Warto przeczytać

Jak wybrać strój do pracy?

Zastanawiasz się jaką stylizacją ubrać do pracy, aby prezentować się profesjonalnie?

Dress code może się różnić, w zależności od miejsca, w którym pracujesz, jednak istnieje uniwersalne zasady, którymi możesz się kierować wybierając ubrania do pracy. Nie muszą to być zawsze obcasy i ołówkowa spódniczka w przypadku kobiet i garnitury w przypadku mężczyzn. Niewygodne buty czy marynarka przy upalnej pogodzie może i będą się dobrze prezentować, ale  zarazem utrudniają nam pracę, kiedy będziemy się skupiać bardziej na dyskomforcie niż na zadaniach do zrobienia. Spójrzmy więc jakie inne stylizacje można włożyć do pracy, w których będziesz się czuł i profesjonalnie i komfortowo!

Kompletowanie garderoby do pracy nie jest najtańszym wydatkiem, szczególnie jeśli chcesz kupić ubrania, obuwie i dodatki lepszej jakości od renomowanych firm. Dlatego też podczas zakupów wykorzystaj koniecznie kody rabatowe na ubrania i dodatki!


1. Obuwie

Przyjęło się, że podczas sytuacji formalnych, jaką jest w większości praca z biura, powinno się zakładać zakryte obuwie. Dlatego lepiej odstawić na półkę sandały, a na pewno już klapki. Dla kobiet dobrą alternatywą mogą być mokasyny, baleriny czy buty na niższym obcasie. Pamiętaj, że według wymogów stroju bardziej formalnego, powinno się również zakładać rajstopy, kiedy zakładasz sukienki lub spódniczki. Tyczy się to również cieplejszych miesięcy.

Mężczyźni mogą zamiast sandałów założyć na przykład mokasyny lub inne półbuty.

Jeśli pracujesz w bardziej kameralnych miejscach, albo takich gdzie jest wyraźnie zaznaczone, że możesz założyć co chcesz, to oczywiście wtedy możesz sięgnąć po sandały. Jednak jeśli nie jesteś pewien i na przykład wybierasz się na pierwszy dzień do biura, to zdecydowanie lepiej sięgnąć po bezpieczniejszą opcję, jaką jest właśnie obuwie zakryte.


2. Długość

Chociaż coraz częściej odchodzi się od postrzegania pracowników przez pryzmat ich strojów, to jednak lepiej nie ignorować w pełni zasady jak cię widzą tak cię piszą. Szczególnie jeśli dopiero zaczynasz pracę w nowym miejscu.

Aby wyglądać profesjonalnie załóż ubrania, które nie będą zbyt krótkie. Raczej więc unikaj krótkich spódniczek, spodenek jak i sukienek. Nie tylko ze względu na określony dress code, ale również ze względu na własną wygodę. W przypadku krótszych ubrań niepotrzebnie będziesz się stresować zastanawiając się, czy gdzieś ci się nie podwinęły i za dużo nie pokazały. Przyjęło się, że sukienki i spódnice nie powinny odsłaniać kolan, jednak coraz częściej odchodzi się od tych zasad i nikt nie zwróci uwagi na długość spódniczki, pod warunkiem, że nie będzie ona aż nazbyt krótka. Jedynie w przypadku, kiedy wybierasz się na oficjalne przyjęcie biznesowe, to wtedy lepiej trzymać się etykiety ubioru, aby w sposób negatywny nie wyróżniać się w tłumie.

Nie tylko kobiety powinny unikać zakładania krótszych spódniczek i sukienek do pracy. Ta zasada również tyczy się mężczyzn, którzy do pracy powinni chodzić w długich spodniach, a nie krótkich spodenkach, nawet w przypadku cieplejszych dni.


3. Kolory

Jeśli pracujesz w branży kreatywnej, w której Twój strój wyraża część Twojej pracy, to w takim przypadku eksperymentuj dowolnie ze strojami, aby zrobić jak najlepsze wrażenie na potencjalnych klientach. Jednak jeśli wybierasz się do przeciętnego biura, to lepiej postaw na kolory i wzory, które będą wyglądać profesjonalnie, ale zarazem nie będą ściągać na siebie zbytniej uwagi. Lepiej założyć ubrania w neutralnych, stonowanych kolorach, a jaskrawe odcienie zostawić na inne okazje, takie jak na przykład wieczorne wyjście na miasto. Zwróć też uwagę, czy ubranie, które założyłeś nie zostało wykonane z prześwitującego materiału. Niestety czasem dopiero stojąc pod światło możemy zobaczyć jak ubranie się w pełni prezentuje, więc pamiętaj aby sprawdzić daną stylizacją przy naturalnym oświetleniu. Raczej też nie zakładaj rzeczy przetartych jak i mocno oversizowych. Może to być wygodna stylizacja i przy tym świetnie wyglądająca, ale przez część osób może zostać uznana za mało profesjonalną. Jednak ponownie pamiętaj, że w dużej mierze będzie to zależeć od charakteru Twojego miejsca pracy, więc najlepiej na początku zdecydować się na bezpieczne zasady, a potem sam zdecydujesz w jakim kierunku pójdą Twoje stylizacje!

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.