Wiadomości

  • 2 komentarzy
  • 3326 wyświetleń

Komunikat dotyczący corocznej inwentaryzacji azbestu

Urząd Miasta Grajewo przypomina:

Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań  w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były, lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest, jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.


Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza pisemną informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach (drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji) i przedkłada odpowiednio:

  • osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację Burmistrzowi;
  • pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej Marszałkowi Województwa Podlaskiego.
    Uaktualnioną informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia. 

Ponadto właściciel, zarządca, lub użytkownik nieruchomości, obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej, lub innego miejsca zawierającego azbest,  jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli stanu tych wyrobów w formie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”. Wzór dokumentu w załącznikach.

Ocenę tę sporządza się w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Ocena jest sporządzana na formularzu, który stanowi załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, w jednym egzemplarzu.


Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032.


Wniosek można zgłosić:

  • w Urzędzie Miasta Grajewo ul Strażacka 6A , przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Grajewo ul Strażacka 6A, 19-200 Grajewo
  • przesłać drogą elektroniczną na adres: sekretariat@um.grajewo.pl
    Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu  86 273 08 41.

 

INFORMACJA O WYROBACH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST.doc 

OCENA STANU I MOŻLIWOŚCI BEZPIECZNEGO UŻYTKOWANIA WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST.pdf

 

sobota, 8 lutego 2025

Ogłoszenie Burmistrza Szczuczyna

sobota, 8 lutego 2025

Budowa hali sportowej przy SP4

Komentarze (2)

Latami leżą palety z azbestem z rozebranych dachów i nikt tego nie zabiera.

Nikt nie odbiera bo nikt nie zgłasza. U mnie odebrany.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.