W dobie rosnącej świadomości społeczeństwa, coraz częściej rozmawia się o ekologii oraz przyczynach zanieczyszczeń środowiska naturalnego. Konsekwencje nieekologicznego stylu życia i przesadnego konsumpcjonizmu odczuwamy na własnej skórze - wysokie stężenie zanieczyszczeń powietrza, znacznie wyższe temperatury latem i brak mroźnych zim, a także liczne kataklizmy. Wszystko to staje się rzeczywistością, którą w większości zgotowaliśmy sobie na własne życzenie. W obliczu fali postulatów i wskazówek na to, jak uczynić planetę mniej naznaczoną negatywnym wpływem człowieka, niemalże wszystkie branże produkcyjne i przemysłowe starają się zwracać na to uwagę - dotyczy to także opakowań i etykiet.
Ekologiczne opakowania to produkty, które kategoryzowane są jako zdatne do ponownego przetworzenia lub wykonane z surowców pochodzących prosto z recyklingu. Wolne od materiałów szkodliwych dla przyrody, bogate w informacje odnośnie źródła swojego pochodzenia. Opakowania w nurcie eko są przede wszystkim wolne od nieprzyjaznego środowisku celofanu. Podobnie jest z folią celulozową - pomimo tego, że produkowana jest ona z roślin, nie jest w stanie zapewnić zdrowego kompostu. Jednym z najważniejszych kroków w trakcie produkcji opakowań jest ograniczenie do minimum niepotrzebnych dodatków. Stanowią je między innymi ulotki czy wszelkiego rodzaju wypełniacze. Co ciekawe, rezygnują z nich nawet producenci perfum i kosmetyków. Bardzo ważnym elementem każdego opakowania (a przy tym także każdego produktu) są etykiety. Rozwiązanie problemu szkodliwości zawartych w etykietach silikonu oferuje ETYKAT – jeden z renomowanych producentów etykiet samoprzylepnych na arkuszach oraz rolkach. Na stronie internetowej firmy, https://www.etykat.pl/ , oferowane są etykiety samoprzylepne linerless. Czym właściwie one są? To pozbawiony podkładu silikonowego materiał ciągły, którego długość ustalana jest indywidualnie i ucinana przez wbudowany moduł w drukarce. Materiał, z którego wykonane są etykiety to papier termiczny top, stosowany przeważnie na artykuły spożywcze, przesyłki, a także produkty, których oznaczenia nie muszą być długotrwałe. Wśród zalet tego rodzaju etykiet wymienia się:
• przyjazność środowisku;
• mniejszą utylizację odpadów;
• oszczędność przestrzeni w magazynie składującym;
• zmniejszone koszty transportu przez lekkość produktu.
Społeczeństwo stoi dziś przed wielkim wyzwaniem, jakim jest konieczność wprowadzenia zmian w imieniu pełnej ochrony środowiska naturalnego przed całkowitym zniszczeniem. Dzisiejszy rozwój naszego świata jest bardzo szybki; nie zawsze zdajemy sobie sprawę z konsekwencji naszych wyborów, za które później musimy płacić srogą cenę. Świadomi klienci coraz częściej zwracają uwagę na to, jak firmy u których robią zakupy podchodzą do tematu ekologii w swoich produktach. Zmniejszenie wytwarzania plastiku, recykling, ekologiczne etykiety – wszystkie te elementy to małe kroki, które są w stanie doprowadzić do zatrzymania pędzących zmian klimatycznych. Zmiana to naturalny proces, do którego warto podchodzić stopniowo. Dostosowanie się firm do oczekiwań klientów to droga do wzmocnienia relacji pomiędzy marką a danymi klientami. Gdy są one w dodatku proekologiczne, korzysta na tym nasza planeta.
sobota, 23 listopada 2024
piątek, 22 listopada 2024
Komentarze (0)