Wiadomości

  • 12 komentarzy
  • 5644 wyświetleń

Obwodnica Łomży już za 3 lata ?

Oferta firmy Intercor została uznana za najkorzystniejszą w przetargu, który wyłoni nowego wykonawcę obwodnicy Łomży. Do wykonania ma prawie 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, wraz z mostem nad Narwią.

 

Kontynuacja drugiego przetargu

Przetarg ma wyłonić wykonawcę, który zrealizuje obwodnicę Łomży po odstąpieniu GDDKiA od umowy z włoską firmą TOTO (oferta 525,6 mln zł). Wykonawca ten zrealizował większość prac projektowych, a 12 listopada 2020 r. uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Potem jednak nie poczynił żadnych postępów w zakresie przygotowania frontu robót i mimo wezwań do rozpoczęcia konkretnie wskazanych prac - robót nie rozpoczął.

 

W maju 2021 r. odstąpiliśmy od umowy z nierzetelnym wykonawcą, a 23 lipca ubiegłego roku ogłosiliśmy nowy przetarg. 15 grudnia 2021 r. wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę - konsorcjum NDI (lider), NDI SOPOT i B4 (partnerzy), które inwestycję wyceniło na 660 mln zł. Niestety i na tym etapie pojawiły się niespodziewane problemy po stronie wykonawcy. 

 

Firma z Kazachstanu wycofuje się

Jednym z warunków przetargu było posiadanie doświadczenia polegającego na przebudowie i budowie drogi o klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), dwujezdniowej, o wartości robót powyżej 200 mln zł. Konsorcjum NDI powołało się na doświadczenie w zakresie wykonywania robót drogowych przez tzw. Podmiot Udostępniający Zasoby, tj. SP ”Sine Midas Stroy” z siedzibą w Kazachstanie. Niespodziewanie, 12 stycznia 2022 r. firma ta powiadomiła GDDKiA o odwołaniu swojego oświadczenia o udostępnieniu zasobów konsorcjum NDI, co miało mieć związek ze stanem wyjątkowym wprowadzonym w Kazachstanie. 

 

Oferta unieważniona

Okazało się, że konsorcjum NDI nie było w stanie samodzielnie spełnić wymogu doświadczenia przy wykonywaniu robót drogowych postawionego w postępowaniu przetargowym. Nie wskazało też innego Podmiotu Udostępniającego Zasoby w tym zakresie. W związku z tym, 21 stycznia br. GDDKiA musiała unieważnić wybór oferty konsorcjum NDI z 15 grudnia 2021 r. 

 

 Kolejny wybór

Najwyżej ocenioną ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. W toku weryfikacji, wykonawca wykazał spełnienie warunków udziału w postępowaniu i potwierdził brak podstaw do wykluczenia. 23 marca 2022 r. oferta Intercoru została uznana za najkorzystniejszą. Realizację inwestycji firma wyceniła na 713,4 mln zł. Kwota ta mieści się w budżecie GDDKiA na to zadanie. 

Do 4 kwietnia bieżącego roku pozostałe firmy biorące udział w przetargu mogą złożyć odwołania. Poprawność przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest standardowo kontrolowana przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeżeli odwołań nie będzie, podpisanie umowy z wykonawcą powinno nastąpić w maju tego roku. 

 

Prace do wykonania

Zadaniem nowego wykonawcy będzie dokończenie projektowania oraz optymalizacja wykonanych wcześniej projektów wraz z wybudowaniem niemal 13 km drogi ekspresowej S61. Ma to być dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Wybudowane zostaną?trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ oraz nowy, 1200-metrowy most nad doliną Narwi.?  

Inwestycja obejmuje też budowę dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych czy dróg rowerowych. Przewidziano także urządzenia ochrony środowiska: ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe, urządzenia oczyszczające, takie jak separatory oraz przejścia dla zwierząt. 

W ramach zadania powstanie również nowy fragment jednojezdniowej?DK64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina o długości prawie 7 km. Odcinek?DK64 będzie miał jedną jezdnię, a skrzyżowania w postaci rond zbudowane zostaną w rejonie miejscowości Marianowo (z istniejącą?DK61) oraz w rejonie miejscowości Elżbiecin (z istniejącą DK64). 

 

Realizacja S61 Łomża Zachód - Kolno, tak jak pozostałych odcinków pomiędzy?Podborzem a Stawiskami, jest współfinansowana z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (za: GDDKiA). 

 

 

 

Komentarze (12)

Kogo reprezentuje e-Grajewo co nas obchodzi Lomza ktora moze miec obwodnice a Grajewo NIE. My mieszkamy w Grajewie a nie w Lomzy do ktorej jezdzimy od swieta, a w Grajewie na co dzien setki TIROW niszczy nasze ulice i domy i strach chodzic, jezdzic po grajewskich ulicach, to nasz grajewski portal nic nie obchodzi tylko inne miasta WSTYD dla e-Grajewo o kogo dbacie napewno nie o mieszkancow GRAJEWA. Nie ma pochwal to bedzie CENZURA.

gorszy szrot ty chyba jakis prowokator jestes bo zawsze jestes na nie, albo na ale czemu, dlaczego i po co.

Gorszy szort nie wyjeżdża za granicę powiatu, więc nie wie po co jest obwodnica Łomży.

Nie obrażając Grajewiaków - gorszy sort - mniema ze Grajewo jest pępkiem świata, a poza tym nic nie ma.

Hahahaa, tak PiS sprawnie buduje.

A to nas obchodzi, że jeśli szybciej zbudują obwodnicę Łomży, to my szybciej pozbędziemy się Tirów z Grajewa.

Leon, tiry przez Grajewo przestaną jeździć już w kwietniu 2023, kiedy oddadzą odcinek Ełk Południe - Wysokie.

Ja nie prowokuje tylko dlaczego inne miasta maja Obwodnice, odremontowane Dworce Kolejowe Zabytkowe i placzenia Drogowe a gdzie jest Grajewo ??

"JUŻ ZA 3 LATA" raczej dopiero za trzy lata, te "miasto" to jedna z większych utrudnień na trasie, w obrębie 500km nie ma takiego drugiego zadupia które tak utrudnia życie dla nas kierowców zawodowych gdzie nie pojechać wszędzie ograniczenia, jak nie 30t to 15t jak nie to, to 10t nacisku na oś, nowa droga po której za 300m jesteśmy na drodze ekspresowej postawiono 12t! Cały tranzyt leci dodatkowe kilometry gdzie jak pisałem wyżej dosłownie 300m drogi jest pod zakazem czemu?- Nie wiem totalna głupota.

Krzysiek ty nie wyjezdzasz za granice bo bys nie umial jezdzic.

#gorszy sort jeździ na Erasmusa do Bogusz

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.