Małżeństwo z Augustowa padło ofiarą oszusta. Sprawca, wykorzystując ich zaufanie i manipulując emocjami, nakłonił ich do wielokrotnego podawania kodów BLIK. W ten sposób pokrzywdzeni stracili ponad 120 tysięcy złotych.
Żona otrzymała wiadomość e-mail, która wyglądała na przesłaną z adresu powiązanego z domeną gov.pl. W treści znajdowała się informacja o rzekomej kradzieży danych osobowych oraz numer telefonu do kontaktu. Połączenie odebrał mężczyzna podający się za pracownika „departamentu bezpieczeństwa”. Małżeństwo prowadziło z nim rozmowę przez kilka godzin. W tym czasie oszust, wykorzystując ich zaufanie i manipulując emocjami, nakłonił ich do wielokrotnego podawania kodów BLIK. W efekcie, w ciągu około sześciu godzin, stracili ponad 122 000 złotych.
To kolejny przykład działania przestępców podszywających się pod instytucje państwowe.
Policja apeluje o ostrożność:
prawdziwi urzędnicy ani pracownicy banków nigdy nie proszą o kody BLIK, hasła czy numery kart, w razie otrzymania podejrzanej wiadomości należy samodzielnie skontaktować się z daną instytucją, korzystając z oficjalnych numerów telefonów, o próbach wyłudzenia należy niezwłocznie informować policję.
KPP w Augustowie
środa, 27 sierpnia 2025
środa, 27 sierpnia 2025
© Copyright 2025, Wszelkie prawa zastrzezone
Komentarze (0)