Wrangler jest częścią Kontoor Brand Inc., której właścicielem jest Lee. Z tego względu obecnie większość sklepów oferujących denim Wranglera związana jest z równie znamienitą odzieżą Lee. Firma została założona przez C.C. Hudsona, który przeniósł się z Tennessee do Północnej Karoliny, aby pracować w fabryce włókienniczej. Kiedy fabryka została zamknięta, Hudson kupił kilka porzuconych maszyn do szycia i wraz z bratem założył własną firmę o nazwie "Hudson Overall Company" na strychu lokalnego sklepu spożywczego.
W 1919 roku wszystko szło idealnie, a założyciele zmienili nazwę na Blue Bell Overall Company i przenieśli się do większej siedziby. W 1943 marka zyskała jeszcze większą sławę, zmieniając nazwę na kultowego już Wranglera.
W latach 40. Wrangler zatrudnił Rodeo Bena, polskiego krawca słynącego z pracy z gwiazdami rodeo i kowbojami. W 1947 roku Wrangler opracował dżinsy 13WMZ, które miały zamek błyskawiczny pochodzący od Henry’ego Davida Lee, który wynalazł go i opatentował na rynku. Od tamtego momentu Wrangler podbijał coraz to nowsze tereny, stając się ukochaną marką kowbojów, kierowców wyścigowych, w tym Dale’a Earnhardta, a także muzyków country, czyniąc Jasona Aldeana rzecznikiem kolekcji Wrangler Retro©.
Wrangler jest obecnie członkiem Better Cotton Initative, partnerstwa mającego na celu uczynienie produkcji bardziej zrównoważoną. Bawełna, główny materiał wykorzystywany przez firmę, niszczy glebę i marnuje ogromne ilości wody. Plan marki na przyszłość obejmuje wykorzystywanie w 100% zrównoważonej bawełny i zielonej energii do 2025 roku oraz zmniejszenie zużycia wody o 50% do 2030 roku.
Marka już dąży do swoich celów, co widać po bogatych niebieskich kolorach ich dżinsów. Przemysł dżinsowy wykorzystuje barwniki chemiczne pochodzące z olejów, co z kolei nie jest produkcją przyjazną dla środowiska. Wrangler z tego względu rozpoczął współpracę ze Stoney Creek Colors, aby powrócić do swoich pierwotnych korzeni poprzez ekstrakcję niebieskiego pigmentu wprost z roślin.
Dżinsy Wrangler są z natury twardsze i trwalsze niż inne spotykane na rynku modele. Widać, że są mniej miękkie niż dżinsy innych marek, ale są mocniejsze, trwalsze i wykonane z grubszego diagonalu, który równomiernie blaknie, dzięki czemu dżinsy wyglądają lepiej przez długi czas. Cechują się także podwójnym szwem zewnętrznym, który zwiększa ich trwałość.
Biorąc to pod uwagę, Wranglery są preferowane przez tych, którzy starają się nadążać za najnowszymi trendami, a także ludzi o różnorodnych stylach i gustach, dla których ogólna estetyka jest mocno zakorzeniona w amerykańskim Południu i wszystkim, co ma ono do zaoferowania. Począwszy od muzyki country, rolnictwa, rodeo i takich symboli jak wolność, indywidualność i niezależność.
Na szczególną uwagę zasługują nie tylko spodnie wykonane z przyjemnego denimu, lecz także koszule, czy kurtki. Wrangler znany jest z koszul wykonanych w tzw. Cowboy Cut, czy produktów ognioodpornych wykonanych na bazie bawełny i nylonu. Są to zatem nie tylko estetyczne ubrania, lecz także praktyczna odzież, chroniąca podczas wielu niebezpiecznych w miejscu pracy warunków.
Dziś marka ma także świetne kolekcje, współpracując z wieloma organizacjami. Dla przykładu w 2017 roku, z okazji kolejnej rocznicy powstania, marka połączyła siły z kultowym Peterem Maxem, tworząc niezwykłe, psychodeliczne kurtki, jeansy, koszule i t-shirty.
Nowe koncepcje marki pojawiają się z godną pozazdroszczenia regularnością. Wśród nich są np. dżinsy Wrangler Spa, które wykorzystują produkty pielęgnacyjne na wewnętrznej stronie dżinsów. Oprócz tego Wrangler zaskakuje ilością oferowanego obuwia, które cechuje się wulkanizowaną gumową podeszwą i charakterystyczną skórzaną naszywką na cholewce.
Wrangler ma tendencję do faworyzowania estetyki pracy, łączonej z nowoczesnym spojrzeniem na modę. Dzięki temu ubrania marki łamią ustalone zasady, wyróżniając ich posiadaczy z tłumu. Do dżinsów Wranglera idealnie pasują trampki, czy też klasyczne i tradycyjne kowbojki. Prosty krój, wysoki stan, ciężka bawełna i specjalny splot tkanin w jodełkę rozkochują w sobie specjalną kategorię nabywców, którzy raczej nie wymienią ich na coś innego.
sobota, 23 listopada 2024
piątek, 22 listopada 2024
Komentarze (0)