PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na realizację w modelu “projektuj i buduj” modernizacji linii kolejowej nr 38 na fragmencie łączącym Białystok i Ełk. Najtańsza z nich została złożona przez konsorcjum Torpolu i Mirbudu. Po realizacji prac pociągi pasażerskie pokonają trasę z prędkością 200 km/h.
Komisja Europejska skorygowała harmonogram budowy Rail Baltica w krajach bałtyckich, od dawna uważany w branży za nierealny. Do roku 2030 linia ma być w dużej części jednotorowa, lecz zelektryfikowana i wyposażona w system ERTMS. Brakujący drugi tor i odgałęzienia mają zostać dobudowane dopiero w kolejnych latach za środki unijne z kolejnych perspektyw budżetowych.
Białystok - Ełk - Trakiszki - jeszcze 5 lat
Strona polska ma zakończyć modernizację kolejnego odcinka na swoim terenie (Białystok – Ełk) do 31 grudnia 2029 r. Czas na przebudowę odcinka Ełk – granica litewska jest o rok dłuższy. Również w polskiej części magistrali mamy do czynienia z wieloletnimi opóźnieniami. - informuje https://www.rynek-kolejowy.pl
wtorek, 4 listopada 2025
wtorek, 4 listopada 2025
Szkoda tylko, że podczas budowy odcinka Rail Baltica na trasie Białystok -Elk wywłaszczą ludzi z ich własności jaką jest ziemia. Ci Grajewianie bardzo to przeżywają, szkoda tych ludzi, często w sędziwym wieku. Ale co tam, szkoda czasu, aby na projektach przesunąć linie o parę metrów, ludzie nie liczą się, takie czasy.
Powinno budować się dwa tory, koszt nie wiele większy bez koniecznosci dwukrotnego przetargu
Biuro Podróży
Restauracja
Pozycjonowanie
Dom Pogrzebowy
WeselaPrzyjęcia
CentrumMateriałów
Pensjonat & SPA Rajgród
Stomatologia MedycynaEstetyczna
Szkoła Policealna
Pracuj.pl© Copyright 2025, Wszelkie prawa zastrzezone
