piątek, 11 lipca 2025

Wiadomości

  • 28 komentarzy
  • 13737 wyświetleń

Rozmawiali o kolejowej inwestycji Rail Baltica w Grajewie

18 października br. Dariusz Latarowski, Burmistrz Miasta Grajewo uczestniczył w kolejnym już spotkaniu konsultacyjnym z przedstawicielami Zarządu PKP PLK w Warszawie. 

 

Podczas narady, w związku z realizacją inwestycji Rail Baltica szukano najlepszych możliwych rozwiązań przejazdu bezkolizyjnego w Grajewie. Odbyła się też wideokonferencja z projektantami trasy kolejowej oraz przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

- Omawiana była propozycja budowy wiaduktu kolejowego i częściowego tunelu drogowego w ciągu drogi krajowej DK61. Stanowczo zasygnalizowałem ograniczenie wyburzeń w obszarze inwestycji, szczególnie dotyczących budynku Poczty Polskiej - podaje Dariusz Latarowski, Burmistrz Miasta Grajewo.

Więcej informacji zostanie przedstawionych po uzyskaniu szczegółowych danych projektowych.

 

 

Aktualnie w Grajewie prowadzone są prace geologiczne dla określenia warunków geologiczno-inżynierskich dla zadania pt.: „Wykonanie wybranych prac projektowych w ramach zadania Opracowanie dokumentacji projektowej  pn. „Prace na linii E 75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok - Ełk”. Wiadukt drogowy nad linią kolejową w ciągu drogi krajowej nr DK61 wraz z infrastrukturą techniczną”.

 

 

Co z przejazdem przy cmentarzu? Zostanie zamknięty na stałe?

 

czwartek, 10 lipca 2025

Pielgrzymka rowerowa do Wąsosza

czwartek, 10 lipca 2025

Obwieszczenie Starosty Grajewskiego

Komentarze (28)

Nie lepiej zbudować obwodnicę dla tej szybkiej kolei ? I tak w Grajewie nie będzie zatrzymywać się !

Jest przejazd na Białystok w prawo to dało by się radę zrobić w lewo na Elk i Algustow po co burzyć to co jest. pozdrawiam

Najlepiej było by zrobić nowe tory od Rudy do Gut i tam wzdłuż Via Balica do Ełku. Przy okazji to jest też dobry argument dla budowy Via Carpatii, wygoda dla mieszkańców Grajewa i powiatu. Najważniejsze drogi i środki transportu będą skupione obok siebie.

szkoda, że nikt nie widzi prostego rozwiązania, zamiast prowadzić wiadukt prosto przy poczcie do świateł lepiej nim skręcić nad szaletem i poprowadzić do placu niepodległości z tyłu poprzez teren na którym zaplanowano rewitalizację. Korzyści są dwie - powstanie piękny pasaż wraz placem na obecnym odcinku między skrzyżowaniem ze światłami a szlabanami przejazdu kolejowego który będzie zamknięty (obecna ulica Piłsudskiego). Drugą korzyścią będzie swoboda w rozwiązaniu skrzyżowania na obecnym Placu Niepodległości, który na projekcie zostanie zamieniony na coś w kształcie dużego biszkopta. Przedstawiony projekt wiaduktu nad torami oszpeci nie tylko całą ulicę Piłsudskiego ale również Plac Niepodległości zamieniając je w rozjazdy, wiadukty i betonozę. Rewitalizację centrum należy wstrzymać i przeprowadzić na fragmencie ulicy Piłsudskiego od skrzyżowania do szlabanów, a ewentualny wiadukt poprowadzić z boku ze zjazdem na plac niepodległości.

Przy tylu konsultacjach w PKP i GDDKiA, jak na razie najgorszy wariant dla mieszkańców. Rozmowy trwaja od trzech lat, tylko gdzie były konsultacje ze społeczeństwem?

Grajewo czeka kolejowy Armagedon, niestety :(

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego ta kolej nie będzie się zatrzymać w Grajewie ? Bo ja w tym nie widzę sensu, przecież PKP straci na takiej opcji, bo wielu podróżnych zrezygnuje. A dla władz Grajewa taka opcja bez przystanku nie powinna być akceptowalna. Nie ma przystanku, to niech kładą nowe tory za miastem. Amen

do Lelek- Gdyby zbudowanie obwodnicy bylo lepszym pomyslem , to na pewno by juz na to wpadli .

anna a na co oni wogóle wpadli?

do Ona - glowny punkt Rail Baltica to zwiekszona predkosc , przykladowo droga miedzy Warszawa a Bialymstokiem ma trwac ok 90 min. To trasa europejska ma łączyć Niemcy , Polske , Litwe ,Lotwe ,Estonie docelowo ma konczyc sie w Finlandii. Na tak dlugich trasach nie zatrzymywanie sie w malych miasteczkach jest kluczowe dla predkosci przebycia trasy.

A gdzie zjazdy na Wojska Polskiego na Elcka jak dostac sie domow i sklepow, do kosciola SW TROJCY. Cale centrum Grajewa bedzie zablokowane, jak dojada mieszkancy tych ulic ??? z tego wiaduktu, to beda dla nich jakies windy. PARODJA i CYRK na KOLKACH, to koniec MIASTA GRAJEWA. Grajewo chcialo dobrej zmiany to ja teraz ma. Tu juz nie ma co pisac bo nie mamy juz wladz ktore dba o mieszkancow bo wykonuje rozkazy z Nowogrockiej od polgrajewiaka Kaczynskiego ktorego ojciec urodzil sie w GRAJEWIE, a na dworcu kolejowym naczelnikiem byl jego dziadek, a jeszcze mamy dwoch poslow Andruszkiewicza i Gwiazdowskiego. Moj komentarz bedzie opciety albo cenzura.

Kto wam naopowiadał bzdur, że pociągi nie będą zatrzymywać się w Grajewie?! Wszystkie pociągi będą kursowały normalnie jak do tej pory, jedynie dojdzie kilka ekspresów, które się nie zatrzymają, a pośpieszne i regionalne zatrzymają się jak dawniej, a może ich być nawet więcej, bo zwiększy się przepustowość linii.

Skąd ta informacja, że kolej nie będzie zatrzymywała się w Grajewie?

Do Anny PKP nie wybiera najlepszego rozwiązania dla miasta tylko dla siebie, jak najszybciej, jak najtaniej. Co my będziemy mieli z tego , że miasto będzie rozkopane na co najmniej 2 lata, a później przemknie pociąg, który to nie będzie się zatrzymywał

Ludzie wy wszytko na nie to zamiast wiaduktu wolicie stać w korku i przy szlabanie jak jest zamykany ciągle

Dlaczego nie puszczacie wpisów krytykujących poczynania burmistrza. Nawarzył piwa to niech je wypije.

Przez głupie pomysły i opór mieszkańców Grajewa ucierpi cały region a szczególnie miasto Ełk.

Ale jesteście nie myślący. Pociągi typu regio i poś będą się zatrzymywać. Tylko ekspresy nie bo za małe miasteczko. A szczególnie węzeł kolejowy

do Kaska - no pewnie ,ze wybieraja rozwiazanie najlepsze dla siebie , ale badzmy realistami malutkie Grajewo nie zatrzyma budowy takiej trasy , bo nie podoba nam sie wiadukt.

Do Kaśka a co będzie miało miasto z tego jak kolej ominie Grajewo ? To może niech wybudują tunel wtedy miasto nie będzie rozkopane ? Nie wiem co ten wiadukt szpeci ulica która jest będzie podniesiona nad torami

Ludzie, opamiętajcie się póki jeszcze czas. Jak żyć bez szlabanów, co na to konserwator zabytków :)?

To ja już teraz rozumiem sens budowy półronda ???? Druga połowa jest zaprojektowana, tylko czekała na właściwy etap realizacji

I jeszcze jedna uwaga. Z projektu jasno wynika BRAK możliwości skrętu ze Szkolnej i Kolejowej/Konopskiej w stronę centrum. Jest tylko zjazd z Łomży na rondo i wjazd z ronda na Łomżę.
A co z Cmentarną?

Caly region dba o siebie, tak samo Elk, a Grajewo ma sie podporzadkowac bo komus przeszkadza, a gdzie haslo GRAJEWO ZAWSZE PO DRODZE juz zginelo, droga ma byc przez centrum miasta dla innych regionow i Elku?. Ostatnia wiadomosc w KOSZALINIE spadl WIADUKT na ulice, to samo czeka Grajewo co bedzie jak sie zawali. Tylko TUNEL dla pociagow, a OBWODNICA dla TIRow. Ekspresowa kolej puscic poza miastem, a regionalna puscic tunelem i po problemie. Rzad PiSowski chwali sie ze ma pieniadze, taki dobry budzet to gdzie to jest, na ochlapy biora pozyczki a na drogi i kolej nie ma co z tymi pieniedzmi gdzie one sa ???? /

Ełvzanin wy nas tyle obchodzicie co śnieżyca z zeszłego roku !

Jeszcze jedno pytanie. Czy planowana jest budowa akustycznych ekranów dźwiękochłonnych? Już teraz wzdłuż torów mieszkanie jest uciążliwe, a prędkości są jednak dużo mniejsze.

Jeżeli będzie wiadukt ,to po co ta rewitalizacja centrum? Wszystko straci urok ,słupy, betony ,brak zieleni , oszpecone miasto

Monki beda mialy trzy zbudowane przejazdy bezkolizyjne a grajewo czy nie ma tam radnych

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.