środa, 15 stycznia 2025

Wiadomości

  • 5 komentarzy
  • 1816 wyświetleń

Informacja Burmistrza na temat Rail Baltici

Burmistrz Miasta Grajewo, w nawiązaniu do wcześniej przedstawianych opinii publicznej informacji, dotyczących przebiegu międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica przez nasze miasto, informuje, że:

  • 7 stycznia 2025r. na platformie zakupowej inwestora PKP PLK S.A. ogłoszono przetarg nieograniczony dotyczący realizacji zadania: Wykonanie dokumentacji wykonawczej i realizacja robót budowlanych, w ramach projektu pn.: „Prace na linii E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk, faza II”, obejmującego również Grajewo; dokumentacja dostępna jest pod adresem:

https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/current/list?USER_MENU_HOVER=currentNoticeList 

  • termin składania ofert ustalono na 6 marca 2025r.;
  • dokumentacja techniczna Inwestora na obecnym etapie zakłada budowę dwóch przejazdów bezkolizyjnych w Grajewie: od strony Białegostoku wiadukt kolejowy na wysokości drogi powiatowej nr 2630B (ul. Przytorowa, ul. Elewatorska)  oraz wiadukt drogowy  od strony Ełku w ciągu drogi gminnej nr 178048N (ul. Leśna);
  • zgodnie z ustaleniami władz samorządowych Grajewa z Dyrektorem Regionu Centralnego PKP PLK S.A Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny – Panem Krzysztofem Pietrasem z dnia 19 września 2024r. jako Opcję nr 2 w specyfikacji wskazano: Wykonanie dokumentacji budowlanej, wykonawczej i uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych oraz budowę wiaduktu kolejowego wraz z układem drogowym i niezbędną infrastrukturą w miejscowości Grajewo. Nie oznacza to ostatecznej decyzji  o budowie skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu ul. Piłsudskiego, ale zwiększa szanse realizacji. Zgodnie ze specyfikacją przetargową Zamawiający złoży oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji w ciągu maksymalnie 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy lub w późniejszym terminie, za zgodą Wykonawcy. Bezkolizyjny przejazd przez Grajewo może powstać w ciągu 32 miesięcy od daty zawarcia umowy określonej w oświadczeniu Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji;

Wszelkie dotychczasowe uzgodnienia ze strony władz miasta dotyczące realizacji Rail Baltici mają charakter warunkowy i akcentują konieczność budowy w krótkiej perspektywie czasowej bezkolizyjnego przejazdu przez centrum Grajewa.


                                                                                                                Burmistrz Grajewa

                                                                                                                 Maciej  Bednarko

 

wtorek, 14 stycznia 2025

Finał WOŚP 2025

wtorek, 14 stycznia 2025

Opady marznącego deszczu i gołoledź

Komentarze (5)

/, wiadukty będą tam gdzie jest najmniejszy ruch. Ciekawe rozwiązanie - Mierucie będą miały wiadukt..

i bardzo dobrze, po co tunel na Piłsudskiego, zeby za kazdym razem po większymym deszczu woda stała pod wiaduktem kolejowym.. ?! Niech tylko nauczą się sprtynie opuszczać i podnosić szlabany - i bedzie OK . Bocznice z dworca zabrać na teren kołp Płyt - i niech tam przetaczją swoje towary - i będzie OK.

Drogowcu na bocznicy przy PKP nie ma towaru bezpośrednio do płyt. 2/3 gromadzonych tam surowców to big bagi z nawozami i drewno odbierane samochodami

Czy pan/pani sobie zdaje sprawę że tych pociągów może być ok 40 więc o jakim sprytnym zamykaniu i otwieraniu szlabanów jest tu mowa / Obecnie mamy jeden kilka pociągów i są korki szczególnie jak jadą towarowe - to teraz postoimy 100 razy dłużej . Proszę sobie policzyć w ciągu doby 40 pociągów to ok 2 w ciągu godziny. Dla mnie to motorówką mogę pod tym tunelem płynąć , aby sprawnie przejechać przejazd. Pozdrawiam i na tym zakończę/

Najbardziej oblegany będzie przejazd w Koszarówce. Narzucę co prawda 3-4 kilometry ale nie będę stał na przejeżdzie przy Piłsudskiego. /

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.