poniedziałek, 26 września 2022

Warto przeczytać

Forma w sporcie

Najczęściej, gdy myślimy o budowaniu masy mięśniowej, to mamy przed oczami kulturystów, którzy dźwigają rzeczywiście bardzo duże ciężary na sztangach.


Czy jest to jednak zawsze prawda? Pamiętajmy, że wykorzystuje się także wówczas całe mnóstwo najróżniejszych pobocznych ćwiczeń. Coraz częściej mówi się też o korzystaniu z małych ciężarów. Wbrew pozorom one także mogą być bardzo skuteczne. Stale zresztą są prowadzone najróżniejsze badania nad wydajnością konkretnych typów treningów. Skuteczność treningu mięśniowego może być również bardzo duża, jeżeli wykorzystujemy mały ciężar.


Kluczowa będzie tu, bowiem technika. Zapanowała wręcz ostatnio pewna swoista moda, która bazuje właśnie na wykorzystywaniu niezbyt dużych ciężarów. W końcu przecież będziemy testowali najrozmaitsze metody treningowe i w takiej sytuacji słuchamy także doświadczonych trenerów. Okazuje się, że nie zawsze musimy mieć 70 kg na sztandze, abyśmy mogli rozwinąć mięśnie klatki piersiowej. Wyraźnie, więc widać, że nawet małe obciążenia mogą dawać tak samo dobre efekty, jak dźwiganie większych ciężarów. Wszystko będzie uzależnione od tego, jak dokładnie zaplanujemy sobie trening.


Najpierw trzeba sprawdzić możliwości trenującego


Zanim jednak przystąpimy do jakiegoś konkretnego treningu, najpierw muszą być poznane możliwości konkretnej osoby, która chce sobie zbudować mięśnie. Oczywiście nie mniejsze znaczenie będzie mieć tutaj indywidualna motywacja konkretnej osoby. Warto też zadbać o dobre samopoczuciu, dlatego zerknij na https://bonusovy-kod.com/ i ciesz się fantastyczną zabawą w typowanie wyników meczów.


Wiadomo, że o motywację czasami trudno, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że przybywa osób otyłych. Ciężko też nam jest niejednokrotnie zrezygnować z przyjemności takich jak na przykład zapoznanie się z najnowszą interesującą grą, dopiero co wypuszczoną na rynek gamingowy.


Można jednak jednocześnie zachwycić się właśnie nawet najbardziej intensywnym treningiem, jeżeli tylko zauważymy jakieś efekty związane z tym wysiłkiem. A jest to możliwe, jeżeli tylko skorzystamy z jakiegoś dobrego specjalisty od ćwiczeń siłowych. Kluczowy będzie, jak się okazuje dobór ciężaru, który powinien tu stanowić około 80% możliwości. Nie chodzi, więc o to, abyśmy dźwigali maksymalnie, lecz dali sobie pewną swobodę. Takim ciężarem właśnie powinniśmy się posługiwać, a chodzi tu od 8 do 10 powtórzeń.


Duże obciążenie może działać zniechęcająco


Czynnik psychiczny będzie kluczowy podczas takich treningów i nie da się też zaprzeczyć, że w przypadku wielu osób obciążające treningi mogą być po prostu zbyt wyczerpujące. Dlatego też cała masa osób, które nie charakteryzują się odpowiednim zapałem, będzie po prostu rezygnować z treningu. No, a tego przecież nie chcemy. Jeżeli więc wiemy, że mamy niezbyt mocny charakter i łatwo nas zniechęcić, to wtedy najlepiej jest właśnie wykorzystać mniejsze ciężary. Okazuje się, że w praktyce o wiele chętniej wykonujemy ćwiczenia, jeżeli nie musimy się tak mocno wysilać. Jednocześnie jednak w takiej sytuacji można po prostu zwiększyć ilość powtórzeń. Ważne też, aby takie ćwiczenia były wykonywane niezbyt szybko. Taka metoda jak się okazuje, gwarantuje nam skuteczność. Naturalnie warto też wybrać sobie takie zestawy, które będą odpowiednio dopasowane do naszych preferencji. Na szczęście ćwiczeń jest tak dużo, że bez żadnego problemu doświadczony trener wskaże nam to, co będzie nam najbardziej odpowiadać. Jednocześnie trening stanie się po prostu bardziej przyjemny.

 

Ilość powtórzeń i tempo


Koniecznie też zawsze w przypadku takich ćwiczeń trzeba się skoncentrować na ilości powtórzeń, a najlepiej, jeżeli będziemy dysponowali po prostu trochę większą ilością czasu. Wtedy możemy skoncentrować się na dokładniejszym wykonywaniu ćwiczeń. Poza tym w zależności od tego, co będzie nam rekomendować doświadczony trener, możemy częściej ćwiczyć nie tylko i wyłącznie na siłowni, ale również w domu, wykorzystując na przykład obciążenie własnego ciała, co doskonale sprawdza się z taśmami do ćwiczeń.

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.