Wiadomości

  • 10 komentarzy
  • 6509 wyświetleń

Kiedy pojedziemy nowymi odcinkami Via Baltica?

"Sukcesywnie oddajemy do użytku kolejne fragmenty międzynarodowego korytarza transportowego łączącego kraje bałtyckie z zachodnią Europą" - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o trasę Via Baltica.

 

"W ubiegłym roku oddaliśmy do ruchu cztery odcinki S61 o łącznej długości ok. 72 km. W połączeniu z funkcjonującymi wcześniej fragmentami wydłużyło tę ekspresówkę do ponad 105 km. Kierowcy mają do dyspozycji trasę od Śniadowa do węzła Łomża Południe, od węzła Kolno do końca obwodnicy Szczuczyna oraz Wysokie — koniec obwodnicy Suwałk" — czytamy w komunikacie.

 

Kiedy kolejne odcinki?

 

Szczuczyn — Ełk
"Na budowie pierwszego z trzech odcinków, ponad 23-kilometrowego Szczuczyn - Ełk Południe położono już 90 proc. nawierzchni betonowej, a na pozostałej części trwają intensywne prace mające na celu połączenie wszystkich wykonanych fragmentów" — informuje GDDKiA.

Przewidywany termin zakończenia wszystkich prac to III kwartał 2022 r.

 

 

Ełk  — Suwałki
Intensywne prace trwają również na budowie kolejnego, 23-kilometrowego odcinka w okolicy Ełku. Prace ruszyły jesienią 2020 r., po uzyskaniu decyzji ZRID. "Obecnie wykonawca przystępuje do układania nawierzchni betonowej. Powstaje również łącznik w ciągu przyszłej S16 i węzeł Ełk Wschód na połączeniu z S61. Zaawansowanie całej inwestycji wynosi obecnie ponad 60 proc." — czytamy w informacji.

Termin zakończenia prac szacuje się na II kwartał 2023 r.

 

 

 

Suwałki — Budzisko
"Ostatni, przygraniczny odcinek S61 ma długość ponad 24 km. Zaawansowanie rzeczowe prac szacowane jest na około 75 proc. (...) W ramach inwestycji wybudowane zostaną Miejsca Obsługi Podróżnych Żubryn Zachód i Żubryn Wschód oraz Budzisko Zachód i Budzisko Wschód" — czytamy w informacji.

Drogę planują oddać do użytku już we wrześniu tego roku. 

 

 

Obwodnica Łomży
To kolejny fragment, w którym był problem z wykonawcą. "Kolejny odcinek pomiędzy węzłami Łomża Zachód i Kolno stanowi obwodnicę Łomży o długości 12,9 km z nowym mostem na Narwi. W maju 2021 r. odstąpiliśmy od umowy z winy wykonawcy, który po uzyskaniu decyzji ZRID nie zamierzał przejść do fazy budowy, oficjalnie powołując się m.in. na pandemię COVID-19 i niemożność przyjazdu kilkudziesięciu pracowników z Włoch" — czytamy w wytłumaczeniu opóźnienia.

Ten fragment zostanie oddany do użytku w 2024 r., ale pełna przejezdność jest planowana dopiero na 2025 r. - podaje onet.pl

 

 

 

 

Komentarze (10)

Dziękujemy panom posłom z PiS. Macie tak bystre umysły, że spokojnie codziennie oszukujecie naród.

Andrzej jak by nie patrzeć to jednak budują. Przypomnij ile było wybudowanej via Baltic przed PIS?

Piotrze, ?jakby?pisze się razem.
A druga sprawa i najważniejsza: cała trasa miała być oddana najpóźniej do końca 2021. Był taki film Kler, tam tez chodziło o to aby remontować, a nie wyremontować. Kumasz?

O uzyskanie funduszy na dopłaty z UE do budowy VB postarano się przed PiS.

Jedno jest pewne, jak p.o. dojdzie do władzy to sprzeda, sprywatyzuje. J jak za te Kulczyka trzeba będzie płacić, oczywiście najdrożej w Europie.

Teraz się buduje najdrożej w Europie...

Straszyliście ze PO sprywatyzuje lasy?. Tymczasem PiS bez ich sprywatyzowania rżnie je na potęgę. Jak zresztą resztę kraju.

Co z tego, że budują Via Baltica, skoro drogi którymi muszę jedzić wydłużyły się z powodu zakrętów i objazdów. Nawierzchnia słaba, wiele podwójnych linii ciągłych.

Zanim się zacznie budowę to latami trwają uzgodnienia, projekty. Wy oczywiście uważacie tak jak PiS, że to PiS zrobił. Niestety nie. Te prace trwały długimi latami i to one są najtrudniejsze w całym procesie inwestycyjnym. Kto budował nawet dom to wie.

Dla innych Via Baltica, dla nas lokalne drogi kręte i o słabej nawierzchni.

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.