Burmistrz Miasta Grajewo, w nawiązaniu do wcześniej przedstawianych opinii publicznej informacji, dotyczących przebiegu międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica przez nasze miasto, informuje, że:
Wszelkie dotychczasowe uzgodnienia ze strony władz miasta dotyczące realizacji Rail Baltici mają charakter warunkowy i akcentują konieczność budowy w krótkiej perspektywie czasowej bezkolizyjnego przejazdu przez centrum Grajewa.
Burmistrz Grajewa
Maciej Bednarko
sobota, 8 lutego 2025
sobota, 8 lutego 2025
/, wiadukty będą tam gdzie jest najmniejszy ruch. Ciekawe rozwiązanie - Mierucie będą miały wiadukt..
i bardzo dobrze, po co tunel na Piłsudskiego, zeby za kazdym razem po większymym deszczu woda stała pod wiaduktem kolejowym.. ?! Niech tylko nauczą się sprtynie opuszczać i podnosić szlabany - i bedzie OK . Bocznice z dworca zabrać na teren kołp Płyt - i niech tam przetaczją swoje towary - i będzie OK.
Drogowcu na bocznicy przy PKP nie ma towaru bezpośrednio do płyt. 2/3 gromadzonych tam surowców to big bagi z nawozami i drewno odbierane samochodami
Czy pan/pani sobie zdaje sprawę że tych pociągów może być ok 40 więc o jakim sprytnym zamykaniu i otwieraniu szlabanów jest tu mowa / Obecnie mamy jeden kilka pociągów i są korki szczególnie jak jadą towarowe - to teraz postoimy 100 razy dłużej . Proszę sobie policzyć w ciągu doby 40 pociągów to ok 2 w ciągu godziny. Dla mnie to motorówką mogę pod tym tunelem płynąć , aby sprawnie przejechać przejazd. Pozdrawiam i na tym zakończę/
Najbardziej oblegany będzie przejazd w Koszarówce. Narzucę co prawda 3-4 kilometry ale nie będę stał na przejeżdzie przy Piłsudskiego. /
" niech się nauczą sprytnie opuszczać i podnosić szlabany "- żart roku ! Naprawdę tak trudno zrozumieć że pociągów towarowych będzie o wiele więcej niż teraz.
Na ul. Piłsudskiego - zlikwidować szlabany i postawić krzyż świętego Andrzeja - trzeba tylko trochę pomyśleć. Szlabany - tunele - wiadukty to zbędny wydatek.
jak ma nie być korków jak szlabany zamykają 7 minut przed pociągiem a otwierają 3 minuty po przejeździe ? K.rwicy można dostać.
Tam jedynie na przejeździe kolejowym zda egzamin rondo mieszane . To proste ,kto pierwszy wjedzie ten ma pierwszeństwo hahaha.
A tak na poważnie to naprawdę jest to strasznie uciążliwie dla miasta jak i ludzi . Tunel byłby ok .
do Drogowca cenzor z e-grajewo już usunął komentarz Pani bo napisała że źle PKP rogatki zamyka :) paranoja
Mamy w kraju rzesze uczonych, mnóstwo światłych polityków i innych mądrych ludzi, a w mieście powiatowym od półwiecza nie można rozwiązać problemu dworca, a teraz dojdzie drugi problem przejazdów. Czy nie można przysposobić do naszych realiów rozwiązań z innych krajów np. z dalekiego wschodu. Skoro tyle rzeczy sprowadzamy zza granicy to może i w tym wypadku warto byłoby zakupić jaką licencje czy coś. Bo może się okazać, że wywalimy mnóstwo kasy na naszych geniuszów, ekspertów i doradców, a potem za kilka lat nic nie będzie przystawać do realiów życia i rzeczywistosci.
Bezpośredni link do dokumentacji: https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/34227/details
Drogowcu, a co mówią przepisy kolejowe na temat szlabanów? Na linii jednotorowej szlaban opuszcza się na co najmniej 2 min. przed przejazdem pociągu, ale na magistralach szybkiego ruchu aż 5 min. A uwierz, że kolejarzom bardzo się nie opłaca łamanie przepisów kolejowych. Tam wszystkie ruchy urządzeń są rejestrowane, dlatego nikt nie będzie ryzykował skracania czasu. Nadal uważam, że najlepszą opcją była pierwotna propozycja wiaduktu nad torami dla ul. Piłsudskiego. Ale komuś przeszkadzała "betonoza".