 mln zł, jest ona dofinansowana z UE w ramach instrumentu "CEF - Connecting Europe Facility" czyli "Łącząc Europę".
W ostatnich dniach w Łomży z udziałem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka podpisano ostatnią z umów z wykonawcą na odcinki Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą, na zasadniczą część projektu i budowy obwodnicy Łomży. Ministerstwo infrastruktury podało wtedy, że po podpisaniu tej umowy w realizacji jest ponad 200 km Via Baltica. Wartość tych robót budowlanych to ponad 5 mld zł, a całą trasą kierowcy będą mogli pojechać przed końcem 2021 r. – informuje PAP.
e-Grajewo.pl
wtorek, 29 kwietnia 2025
poniedziałek, 28 kwietnia 2025
Fajnie tylko ciekawe ile osób ze Szczuczyna zatrudnią?I czy.
Wbito, wbito! Dobrze, że na cmentarzu z tego rozpędu nie wbili! Bo niewiele brakowało. Scena, muzyka, tylko gwiazd zabrakło.
Brawo Szczuczyn 30 mionow z unii robi wrażenie, nie to co u nas 5,7..
Toż tak jeszcze żadnej maszyny nie ma, a rozpoczęcie opóźnione z pół roku!!!
Zastanawiam sie dlaczego o tej uroczystosci nie powiadomiono mieszkancow Szczuczyna i nie zaproszono gospodarza tego terenu.Czyzby uroczystosc byla spotkaniem przedwyborczym dla wybranych z "dobrej zmiany". O ile pamietam kiedy chciano naszych glosow dla p.Anders wiedziano co zrobic. Mieszkancy Szczuczyna dziekuja ekipie rzadzacej za integracje i wspolprace ze spoleczenstwem. Bedziemy o tym pamietali!!
nawet miękkiej ziemi im nasypali bo by szpadla w trawę nie mieli siły wbić - to ludzie tylko na plakaty
to jest myślenie naszego społeczeństwa, na pięć komentarzy wszystkie pięć to tylko narzekanie, a może ktoś by powiedział w końcu coś powstaje, tyle lat brakowało nam takich dróg, na każdej takiej inwestycji zyskuje każdy z nas, może nie zatrudnią żadnego z Państwa komentujących ale to firmy z naszego regionu ją będą budować, ktoś z budujących kupi w spożywczaku, to cement, to inne towary, pewnie usłyszę teraz e tylko kupią na kilka złotych, ale chyba lepiej kilka złotych niż nic. Pozdrawiam wiecznie narzekających.
wspaniala wiadomosc; bedziemy mogli podrozowac bezpieczniej i szybciej, brawo.