Funkcjonalność strony www
Eye tracking
Tworząc stronę www myślisz, że użytkownik będzie się po niej poruszał w sposób, który sobie zaplanujesz. Nic bardziej mylnego. Internauta poszukuje tego, po co wszedł na stronę. Stworzenie funkcjonalnej witryny internetowej polega na podporządkowaniu się zachowaniom i upodobaniom internautów.
Badania eye trackingu służą zobrazowaniu trasy jaką poruszają się oczy po ekranie. Pokazują jak sensownie rozmieścić elementy, aby żaden z nich nie był pominięty.
Oko na ekranie zatrzymuje się i bada obszar w lewym górnym rogu, potem zmierza w prawo, stale pozostając u góry strony. Wraca na lewo w górny rejon, by ponownie przejść na sama górę. Następnie oczy kierują się znów w lewo w dół, gdzie przeszukują dolną część ekranu, by znów wrócić do góry.
Wynika z tego, że najwięcej czasu nasze oczy spędzają na górze i po lewej stronie ekranu. Tam powinny znajdować się najważniejsze treści. Lewy górny róg jest najważniejszym elementem. Strony www do linii zanurzenia „zwiedza” około 90 % użytkowników, a przewija w dół jedynie 10 %. Jest ona traktowana jednoekranowo. Użytkownicy z niechęcią zjeżdżają w dół, tak jak w starożytności niechętnie rozwijano zwój papirusu (dlatego też zaczęto zszywać kartki).
Funkcjonalność
Funkcjonalna witryna internetowa powinna mieć jasno przedstawioną ścieżkę i znaki drogowe, dzięki którym internauci zrobią to czego oczekujesz. Nawigacja ma być prosta i przejrzysta. Nie ma tutaj czasu na domyślanie się co dalej zrobić, ponieważ użytkownik spędza na stronie sekundy.
Elementy nawigacji
Witryna internetowa ma nie tylko przykuwać uwagę, ale być użyteczna dla użytkownika. Ważne jest by on czuł się swobodnie, bo to jego zadaniem jest realizacja konwersji. Jeśli potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami – telefonicznie: 530 035 085 lub mailowo: bok@inbmarketing.pl.
Michał Janiszek
Ekspert marketingu internetowego, INB Marketing
poniedziałek, 25 listopada 2024
poniedziałek, 25 listopada 2024
Komentarze (0)