Informacja nt. wypłaty kwot gwarantowanych dla klientów SKOK w Wołominie w oddziałach PKO Banku Polskiego
Z dniem 11 grudnia 2014 roku Komisja Nadzoru Finansowego zawiesiła działalność Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej w Wołominie oraz 12 grudnia 2014 wystąpiła do sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości tej Kasy. Tym samym uruchomiona została procedura, która umożliwi klientom SKOK w Wołominie odzyskanie zgromadzonych środków w złotych do równowartości 100 tys. euro w ramach Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
Na mocy uchwały Zarządu BFG wypłaty środków gwarantowanych w imieniu i na rzecz Funduszu będzie można dokonać w PKO Banku Polskim. Obsługa odbywać się będzie we wskazanych na stronie http://www.pkobp.pl/ oddziałach Banku, z wyłączeniem agencji, od 19 grudnia 2014 do 28 lutego 2015 roku. Po tym terminie wypłaty będą dokonywane bezpośrednio przez BFG w ciągu 5 lat od dnia spełnienia warunku gwarancji.
Klienci SKOK w Wołominie powinni zgłosić się osobiście do jednego ze wskazanych oddziałów PKO Banku Polskiego z dokumentem tożsamości. Dane teleadresowe oddziałów prowadzących wypłaty są dostępne na stronie http://www.pkobp.pl/. Informację o realizowaniu wypłat będzie również można znaleźć na drzwiach wejściowych do placówki. Środki zostaną wypłacone w gotówce lub przesłane na konto klienta w wysokości wskazanej przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. PKO Bank Polski nie pobiera opłat od klientów za wypłatę środków gwarantowanych, niezależnie czy zostaną one przekazane przelewem, czy wypłacone w gotówce. W przypadku kwot przekraczających 25 tys. zł konieczne jest poinformowanie PKO z wyprzedzeniem dwóch dni roboczych - telefonicznie lub osobiście, o planowanej wypłacie gotówkowej (awizowanie).
Wypłaty dokonywane będą wyłącznie w walucie polskiej, bez względu na to w jakiej zdeponowane były środki, a do przeliczenia przyjęty został kurs średni NBP z dnia spełnienia warunku gwarancji, czyli 12 grudnia 2014 roku (1 EUR = 4,1805 PLN). W przypadku kwot wyższych niż gwarantowane mogą być one dochodzone bezpośrednio od SKOK w Wołominie. W sytuacji ogłoszenia upadłości Kasy, wierzytelności powinny zostać zgłoszone przez klienta sędziemu-komisarzowi w terminie wskazanym w postanowieniu sądu o ogłoszeniu upadłości.
Wszystkie przelewy na rachunki Członków Kasy wykonane po 10 grudnia 2014, w tym przelewy z tytułu wynagrodzeń, świadczeń emerytalnych i rentowych są zwracane na rachunek podmiotu, który złożył polecenie przelewu na rachunki w Kasie, np. ZUS, KRUS, czy pracodawcy. Zalecamy Klientom wskazanie tym podmiotom rachunków innych instytucji finansowych, na które mają być wysyłane należne im świadczenia (płace, emerytury, renty).
Pod numerem infolinii PKO Banku Polskiego: 801 302 302 (dla dzwoniących w kraju) i 81 535 65 65 (dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych) można uzyskać informacje dotyczące procesu wypłat oraz awizować kwoty powyżej 25 tys. zł.
W sprawie systemu wypłat gwarantowanych można kontaktować się z Bankowym Funduszem Gwarancyjnym: 800 569 341 (połączenie bezpłatne), 22 583 09 42, 22 583 09 43, 22 583 09 45.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto po 3 kwartałach 2014 roku wyniósł 2 531,5 mln zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznaną przez miesięcznik „The Banker” należący do „Financial Times”. Doceniono ponadprzeciętne wyniki finansowe, zwiększenie udziałów rynkowych oraz wzmocnienie pozycji lidera polskiej bankowości. PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepszy Bank dla Firm miesięcznika „Forbes”, uzyskując sześć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji. Bank uplasował się także w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz siódmy zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Bank kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika finansowego „Bank”. W tegorocznej edycji rankingu zwyciężył w kategorii Banki finansujące nieruchomości, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie Consumer finance zajął 3. miejsce. W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse, którą kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii Systemy back office za wdrożenie Centrum Innowacji. O tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej nagrodziła PKO Junior w kategorii Projekt Roku. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,6 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategoriach Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu Złoty Bankier 2013 w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny i Innowacja Finansowa za aplikację IKO.
Komentarze (0)