Wiadomości

  • 23 komentarzy
  • 18260 wyświetleń

Nowy wiadukt w Grajewie?

14 stycznia Dariusz Latarowski Burmistrz Miasta Grajewo wraz z Naczelnikiem Wydziału Gospodarki Komunalnej UM Grajewo Bogdanem Wojsławowiczem odbyli spotkanie online z przedstawicielami  GDDKiA Odział Białystok oraz  przedstawicielami PKP PLK S.A. Spotkanie dotyczyło uzgodnień koncepcji budowy wiaduktu drogowego nad torami w ciągu drogi krajowej nr 61.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - inwestor modernizacji dróg kolejowych Rail Baltica - zlecili MGGP S.A. Tarnów opracowanie dokumentacji w związku z realizacją inwestycji pn. "Prace na linii E75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok - Ełk". Firma zaprezentowała projekt budowy wiaduktu w Grajewie.  Podczas spotkania Burmistrz przedstawił zastrzeżenia miasta Grajewo co do koncepcji budowy wiaduktu, które wstępnie zostały uwzględnione przez projektantów. Swoje uwagi wnieśli również przedstawiciele GDDKiA Odział Białystok, które także zostały omówione.

Burmistrz od lat próbuje rozwiązać problem "korkowania się" centrum Grajewa. Jednym z kluczowych czynników, który uniemożliwia swobodną przeprawę przez miasto jest obecność przejazdu kolejowego na ul. Piłsudskiego w Grajewie (droga krajowa nr 61).  

 

fot. Urząd Miastwa w Grajewie

Komentarze (23)

Tylko po co? Budują się drogi dookoła, wiadukt ?

Zapraszam p.Burmistrza do Działdowa, gdzie kilka lat wstecz rozwiazana ten sam problem w trakcie remontu drogi 544 i linii kolejowej Warszawa - Gdańsk. Znając miasto Grajewo, jest mozliwość wybudowania większego wiaduktu, bo macie więcej przestrzeni wokół drogi 65 w okolicach przejazdu kolejowego, zarówno od strony Łomży jak i od strony miasta. www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/rosnie-wiadukt-drogowy-w-dzialdowie-ale-nie-tylko-1983/

Jeszcze by się przydała jakaś dodatkowa droga z Ełckiej na kolejową xd

Nareszcie mądrze !!! Brawoooo

Pokażcie plany tego wiaduktu. Jak wiadukt drogowy nad torami tak blisko ścisłego centrum miasta? Samochody na Piłsudskiego będą jeździły na wysokości pierwszego piętra domów przecież.

Bardzo dobry pomysł, takie wiadukty są na całym świecie.

Ten wiadukt na Piłsudskiego całkowicie oszpeci miasto. jeśli jest konieczny to rozumiem. Poczekajmy jaki będzie ruch przez Piłsudskiego jak tiry będą jeździć przez dwupasmówkę. Może ktoś napisać jaki jest przewidywany dobowy ruch pociągów na tej trasie w przyszłości?

Zaraz zaraz. A czemu pociągi nie mogą jeździć tunelem pod drogą? to najlepsze rozwiązania dla Grajewa

Jak to sobie wyobrażacie? Wiadukt to nie taka prosta i szybka inwestycja. Prędzej te TIR-y znikną niż wiadukt powstanie. Bo problem blokowania się drogi to samochody przejeżdżające tranzytem przez miasto. A zanim Rail Baltica powstanie to jeszcze daleko do tego bo tory trzeba wymienić - poprawić, a przetaczanie wagonów to może w końcu by zrobili w kierunku Dworca Widma a nie R-ka jadąca ratować ludzkie życie musi czekać aż przetoczą kilka wagonów, a pan drużnik też nie spieszy się z podniesieniem rogatek.

Tunel byłby lepszym rozwiązaniem.

Wiadukt tak,ale nie w tym miejscu

tutaj potrzebne jest myslenie z wiekszym rozmachem. Kolej powinna byz zabrana z centrum Grajewa i omijac Grajewo od zachodu gdzies miedzy stacja benzynowa a Gutami. I tam powinien byc przeniesiony dworzec kolejowy - nowy. Istniejacy dworzec kolejowy powinien byc przeksztalcony w Galerie handlowa, z braku inwestora prywatnego mogloby zajac sie tym miasto lub Spolem. Dzieki takiemu rozwiazaniu miasto uzyskaloby teren na rozwiazania komunikacyjne w miescie, nie byloby szybkich i glosnych pociagow w miescie. Tam kolo Gut jest miejsce na wiadukt.

Gdzie można zobaczyć plany wiaduktu? Co to za ustalenia bez wiedzy mieszkańców?

Uważam, ze to świetny pomysł, ludzie każdy wie wszystko lepiej, pozwólcie fachowcom pomyśleć. A nie tylko wszystko złe!

Ciężki transport nigdy nie zniknie z naszego miasta (AGROCENTROM, MLEKPOL, Pfleiderer), wiadukt potrzebny....

Tez uważam ze tunel byłby lepszym rozwiązaniem.

Nareszcie ktos pomyslal, tylko nie widomo jak to bedzie zrobione, jak sie bedzie robilo jak najmniejszym kosztem i byle jak to aby tylko zrobic zeby ludzie nie gadali ze nie ma, oby nie byl to slomiany zapal i wyszedl bubel. Bo nie wiadomo czy dla pociagow bedzie tunel, bo jak dla widuktu trzeba bedzie zrezygnowac z niektorych budynkow a to sa koszta. Aby pozbyc sie TIROW to potrzebna jest obwodnica bo co by sie nie robilo z tym przejazdem to Tiry beda dalej zagrozeniem dla ruchu w miescie, a czy bedzie ta Baltika to tiry i tak beda jezdzic na skruty i problem pozostanie. Na razie to sa obiecanki nic konkretnego nie wiadomo jak bedzie wygladac, bo tu chodzi o koszta tj. pieniadze, jak tanio to wiadomo co to bedzie.

Pomysł niewykonalny technicznie, a przede wszystkim zbędny, to urojenia.

te skrzyzowanie to patologia, tego przejścia dla pieszych najbliżej rogatek nie powinno w ogóle być bo jeden taki stoi na pasach bo wolno i zatrzymuje cały ruch

Można wykorzystać część gdzie torowisko jest dużo niżej na wysokosci szkoły 1.

Najprostszym rozwiązaniem było by zainstalowanie wzdłuż torowiska, tuż przy przejeździe, generatorów pola elektromagnetycznego. Generatory zakrzywiały by czasoprzestrzeń wokół przejeżdżającego pociągu, który z kolei przenikał by przez drogę nie czyniąc jakichkolwiek szkód komunikacyjnych. Proste?

jeśli będzie Rail Baltica - przeczytajcie: http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/3A306CA2 i będzie przebiegała Białystok-Ełk, to będzie drugi tor. Jeśli tak będzie, to wiadukt wybudują, bo będą musieli - będzie to skrzyżowanie z trasą międzynarodową.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.