Wózki systemowe to zyskująca na popularności, nowoczesna forma wysokiego składowania. Maszyny są przystosowane do pracy w bardzo wąskich korytarzach roboczych. Zabieg ten umożliwia znaczne powiększenie pojemności magazynu – w odniesieniu do standardowych wózków wysokiego składowania nawet 20%. Systemy wspierająca pracę wózka systemowego minimalizują udział operatora w prowadzeniu urządzenia, przez co możliwa jest bardzo sprawna obsługa ciężkich ładunków.
Wózek systemowy wysokiego składowania posiada przestronną przestrzeń operacyjną w postaci kabiny. Operator zajmuje pozycję w kabinie, która podnosi się wraz z ładunkiem na wysokość kilkunastu metrów. Możliwa jest obsługa bardzo ciężkich ładunków na znacznej wysokości oraz ręczna kompletacja zamówień z każdego poziomu.
Wózek systemowy posiada obrotowe widły i jest to jedna z najważniejszych cech konstrukcyjnych tego typu maszyn. Mechanizm obrotowy pozwala zmniejszyć minimalną przestrzeń operacyjną, która jest wymagana do bezpiecznej obsługi ładunków spaletyzowanych. Towar obraca się w obrysie wózka, a szerokość korytarza roboczego może wynosić mniej niż 1 700 milimetrów.
Wózki systemowe wykorzystywane są w nowoczesnych obiektach logistycznych do obsługi procesu składowania. Czyli, odpowiadają za bezpieczną i wydają obsługę palet w systemie regałowym - pobiera i odkłada ładunek w określone miejsce.
Wózek systemowy VNA to doskonałe rozwiązanie dla nowoczesnych magazynów, w których kluczowy jest bezpośredni dostęp do każdej przechowywanej jednostki ładunkowej. Sprawdza się w magazynach firm produkcyjnych, handlowych oraz w branży logistyki kontraktowej.
Wózki systemowe z podnoszoną kabiną operatora wymagają spełnienia ściśle określonych warunków brzegowych, z których kluczowe znaczenie ma jakość posadzki. Dlatego też, wykorzystanie tego typu maszyn warto przewidzieć na etapie projektu hali magazynowej.
Wózki systemowe to bardzo często pierwszy wybór firm, które pracują ze zróżnicowanymi ładunkami, a wymagania co przepływu ładunków są bardzo wysokie. W tego typu obiektach wysokiego składowania wdrożenie automatyki magazynowej jest niemal niemożliwe. Taki stan rzeczy determinuje przede wszystkim złożoność i niska standaryzacja procesu logistyki wewnętrznej.
Wózek systemowy pracujący w bardzo wąskim korytarzu roboczym to większa pojemność magazynu. Z jednej strony, zawężając przestrzeń operacyjną możemy zagęścić rozstawienie rzędów regałowych. Zagęszczenie rzędów regałowych to więcej rzędów w obiekcie. Więcej rzędów w obiekcie to więcej miejsc paletowych. Z drugiej strony, możliwość obsługi ładunków na wysokości 17 metrów zwiększa potencjał systemu regałowego w kontekście zabudowy w górę, co przekłada się na dodatkowe miejsca paletowe.
Ścieżka wdrożenia operatora do pracy wózkiem systemowym jest krótsza w odniesieniu do standardowych wózków wysokiego składowania, a wyraźnie większy komfort pracy zmniejsza rotację pracowników w obiekcie magazynowym.
Możliwość integracji maszyny z informatycznym systemem zarządzania magazynem powala na pracę wózka systemowego w trybie półautomatycznym. Urządzenie otrzymuje zadania z systemu WMS, rola operatora zostaje ograniczona do wprawienia maszyny w ruch – wózek systemowy sam wybiera optymalną trasę oraz szybkość poruszania się w drodze do jednostki paletowej, którą należy pobrać lub odłożyć.
Większa wydajność wózków systemowych umożliwia redukcję kosztów operacyjnych magazynu. Zamiast dwóch standardowych wózków wysokiego składowania możliwa jest obsługa takiej samej ilości ładunków za pomocą jednej maszyny typu VNA. Oznacza to mniejsze nakłady na obsługę urządzenia, koszty serwisowe czy też energię elektryczną
sobota, 23 listopada 2024
piątek, 22 listopada 2024
Komentarze (0)