Kulig integracyjny III d
20 lutego dzieci z klasy III d wraz wychowawczynią p. K. Karpińską oraz rodzicami wybrały się na zimową przejażdżkę do lasu. Korzystając ze znakomitej pogody wyruszyły na kulig do miejscowości Szymany. Na miejscu czekały na wszystkich sanie. Po wspaniałej zabawie było ognisko, przy którym można było ogrzać się i zjeść pyszną kiełbaskę. Uczestnicy wyjazdu serdecznie dziękują Panu Wojciechowi Święćkowskiemu za niezapomniany kulig.
Certyfikat dla szkoły
W „Czwórce” realizowany jest program edukacyjny „Akademia Bezpiecznego Puchatka”, którego celem jest zapoznanie uczniów klas I z zasadami bezpieczeństwa w szkole, na drodze, w domu oraz w Internecie. Potwierdzeniem jest otrzymany certyfikat. Szkolnym koordynatorem programu jest p. Renata Wierzchowska.
Konkurs Ortograficzny klas III
15 lutego 2021r. odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny klas III o tytuł „MISTRZA ORTOGRAFII”. Nagrodzeni uczniowie:
MISTRZ ORTOGRAFII – Blanka Zalewska kl. III c
Piotr Nowogrodzki kl. III c
Julia Romanowska kl. III c
Wyróżnienia: Maja Łukawska kl. III d, Patrycja Kurzątkowska kl. III a, Julia Święćkowska kl. III d, Malwina Niedźwiecka kl. III d.
Zwycięzcy wezmą udział w Miejskim Konkursie Ortograficznym klas trzecich w CENTRUM MŁODEGO CZYTELNIKA przy Oddziale dla Dzieci MBP (Osiedle Broniewskiego 3) w Grajewie. Organizatorkami konkursu były panie: J. Rydzewska, E. Mieczkowska i A. Krawczyk.
Światowy Dzień Kota
17 lutego oddziały przedszkolne „Biedronki”, „Muchomorki”, „Skrzaty” i „Słoneczka” wraz z wychowawczyniami obchodziły Światowy Dzień Kota. Celem zajęć było m.in. uwrażliwienie dzieci na los zwierząt bezdomnych. Przedszkolaki poznały sposoby pielęgnacji, obyczaje i nawyki żywieniowe kotów, słuchały książek o kotach, rozwiązywały zagadki, różnymi technikami tworzyły prace plastyczne, uczestniczyły w wesołych zabawach do „kocich przebojów”. Największą atrakcją były odwiedziny kota. W wielu domach kot jest członkiem rodziny i domowym ulubieńcem. Trzeba jednak pamiętać o tym, że to nie zabawka i trzeba się nim zajmować odpowiedzialnie.
Ptakom podano do stołu
Nastały mrozy, drzewa i ziemię przykryła biała, śnieżna kołderka. Nasi skrzydlaci przyjaciele mają kłopoty ze znalezieniem pożywienia. Uczniowie z klas II d, II a i dzieci z oddziału przedszkolnego „Biedronki” wraz z paniami: I. Bukrejewską, A. Joką, A. Krawczyk, J. Rydzewską i A. Stradczuk, realizujący projekt ekologiczny „Zimowe ABC ptasiej stołówki”, systematycznie dokarmiają ptaki. Sikorki, wróble, gile i inne ptaki mają do dyspozycji kilkanaście karmników (wykonanych przez Rodziców) zawieszonych na drzewach przed szkołą, które uzupełniane są ptasimi smakołykami.
Zainspirowani lekturą
24 właścicieli 48 skarpetek (24 lewych i 24 prawych) z klasy II c na co dzień korzysta z biblioteki szkolnej, wypożyczając ciekawe lektury. Chcąc pogłębić wiedzę na temat organizacji pracy biblioteki szkolnej przeprowadziły wywiad z Panią bibliotekarką, która udzieliła im wyczerpujących odpowiedzi na zadawane pytania. Dzieci poznały pojęcie katalogu. Teraz wiedzą jak funkcjonuje katalog alfabetyczny tradycyjny i elektroniczny oraz w którym znajdują się lektury szkolne. Lektura „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” – Justyny Bednarek zainspirowała uczniów do projektowania wzorów ciekawych skarpetek oraz wykonania skarpetkowych maskotek, z radością wykorzystanych w improwizacjach teatralnych. Małe rzeczy cieszą, a w życiu trzeba się kierować dobrem innych oraz warto pomagać innym – to morał płynący z opowiadania o skarpetce szarej. Super, że jest dostępna biblioteka, wspólnie czytamy lektury, bawimy się i sobie pomagamy – mówią uczniowie klasy II c, których wychowawczynią jest p. A. Gryczkowska.
Walentynki w szkole
Tradycja obchodów dnia świętego Walentego dotarła do Polski z krajów zachodnich. W tym szczególnym dniu obdarowujemy się drobnymi upominkami, słodkościami, wręczamy sobie kartki z życzeniami i wierszykami oraz przesyłamy listy zawierające słowa sympatii oraz wyznania miłości. W naszej szkole zwyczaje walentynkowe są bardzo popularne i uczniowie chętnie uczestniczą w obchodach tego święta. Oto działania przeprowadzone w tym obszarze:
Konkurs „Kartka Walentynkowa” zorganizowany przez Samorząd Uczniowski
I miejsce:
Klaudia Blaszko klasa I a
Mateusz Mazurek klasa II c
II miejsce:
Martyna Popławska klasa I d
Patrycja Grabowska klasa III b
Lena Kuliś klasa II c
III miejsce:
Martyna Akacka klasa III b
Szymon Dobrzycki klasa II a
Samorząd Uczniowski z opiekunami gratuluje zwycięzcom, a wszystkim uczestnikom dziękuje za udział w konkursie i przesłanie cudownych walentynek. Dziękujemy Radzie Rodziców za zakup nagród konkursowych.
Sondaż walentynkowy
Samorząd Uczniowski przeprowadził wśród starszych koleżanek i kolegów sondaż walentynkowy „Dziewczyna, chłopak moich marzeń”. Oto uczniowskie wypowiedzi, stanowiące wzorce do naśladowania:
Moja dziewczyna powinna być miła, rozmowna, lojalna, mądra, ładna, niższa ode mnie, szczera, kochająca, z poczuciem humoru, lubiąca zwierzęta.
Mój chłopak powinien być miły, troskliwy, wesoły, kulturalny, wrażliwy, szczery, pomocny, wysportowany, ambity, uczciwy, nie musi być przystojny, optymistyczny, wspierający, nie pracoholik.
Pod takim hasłem w bibliotece zorganizowano Konkurs Walentynkowy online adresowany do uczniów klas ósmych. Zadaniem uczestników było udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące obchodzonego święta zakochanych oraz literatury o tematyce romantycznej. Nagrodę w konkursie przyznano Aleksandrze Maliszewskiej z klasy VIII c. Organizatorką konkursu była p. L. Pietrzykowska.
„Jak zmierzyć poziom miłości?” pod takim hasłem odbyło się wirtualne spotkanie dla czytelników przeprowadzone przez panie I. Bukrejewską i A. Jokę. Dzień św. Walentego stał się także okazją do stworzenia kącika pod nazwą „Książki, które skradły serca naszych czytelników”, w którym zaprezentowano książki ukazujące zawiłości miłości. Dla „zablokowanych”, czyli zakochanych w książkach bibliotekarki przygotowały „TOP 10 książek o miłości” dla młodzieży.
Walentynki ze Szkolnym Klubem UNICEF
Uczniowie klasy II d i II a wraz z opiekunkami Szkolnego Klubu UNICEF przygotowali własnoręcznie wykonane laurki z życzeniami, które zostały rozdane ludziom dobrej woli. Delegacja uczniowska odwiedziła dyrekcję szkoły, nauczycieli i administrację. Walentynki to nie tylko dzień zakochanych, bo miłość okazywać można w różny sposób, np. poprzez pomaganie tym najbardziej potrzebującym. Dzięki akcji młodzi wolontariusze mieli okazję zaprezentować się społeczności szkolnej w nowej roli członków Klubu Szkół UNICEF. Opiekunami klubu są panie: I. Bukrejewska, A. Joka, A. Krawczyk.
Walentynki u „Biedronek”
12 lutego 2021r. był dla „Biedronek” prawdziwym dniem miłości i przyjaźni. Dzieci ubrane na czerwono wzięły udział w różnych zabawach ruchowych i konkursach związanych z walentynkami. Samodzielnie wykonały kartki i serduszka, które zabrały dla najbliższych do swoich domów. Wysłuchały wiersza Jana Brzechwy „Żuk”. Zastanawiały się: Co to jest miłość? Jak ją okazujemy? Co jest symbolem walentynek? i W jaki sposób świętujemy to pełne miłości święto? Na zakończenie wszyscy otrzymali słodką niespodziankę w kształcie serduszka.
Walentynki u „Skrzatów”
Pięknie udekorowana gazetka czerwonymi serduszkami – walentynkami, poznanie tradycji święta, wspólne zabawy przy piosenkach „Walentynkowy pociąg”, ,,Mam chusteczkę haftowaną”, układanie walentynkowych puzzli, rozwiązywanie zagadek, liczenie serc oraz samodzielne wykonanie kartek walentynkowych pod kierunkiem wychowawczyń, które dzieci zabrały do domu dla najbliższych sprawiły, że był to dla „Skrzatów” dzień pełen niezapomnianych wrażeń.
Walentynki w III d
15 lutego upłynął w klasie w kolorach czerwieni, atmosferze miłości i przyjaźni.
Wychowawczyni p. K. Karpińska zorganizowała klasową pocztę walentynkową. Dzieci obdarowały upominkiem osobę, którą wcześniej wylosowały. Uczniowie ozdobili tablicę walentynkowymi akcentami, przy której zrobili pamiątkowe zdjęcia. Pamiętajmy o tym, że ,,miłe słówka” poprawiają humor i ułatwiają relacje międzyludzkie.
Pod takim hasłem trwa szkolna akcja czytelnicza, której celem jest rozwijanie postaw twórczych uczniów inspirowanych literaturą. Akcja łączy radość czytania z pasją tworzenia konstrukcji z klocków. W lutym uczestnicy otrzymali wyzwanie polegające na zaprojektowaniu postaci, przedmiotu lub scenki z ulubionej książki. Zapraszamy do obejrzenia galerii prezentującej nieszablonowe myślenie i innowacyjne pomysły naszych uczniów. Wyzwanie na marzec brzmi: „Czekamy na wiosnę”. Organizatorkami akcji są panie: L. Pietrzykowska, B. Antropik, A. Bukowska, J. Dzięgielewska, K. Górska, A. Gryczkowska, E. Gulan, K. Karpińska, B. Kulikowska, M. Kuryś, E. Mieczkowska, A. Stradczuk, J. Waniewska i R. Wierzchowska.
Więcej: sp4.grajewo.com
Zapraszamy - SP 4 Grajewo
środa, 11 grudnia 2024
niedziela, 8 grudnia 2024
16 wiadomości w jednym. Dobrze pomyślane, taki przegląd ciekawych inicjatyw szkolnych. Brawo panie nauczycielki, brawo szkoła. I czy trzeba się szczepić żeby dobrze pracować?
Brawo! Fajne inicjatywy i dobra forma prezentowania ich.
Pani Kasiu, Panie Wojtku- "DZIĘKUJEMY! " Niezapomniany Kulig- pozostanie w naszych sercach na zawsze...
Pani Kasiu dziękujemy.! To co Pani robi dla naszych dzieci jest godne podziwu. Wymarzona wychowawczyni. Szkoda , że tylko do klasy trzeciej...