Wiadomości

  • 9 komentarzy
  • 13383 wyświetleń

Osuwisko przed Tamą !

Jedziesz samochodem do Rajgrodu? Uważaj na osuwisko przed Tamą i zwolnij do 50-tki!

 

Wspomniany odcinek drogi krajowej numer 61 jest pod stałym nadzorem pracowników GDDKiA od kilku lat, a to z powodu nietypowego osiadania gruntów pod nasypem drogi. Dlatego też na tym odcinku nie ma jeszcze ostatniej warstwy ścieralnej, a co za tym idzie, jest oznakowanie tymczasowe - żółte linie i ograniczenie prędkości .
Wszystko wskazuje na to, że w tym roku proces osiadania gruntu niemal całkowicie wyhamował i w związku z tym, po kolejnych badaniach, należy spodziewać się położenia warstwy ścieralnej i przywrócenia zwykłego oznakowania oraz zniesienia ograniczeń. Nastąpi to w okresie kilku miesięcy
- Rafał Malinowski GDDKiA o/B-stok dla e-Grajewo.pl

 

Modernizacja z przed kilku lat obejmowała dostosowanie drogi do aktualnych potrzeb. Wzmocniono konstrukcję nawierzchni. Przy drodze wybudowane zostały ciągi pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe, parking samochodowy. Przepustowość drogi uległa zwiększeniu jak również bezpieczeństwo ruchu drogowego, zmniejszone zostały zagrożenia ekologiczne. Przebudowa 17 km drogi kosztowała ponad 8 mln euro ( 50% z UE). Projekt zakończono 2.09.2003r.

e-Grajewo.pl

Komentarze (9)

nie ma co sie dziwic jak drogowcy powyciagali pale czarnego debu i pospszedawali a w miejsce tyh bali nic nie wstawiono to nie ma co sie dziwic!!!!!!
to jest wina tyh ktorzy ta droge robili !!!

kontrakt ten obejmował odcinek od skrzyżowania w Grajewie do Rajgrodu. już po roku może półtora okazało się że nie do konca wzmocniono ten odcinek drogi. spójżcie na ul. kopernika w Grajewie wraz z chodnikami i ścierzką od rynku i dwa przepusty przed Mieczami. IDEALNIE wykonane. Nie interesują mnie pieniądze unijne ale 50%! to pieniądze publiczne z moich i waszych podatków. Genialnie wydane, 4mln euro i jak się wydaje tylko rok gwarancji na wykonane roboty? skandal.

Too skandal a nie droga trzeba płakać a nie się cieszyć bo niema z czego litwin kase wziął a polskie barany z ąugustowa kleili gówno i dla tego mamy gówno a nie droge

ludzie za te dęby to litwin i reszta cwaniaków to więcej kasy wzięli niż za tą drogę poprostu ten kto był odpowiedzialny za budowę tej drogi powinien zostać powieszony za j...a , co to za polacy jak u nas bezrobocie a ruskim sku...m dają zarabiać wstyd mi za takich samorządowców brak audytora z jajami same zaprzedane gęby i w sejmie i w samorządzie się przewijają od przeszło 10 lat
takie same jaja jak z obwodnicą i z szosą na białystok i właściciel/ami działek wokół "nowego" kościoła, oraz z budową "stoczni" i jachtami w ełku --- kto jest w temacie wie o co mi chodzi , przekręty , przekręciki - za rozkradanie mnienia państwowego to powinna być kara śmierci :) lub powinni jaja odcinać - wszystkiego by im sie odechciało złodziejom

Ciekawi mnie dlaczego nic sie nie mowi o rozdwajaniu sie tejze drogi w obu kierunkach w Grajewie na ul Kopernika tuz za CPN.Ciekawe to jest.Promineci nabrali wody w usta?

mieszkam w grajewie i wiem co sie dzieje i tysiecy samochoduw dziennie przejedzie wiec hce miec obwodnice grajewa bo ponad 90000 tysiecy samochodow przejerzdza przez grajewo i postaram sie zeby ta obwodnica byla hociarz do lomzy ale ta obwodnica musi tu byc

W pełni popieram wszechwiedzącego.

Jak to zwykle u nas bywa nikt za nic nie odpowiada, kasa wzięta, kto miał dostać premię to wziął, a wszelkie braki najlepiej zwalić na siły przyrody. Można wyciągnąć wnosek, że nasi projektańci, kierownicy budowy i cały ten nadzór na dudowanymi drogami jest do dupy. Chyba, że wszystkiemu jest winien "robol od łopaty" a nie dyrektory po szkołach.
Dlaczego przy budowie tego odcinka drogi nie skorzystano ze starych sprawdzonych przez dziesiątki lat sposobów utwardzenia podłoża na bagnistym terenie. Carscy budowniczowie jakoś potrafili przewidzieć zjawisko osiadania gruntu choć wówczas jeżdziły tylko wozy zaprzężone w konie. Droga wytrzymała nawet ciężkie transporty wojskowe zawieruch wojennych i nawet dziesięciolecia kumuny, choć pierwotnie zapewne projektant tak daleko nie wybiegał myślą w przyszłość.
Okazuje się, że dzisieji nasi projektanci uzbrojeni w zdobycze techniki i budowniczowie są do bani. Po cholerę tyle lat się uczą. Gdzie podziała się stara polska szkoła projektowa. Przed wojną, a nawet za komuny mieliśmy przecież wybitnych projektantów i budowniczych dróg, mostów, wiaduktów, lini kolejowych itd. A teraz co? Budowa nie skończona, a już remont goni remont.
Czyżby uśmiechała się stara prawda, że Polak potrafi coś dobrze zbudować ale pod presją obcego bata?
Za Hitlera albo Cara to tacy budowniczowie za fuszerkę już dawno leżeliby pod tą drogą albo sami łopatami zdudowaliby porządnie to co spaprali.
Przecież taki sposób budowania to sabotaż. Nie zwalajmy wszystkiego na Litwina, a gdzie polski nadzór i odbiór budowy. Mniemam, że budowę odbierali Polacy - porządni, uczciwi, kierujący się dekalogiem patrioci.

co tam osuwisko pod Tamą, e Grajewie na przeciw stacji paliw Okuniewskiego jest takie samo(asfalt popękany, a slupy trakcji elektrycznej zerwą kabel), a drugie takie miejsce jest na przeciw dawnej PASMANTY( ostatnio wkleili drogowcy asfaltu kawalki).po ostatnich deszczach kałuże byly tak ogromne,że nie mozna bylo przejechać autkiem, wszystkie studzienki odpływowe są już wuniesione do 10 cm ponad poziom asfaltu i nikt sie tym sie nie interesuje4

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.