Wiosną 2022 r., po zakończeniu wszystkich prac dla czterech analizowanych wariantów, ma nastąpić wybór najbardziej optymalnego przebiegu drogi, która ma połączyć drogi S8(S19) i S16 - poinformował we wtorek (13.04) rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski.
Cztery warianty do wyboru
Trzy z tych wariantów są na bazie drogi krajowej nr 65 (planowany odcinek S16 Knyszyn-Grajewo-Ełk), czwarty na bazie DK8 Białystok-Augustów.
Rafał Malinowski przypomniał, że formalnie czwarty wariant na bazie drogi Białystok-Augustów jest włączony do prac nad S16 od połowy września 2020 r. Ten wariant był wynikiem konsultacji społecznych nad drogą S16 (odcinkiem Knyszyn-Ełk), która - według pierwotnych założeń drogowców - miała być lokalizowana właśnie na bazie trzech wariantów na bazie DK65.
Sprzeciw do wariantów przez DK65 złożyły między innymi organizacje ekologiczne, które podniosły, że budowa S16 Knyszyn-Ełk przetnie Biebrzański Park Narodowy, największy polski park narodowy i obszary w jego otulinie chronione innymi formami ochrony. -Polskie Radio Białystok
Oferta firmy Budimex została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę obwodnicy Suchowoli w ciągu drogi krajowej nr 8 Białystok – Augustów. Inwestycja powstaje w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic, który w woj. podlaskim obejmuje poza Suchowolą jeszcze obwodnice: Sztabina, Białobrzeg, Augustowa i Zambrowa.
środa, 11 grudnia 2024
środa, 11 grudnia 2024
po co ta mapka calej Polski zamiast interesujacego nas fragmentu. Summa summarum dla Rajgrodu to obojetne ktoredy do Bialego bedziemy jezdzic , chociaz przez Monki byloby mniej tych ze wschodu.
Jeżeli samorządowcy z Grajewa nadal będą siedzieć cicho, to wybudują tam gdzie wskaże lobby białostockie. Pobudka Grajewianie/
Dawać tych żałosnych przedstawicieli organizacji ekologicznych, którzy to protestują przeciwko budowie S16 po trasie istniejącej drogi DK65. Czy oni mieszkają w tych stronach, okolicach? Czy korzystają na co dzień z drogi DK65? Co oni wiedzą o tej drodze i liczbie wypadków drogowych z udziałem dużych zwierząt? Niech najpierw pojeżdżą tą drogą śmierci, a później piszą dyrdymały o ochronie Parku itp. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze, ale dość płacenia haraczy. Nie dajmy się zmanipulować tym pseudo obrońcom natury i środowiska.