Wiadomości

  • 7 komentarzy
  • 16492 wyświetleń

Którędy Via Baltica?

              Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wszczął postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S 61 Ostrów Mazowiecka – Łomża – Stawiski – Szczuczyn – Ełk – Raczki – Suwałki – Budzisko – granica państwa (Kowno) na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. Procedurę wszczęto na wniosek białostockiej GDDKiA, która dopiero po uzyskaniu tej decyzji będzie mogła wystąpić o „pozwolenie na budowę” czyli w tym wypadku zgodę na realizację inwestycji drogowej. Dodajmy, że inwestycja obejmuje także obwodnicę Łomży, która miałaby przebiegać po zachodniej stronie miasta.

Zgodnie z przedstawianymi wcześniej informacjami Via Baltica w preferowanym pprzez GDDKiA wariancie zaczyna się na krajowej „ósemce” w węźle Podborze na wschód od Ostrowi Mazowieckiej, a dalej aż do Śniadowa w większości przebieg po śladzie dzisiejszej drogi wojewódzkiej. W Śniadowie Via Baltica górą ma przejść nad linią kolejową Ostrołęka – Łomża, potem zostanie poprowadzona nowa droga równolegle do istniejącej dziś drogi aż do planowanej obwodnicy Łomży. Ta zaczyna się węzłem „Łomża Południe” powiązując drogę S-61 z nowym przebiegiem drogi krajowej nr 63 (klasa techniczna GP), która omija miasto Łomża po południowej stronie. Dalej trasa drogi S-61 omija miasto Łomża po stronie zachodniej. W km ok.44+150 zaplanowano węzeł „Łomża” na przecięciu z droga krajowa 61. Kolejny węzeł na przecięciu z drogą wojewódzką (klasa techniczna G) usytuowano w km ok. 47+700. Dalej droga przekracza rzekę Narew wraz z przyległymi terenami zalewowymi. W km ok. 54+650 zaplanowano lokalizacje węzła „Białystok”, w którym droga S-61 łączy się z nowym przebiegiem drogi krajowej nr 64, która omijając Łomżę stanowi jej północna obwodnice. Kolejny węzeł znajduje się na przecięciu z drogą krajową 63, której nowy przebieg omija po stronie południowej miejscowość Kisielnica.

Potem droga ma się zbliżać się do istniejącej dk 61, a od obwodnicy Stawisk do obwodnicy Szczuczyna wschodnia jezdnia S 61 została zaprojektowana po śladzie istniejącej już drogi.  - opisuje 4lomza.pl

Komentarze (7)

łatwiej wybudowc droge szczuczyn ełk niż obwodnice grajewa...to jest tzw pech absolutny..grunt to miec przebicie...ale wszyscy widzą jak grajewo radzi sobie z kasa europejska, jak sie rozwija.,.a wiec nie ma co sie dziwic...żegnaj cywilizacją..pozdrowienia dla byłych wladz ..

Grajewo będzie mialo obwodnicę- zaczynać siębędzie w Szczuczynie a kończyc w Raczkach.

A byle władze są lepsze?
Śmiech na sali.
znawcy/eksperci którzy miast pracować na wysokich szczeblach i swoje błyskotliwe pomysły wykorzystywać, sprzedawać i ulepszać świat to ganiają na 8h u jakiegoś prywaciarza.

Poczytaj choć trochę jak można dostać takie "łatwo i od ręki" dofinansowanie, jak łatwo dogadać się z GDDKiA (przykład: rondo przy przejeździe kolejowym - ta inwestycja jest "sukcesywnie rozwijana od nastu lat")
I tak to wszystkim Wam tak bezmyślnie piszącym to koło tyłka lata - lepiej osądzać bez wnikania w temat.

Człowieku po co ci ta obwodnica skoro zostanie ruch miejscowy.

Do John- jaki lokalny ,myslisz że ruski i cały ten bangladesz bedzie omijać grajdołek?Niby czemu mieli by to robić?

O co to to NIEE , do Kiśielnicy zjazd musi być wybudowany. Ja pokryję koszta

Do Kisielnicy?/ a czemu akura tam,co tam takiego jest?/jak sie nie myle to jakas wies przeciez...he

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.