sobota, 22 lutego 2025

Warto przeczytać

Podstawy marketingu sensorycznego. Etykieta wyraża więcej niż tysiąc słów!

O skuteczności sprzedaży produkowanych przez Ciebie towarów świadczy dużo czynników. Ich wymiana i omówienie w tym artykule zajęłyby nam minimum kilka godzin. Dlatego skupiamy się wyłącznie na tym, co istotne z punktu widzenia przedsiębiorców. Ogromną wręcz rolę w końcowym sukcesie sprzedażowym odgrywa marketing sensoryczny, u podstaw którego w przypadku niemalże wszystkich produktów leży etykieta samoprzylepna. W dalszym ciągu jednak niewiele osób zadaje sobie sprawę z tego, jak ważne pozostaje projektowanie estetycznych, funkcjonalnych i skutecznych w swoim działaniu naklejek na opakowanie. Przeczytaj nasz artykuł i stań się ekspertem od takich reklam. To nie zajmie Ci więcej niż kilka minut.


Co komunikuje Twoja etykieta? Siła jej przekazu będzie ogromna

Dobrze wykonany projekt etykiety z miejsca może stać się gigantycznym hitem sprzedaży oraz skutecznym generatorem pomnożonych zysków. Tak samo fatalnie wykonana realizacja będzie się przyczyniać do braku zainteresowania Twoim produktem. Siła przekazu etykiet samoprzylepnych na opakowaniu – wbrew pozorom – jest naprawdę duża. Nie bez przypadku wielu specjalistów od marketingu zwraca uwagę na dbanie o sensoryczne aspekty sprzedaży dowolnego rodzaju towaru. Zanim bowiem potencjalny odbiorca przekona się o jego rzeczywistych zaletach w praktyce już po kupnie, w pierwszej kolejności będzie musiał podjąć ważną decyzję konsumencką. Jeśli taka osoba wcześniej nie znała wybieranego produktu, pokieruje się przede wszystkim tym, co widzi. I z tego powodu warto zadbać o sposób komunikacji poprzez etykietę samoprzylepną. Ich doświadczony producent, firma ETYKAT, zwraca uwagę na siłę koloru, kształtów oraz brandingu. Absolutnie podstawowymi wytycznymi w tym zakresie jest stosowanie własnej identyfikacji wizualnej. Bez tego nie wyobrażamy sobie, aby losowy Klient w dużym markecie był w stanie skojarzyć towar z półki z konkretnym brandem. A jak powszechnie wiadomo, przywiązanie zakupowe oraz spójność komunikacji marketingowej marek to połączenia, jakie uwielbiają chodzić ze sobą parami.


Sprawdzone sztuczki przy projektowaniu etykiet samoprzylepnych na produkty

Chcesz, by zaprojektowana przez Ciebie etykieta samoprzylepna rzeczywiście mogła się wyróżnić na tle licznych konkurentów? Mamy w zanadrzu kilka sprawdzonych sztuczek, które pomogą Ci w lepszym docieraniu do potencjalnych Klientów. Przede wszystkim nie możesz marnować ich czasu. Jest on niezwykle cenny, a średnio konsument podejmuje swoją decyzję w zaledwie kilka sekund. To czas idealny na zaprezentowanie największych wartości marki oraz zalet produktu. Nie możesz jednak przesadzać z ilością tekstu. Bloczki z nabitymi znakami ze spacjami w takim środowisku z pewnością nie są najlepszym wyborem. Zamiast tego używaj elementów graficznych. Tyle, ile się tylko da, ale pamiętaj o spójności i zachowywaniu wrażenia minimalizmu na opakowaniu. Oprócz tego koniecznie umieść logo na etykiecie – jako znak rozpoznawczy brandu. Jeżeli masz ciekawe hasło marketingowe, ono również powinno znaleźć się w takim projekcie.

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.