Do policjantów zgłosił się 28-latek, który uwierzył, że jego oszczędności w banku są zagrożone. Z relacji pokrzywdzonego wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku.
Twierdził, że ktoś logował się na jego rachunek, próbując dokonać trzech przelewów. Chcąc uwiarygodnić swoją tożsamość oszust podał imię i nazwisko, a w dalszej kolejności wykazał się znajomością danych rozmówcy. Podał jego imię, nazwisko, a nawet nazwisko panieńskie matki, adres zamieszkania i pesel. 28-latek, mając wizję utraty swoich oszczędności przelał je na wskazane przez oszusta bezpieczne konto. W ten sposób miał uchronić swoje pieniądze przed utratą. Mieszkaniec Suwalszczyzny zorientował się, że padł ofiarą oszusta w chwili, gdy skontaktował się z infolinią swojego banku. W wyniku tego oszustwa mężczyzna stracił ponad 11 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Jeśli dzwoni do Ciebie pracownik banku i twierdzi, że Twoje oszczędności są zagrożone - rozłącz się i zadzwoń na infolinię banku, aby zweryfikować tę informację. Pod żadnym pozorem nie instaluj aplikacji, które mogą dać przestępcom dostęp do twojego konta.
wtorek, 29 kwietnia 2025
wtorek, 29 kwietnia 2025
Litości....
Kurde czemu do mnie nie chcą zadzwonić czekam na taki telefon już od dwóch lat
Patologią naszych czasów to już jest Anno.
Głupich nie sieją sami się rodzą
Przecież mógł powiedzieć , , proszę zablokować konto,, żeby nikt nie miał dostępu i po balu a jak nie to wypad
Do mnie dzwonił :) .- ten sam kit wciskał, że przelew wyszedł podejrzany z konta PKO BP - tylko problem w tym , że rzekomo przelałem 800 zł, a w tamtej chwili miałem na tym koncie 20 PLN . Po poinformowaniu pana że zgłaszam na Policję pan powiedział że mnie zgłosi i się rozłączył :)
Jakoś nikt nie porusza tematu, jak tacy będą głosować przy wyborach. O ludziach starszych, oszukanych w podobny i inny sposób - były obawy co będzie z głosowaniem. Najlepiej to zabrać im prawa wyborcze. Tak właśnie stękano. Tu cisza? Nadmieniam, że to już n-ta osoba w podobnym lub ciut trochę więcej latek.
Przelew pieniędzy na inne konto to chyba logiczne , że oszczędności przekazujemy komuś innemu . Te oszustwa się nie skończą bo ludzie naiwni i przez telefon wierzą na słowo.
" Maliorant" nie bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym głosowaniem kiedy artykuł jest o oszustach i oszukanych. Swoją drogą to oszukany 28-latek to jeszcze nie staruszek.
Już do obrzydzenia, trobią naokrąglo a, ludzie i tak naiwni dają się nabrać jak małe dzieci.
Piotr! Nic na to nie poradzę, że nie kapujesz o co mi chodzi.