W ostatnich latach zostały oddane odcinki S16 od Olsztyna do Mrągowa, a budowa dalszej części - od Mrągowa do Ełku - została wstrzymana ze względu na potencjalnie negatywny wpływ inwestycji na środowisko.
Trwają prace nad wyborem jednego z wariantów przebiegu drogi. W grudniu 2023 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie nie zgodził się na budowę w wariancie zarekomendowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, argumentując, że na planowanym odcinku znajdują się siedliska żółwia błotnego objęte ochroną w ramach obszaru Natura 2000.
GDDKiA wyraziła zgodę dla wariantu alternatywnego drogi, biegnącego bliżej Rynu, ale tu z kolei władze gminy alarmują, że droga zniszczy cenne krajobrazowo lasy i jeziora w najbardziej atrakcyjnej części gminy, pozbawiając jej mieszkańców dochodów z turystyki. Argumentują także, że na nowym odcinku znajdują się siedliska zwierząt chronionych.
- Musimy z jednej strony pogodzić ochronę terenów cennych przyrodniczo, z drugiej strony mieszkańcy regionu mają takie same potrzeby życiowe jak mieszkańcy pozostałych terenów Polski, czyli muszą dojeżdżać do pracy, wyjeżdżać na wakacje poza Mazury i ta droga jest potrzebna lokalnej społeczności. Kluczem jest to, aby w porozumieniu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad i z władzami województwa znaleźć złoty środek i z jednej strony zachować przyrodę, a z drugiej strony poprawić jakość życia mieszkańców - podkreśla Bartosz Nowicki, prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
Jeśli chodzi o zaawansowanie robót budowlanych na liczącej nieco ponad 10 kilometrów trasie S19 Białystok - Krynice ( w kierunku Ełku) to już ponad 30%. Zadanie obejmuje budowę 13 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzekami Supraśl i Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok – Ełk. Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas).
poniedziałek, 4 listopada 2024
poniedziałek, 4 listopada 2024
Drogi potrzebują przede wszystkim mieszkańcy tego regionu. Dla Ełku, Grajewa, Moniek, ale także Olecka, Giżycka i pozostałych miast regionu, S16 przez Ełk jest potrzebna jak tlen do rozwoju. Ludzie sobie poradzą sami, ale niech Państwo da infrastrukturę.
Ci pseudo ekolodzy - Rajdy samochodowe wokół Mikołajek i natura 2000 wam nie przeszkadzają. Ile lasy od lobby motoryzacyjnego dostajecie. Jaki syf pozostawiliście po blokadzie budowy obwodnicy przy dolinie Rospudy
koło Augustowa. Hipokryci !!
Ekologów dla idei jest zaledwie garstka może wśród dzieci w okresie szkolnym, przeważająca większość to cwaniacy idący za modą i tym kto da więcej pieniędzy, i oczywiście odbicie ku polityce. Wystarczy popatrzeć co ekologi pozostawiają po sobie, po medialnych akcjach.